SEO pro stránky v oboru finančních služeb
Dostaňte stránky s vašimi finančními produkty na první místa ve vyhledávání Googlu a Seznamu.

Jednou z nejdůležitějších součástí návštěvnosti každého webu jsou návštěvy z vyhledávačů. Jde sice o dlouhodobou, ale poměrně nízkonákladovou a vysoce efektivní taktiku, která na váš web přivede nové návštěvníky. Abyste však tyto návštěvníky získali, je nezbytně nutné, aby se váš web zobrazoval ve výsledcích vyhledávání Googlu a Seznamu na co nejvyšších místech. K tomu, abyste vaši společnost na tato místa dostali a dokázali se na nich udržet i přes neustále dotírající konkurenci, budou vaše stránky potřebovat SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače.

Co je SEO a jak jej mohou využít majitelé stránek s finanční tematikou

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače znamená přesně to, co jeho název napovídá - vylepšuje a optimalizuje vaše stránky tak, aby byly pro vyhledávače, jako je Seznam či Google, srozumitelné, snadno indexovatelné, a aby bylo vidět, že obsahují kvalitní a unikátní informace, po kterých pátrají vaši budoucí zákazníci.

Použitím správných metod dáte Googlu vědět, že váš web je důvěryhodný, životaschopný a že stojí za to, aby byl umístěn na předních místech vyhledávání. Jedním z pilířů SEO je nalezení určitých klíčových slov a frází a následné vytvoření obsahu na jejich základě. Když budou lidé vyhledávat pomocí Seznamu či Googlu tyto fráze a slova, zobrazí se váš web na první stránce.

SEO lze použít na mnoha různých stránkách vašeho webu. Umístěte správná slova na správná místa, propojte je pomocí zpětných odkazů a jste na dobré cestě k úspěšné SEO kampani.

Jak SEO zapadá do marketingového plánu finančního poradce

Služby finančních poradců a dalších finančních odborníků musí v současnosti čelit obrovské konkurenci. Pro finanční služby totiž platí více než kde jinde ono okřídlené "mnoho povolaných, málo vyvolených". Získat co nejvíce zákazníků z vyhledávačů a předstihnout tak konkurenci by mělo být prvořadým úkolem každého finančního specialisty.

Pokud zohledníte SEO techniky již při tvorbě webu, mnohokrát se vám to vyplatí. O vaší službě se dozví mnohem více lidí a značná část se stane vašimi zákazníky.

Na rozdíl od PPC reklamy, kde platíte za každou návštěvu vašeho webu, je SEO zcela bezplatná metoda inzerce vašich služeb. Místo placení reklamy tak můžete ušetřené peníze použít na vylepšení vašeho webu a zlepšení jeho pozice ve vyhledávači.

Jak implementovat SEO na webu finančních služeb

Prvním krokem při optimalizaci vašeho webu by mělo být nalezení správných klíčových slov, vhodných pro vaše podnikání v oblasti finančních služeb. Jak je najít?

Jelikož jste odborníkem na finance, měli byste znát správné termíny, které by lidé při hledání vašich služeb měli používat. Proto je prvním způsobem, jak provádět výzkum klíčových slov, brainstorming vlastních frází. Pokud nabízíte své služby lokálním zákazníkům, nezapomeňte zahrnout také výrazy obsahující vaše místo působení, například "finanční poradce Nový Jičín".

Mělo by jít v prvé řadě o fráze a slova, které potenciální klient nejspíš použije. To znamená vyhnout se velmi složitým oborovým výrazům nebo žargonu, které běžný člověk nezná. Pokud se nezaměřujete na finanční odborníky, vaše klíčová slova by měla být spíše základní úrovně.

Jak implementovat SEO na webu finančních služeb

Získejte pomoc od Googlu

Potřebujete pomoc s brainstormingem? Podívejte se, co na to říká Google. Když začnete psát frázi, Google udělá několik návrhů, které se běžně hledají v souvislosti s vaším tématem. Tomu se říká „funkce automatického dokončování“. Cílení na tyto fráze je jedním ze způsobů, jak najít slova, která běžně používají vaši potenciální zákazníci. Jakmile vyhledáte klíčové slovo, na spodní části stránky s výsledky vyhledávání se objeví oddíl „související vyhledávání“. Opět se jedná o klíčová slova, která jsou běžně vyhledávána zákazníky, kteří hledají služby, které nabízíte.

Plánovač klíčových slov

K vyhledání vhodných výrazů pro vaši stránku můžete použít i nástroje na plánování klíčových slov, které jsou součástí PPC platforem Google Ads a Seznam Sklik. Po zadání základního slova popisujícího váš obor se zobrazí desítky klíčových slov, které s tímto vyhledáváním souvisejí. Tento způsob má ještě další výhodu - v plánovači se zobrazují u každého výrazu i další metriky, jako je objem vyhledávání a úroveň konkurence.

Co je objem vyhledávání?

Objem vyhledávání udává, kolikrát byla fráze vyhledána za jeden měsíc. Čím vícekrát je výraz vyhledán, tím větší má potenciál přivést na vaši stránku návštěvníky. Bohužel, jak uvidíte, spolu s rostoucí hledaností roste i úroveň konkurence.

Co je úroveň konkurence?

Úroveň konkurence označuje, kolik dalších společností cílí na tuto frázi. Čím je fráze konkurenčnější, tím těžší je probojovat se na první místo ve výsledcích vyhledávání.

Vaším cílem je nalezení výrazů s co nejvyšší hledaností, a zároveň co nejnižší konkurenčností. To samozřejmě není vůbec jednoduché. Pomoci vám s tím mohou takzvané "longtail keywords" neboli klíčová slova s dlouhým ocasem.

Co jsou to klíčová slova s dlouhým ocasem?

Jedná se o výrazy sestávající ze tří a více slov, které jsou vysoce konkrétní. Jejich objem vyhledávání je sice mnohem nižší, ale nižší je také konkurence. Navíc lze předpokládat, že člověk, který zadá do vyhledávače takto konkrétní výraz, již nehledá jen tak nazdařbůh, ale přesně ví, co chce, a je ochoten za to zaplatit. Pokud mu dokážete nabídnout to, po čem touží, je pravděpodobnost uzavření obchodu velmi vysoká. Pokud jde o SEO, jsou klíčová slova s dlouhým ocasem velmi efektivní taktikou.

Vybudujte na základě klíčových slov kvalitní obsah

Jakmile získáte vhodná klíčová slova, budete muset na jejich základě vybudovat dostatečné množství kvalitního obsahu. Můžete na stránkách například vytvořit blog a pro každé klíčové slovo napsat čtivý a odborně fundovaný článek, který seznámí potenciálního zákazníka s problematikou a nabídne mu řešení v podobě vaší služby. Kvalitní a odborný obsah vám zajistí důvěru a autoritu nejen u vašich potenciálních zákazníků, ale také u vyhledávačů, které váš web posunou na vyšší pozice ve vyhledávání.

Na autoritativní a obsahově bohatý web také začnou lidé spontánně odkazovat ze svých webů a sdílet jej na sociálních sítích, což je pro vyhledávače dalším důkazem, že si váš web vyšší pozice právem zaslouží.

Závěr

Nyní, když víte více o tom, jak SEO funguje, můžete začít optimalizovat svůj web. Neměli byste však být zklamaní, že se provedené změny neprojeví ihned. SEO je o trpělivosti, postupném budování hodnoty, která vám však v budoucnu bude přivádět spoustu nových zákazníků sama od sebe. Pokud si se SEO nevíte rady, oslovte naši marketingovou agenturu, která pomohla již stovkám podnikatelů dobýt s jejich weby vítězné pozice ve výsledcích vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp