Rostoucí trendy v B2B marketingu pro rok 2021
Svět marketingu se neustále vyvíjí díky technologickému pokroku i globálním událostem. Co nás čeká na poli B2B marketingu v roce 2021?

Situace během loňského a letošního roku znamenala velký zvrat pro mnoho firem, těch, co se pohybují v B2B segmentu, nevyjímaje. Jaké trendy v B2B marketingu budeme moci v průběhu roku 2021 sledovat, a které z nich budou mít pravděpodobně na firmy největší dopad?

Posílení digitálního marketingu

Události roku 2020 a 2021 způsobily výrazné zvýšení uživatelské poptávky po digitálních řešeních. Tento trend pomalu rostl již delší dobu díky změnám způsobeným technologickým pokrokem, ale v průběhu loňského a letošního roku nabral nebývale na síle díky pandemii COVID 19.

S ohledem na to se bude v roce 2021 drtivá většina B2B firem v oblasti marketingu a prodeje zaměřovat na digitální řešení. Zde je několik příkladů, jak to bude pravděpodobně vypadat:

Video

Video se stalo dominantním médiem současnosti. Predikce odhadují, že do roku 2022 budou online videa tvořit více než 82 % veškerého spotřebitelského internetového provozu - 15x více, než tomu bylo v roce 2017. Mnoho B2B firem stále plně nevyužívá sílu videa, ale očekává se, že se to v roce 2021 změní. B2B zákazníci vyžadují video obsah v každé fázi marketingového trychtýře stále více. Vlogy, představení týmu, ukázky produktů nebo služeb, vysvětlivky a návody, nebo příběhy o úspěchu klientů - to jsou příklady videí, do kterých by měli B2B obchodníci investovat.

Virtuální události

Covid-19 v roce 2020 praktiky ukončil téměř veškeré konference, veletrhy a další příležitosti osobně se setkat s potenciálními obchodními partnery. Virtuální události se však staly okamžitou a rovnocennou náhradou. Začaly nabízet jak živý streamovaný obsah, tak videa a online obsah na vyžádání. Bez ohledu na to, co se stane, až pandemie koronaviru skončí, virtuální události tu pravděpodobně zůstanou. Lidé totiž velmi rychle přišli na to, že prostřednictvím virtuálních událostí mohou navazovat vztahy s obchodními partnery, aniž by se museli trmácet přes půl světa.

SEO, SEM a PPC

Organické a placené vyhledávání rozhodně není pro marketingové pracovníky novinkou, ale nárůst digitální spotřeby a rostoucí význam firemních webových stránek nutí majitele firem a marketingové profesionály zaměřené na B2B klientelu, aby více investovali do optimalizace pro vyhledávače (SEO), placené reklamy (PPC) a marketingu ve vyhledávačích (SEM), podobně jako jejich protějšky v B2C segmentu. Pokud jde o SEO, obchodníci stále více soustřeďují pozornost na obsahové strategie. Roste také důraz na sémantické vyhledávání, lokální SEO, záměr klíčových slov a hlasové vyhledávání, protože vyhledávače se neustále vyvíjejí, stejně tak jako chování uživatelů. S tím, jak stále více B2B zákazníků přesunuje své aktivity online, roste i role SEO, SEM a PPC reklamy.

Automatizace marketingu a e-mailový marketing

E-mailový marketing je stále jeden z nejefektivnějších způsobů komunikace s potenciálními klienty a získávání nových zákazníků. Díky dalším marketingovým trendům, jako je personalizace, marketing založený na účtech a retenční marketing, se automatizace marketingu a e-mailový marketing stanou v budoucích B2B marketingových strategiích ještě dominantnější.

Marketing využívající umělou inteligenci

Marketing využívající umělou inteligenci

Je naivní podceňovat dopad, který umělá inteligence (AI) má nebo bude mít na naše životy. Takzvaná 4. průmyslová revoluce přinese změny stejně dalekosáhlé jako nástup mechanizace, hromadné výroby a automatizace v 19. a 20. století. Pokud jde o marketing, jen málo firem skutečně používá AI pro marketing a prodej, ovšem to se pravděpodobně v blízké budoucnosti změní. Dvě třetiny marketingových pracovníků v B2B sféře totiž v současné době plánují použití AI pro marketingové nebo prodejní iniciativy. Díky rychlejší analýze a zjednodušení rutinních úkolů s využitím umělé inteligence totiž může být marketingový pracovník mnohem efektivnější. Zde je jen několik příkladů marketingových trendů založených na umělé inteligenci, se kterými se budeme v nejbližší době setkávat stále více:

Lepší porozumění klientům

Umělá inteligence se stává stále zběhlejší v analýze nestrukturovaných dat, jako jsou obrázky, video a zvuk. Některé firmy zabývající se umělou inteligencí pracují na řešeních pro vyhodnocování tónu a emocí v lidském hlasu, aby obchodníci věděli, kdy jsou potenciální zákazníci během obchodního hovoru nadšeni nebo naopak znuděni, aby tak mohli upravovat svou komunikaci.

Údaje o záměru kupujícího

Informace o záměrech kupujících pomáhají identifikovat lidi, kteří mají v současné době zájem o vaše řešení, na základě aktivit, jako je hledání konkrétních klíčových slov, chování na vašem webu nebo webu konkurence. Poté je možné nasadit marketingové kampaně přizpůsobené jejich zájmům a založené na prediktivním nahlédnutí do jejich stádia nákupní cesty.

Obsah generovaný AI

AI nástroje pro tvorbu obsahu vám mohou pomoci naplánovat, prozkoumat, vytvořit a optimalizovat obsah, který je relevantní, autoritativní a užitečný. Tyto nástroje vám ukážou témata, která jsou pro diváky zajímavá, ale vaši konkurenti se jimi nezabývají. Poté může umělá inteligence vytvořit první koncept obsahu, který lze vylepšit a upravit, což vám ušetří čas na výzkum a psaní.

Prediktivní analýza a hodnocení potenciálních zákazníků

Prediktivní analytika využívá historická data k vytváření předpokladů o budoucích výsledcích. Aplikace na prediktivní analýzu využívají umělou inteligenci k identifikaci a stanovení priorit vašich nejlepších potenciálních zákazníků - pomáhají vám optimalizovat PPC kampaně, zvyšovat návštěvnost a zvětšovat zisk.

Mezi další oblasti, na které je třeba se zaměřit, patří:

  • Větší důraz na návratnost investic do marketingu - díky štíhlejším marketingovým rozpočtům se obchodníci stávají odpovědnějšími za obchodní výsledky jejich úsilí. Větší zaměření na ROI ovlivňuje vše od strategií, přes taktiku, měření, až po technologie a procesy.
  • Retenční marketing - podle průzkumů může 5% zvýšení retence zákazníků přinést až 95% zvýšení zisku. Vzhledem k omezení marketingových rozpočtů u mnoha firem je udržení současných zákazníků důležitější než kdy dříve a tento trend bude pokračovat i v roce 2021.

Jedinou konstantou v marketingu je změna

Určitě existuje řada dalších marketingových trendů v B2B i B2C segmentu, které pravděpodobně během letošního roku naberou na intenzitě (a také přijde a odejde celá řada módních výstřelků). Tento seznam sice není úplný, ale poskytuje pohled na některé marketingové trendy, které je třeba v nejbližší době zvážit a sledovat.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp