Co je to SEO
Posuňte stránky své firmy na vrchol vyhledávání v Googlu a Seznamu. Získáte tím spoustu návštěvníků a nových zákazníků. Přečtěte si, jak na to.

Žádná účetní firma současnosti, která chce získat nové klienty, se neobejde bez poutavých a přesvědčivých webových stránek, jejichž prostřednictvím nabídne klientům své služby. Aby však budoucí klienti vaše stránky mohli najít, musíte nejprve přesvědčit vyhledávače, že váš web stojí za to, aby jej zobrazovaly na předních místech výsledků vyhledávání. Metoda, jak toho dosáhnout, se nazývá SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Cílem tohoto článku je seznámit vás se základními principy SEO a s tím, jak stránku vaší účetní firmy optimalizovat pro vyhledávače.

Co je to SEO?

SEO je anglická zkratka znamenající optimalizaci pro vyhledávače. Jedná se o techniky, které mají za cíl zlepšit přístupnost a pochopitelnost webu pro uživatele a vyhledávače, díky čemuž bude jeho obsah považován za hodnotný a přínosný, což vyhledávače odmění vyšší pozicí ve vyhledávání. Vyšší pozice znamená více návštěvníků, více zákazníků, a tedy více peněz.

Samotné SEO může být složité, ale skvělých výsledků můžete dosáhnout, i když se budete držet jen základů. SEO pro začátečníky je dostatečně snadné a nevyžaduje žádné speciální vybavení ani znalosti kromě těch, které se dozvíte v tomto článku.

Jak začít s optimalizací pro vyhledávače?

SEO pro začátečníky lze rozdělit do několika důležitých částí. Snažte se všechny tyto části použít k vylepšení vašeho online obsahu a uvidíte, jak se váš web bude ve výsledcích vyhledávání posunovat vzhůru.

Optimalizace klíčových slov

Jedním z nejdůležitějších aspektů SEO jsou klíčová slova. Klíčové slovo je slovo nebo fráze, které může potenciální klient použít k vyhledání služeb, jako je ta vaše. Tím, že svůj obsah postavíte na klíčovém slově, začne Google vaši stránku se zvoleným klíčovým slovem spojovat.

Například: Pokud se v obsahu zaměříte na frázi "účetní služby pro drobné podnikatele", vaše stránka se může začít objevovat, když lidé zadají tuto frázi do Googlu.

Výběr správných klíčových slov a frází je jedním ze způsobů, jak poskočit na vyšší pozice v Googlu a začít se zobrazovat ve výsledcích většího počtu vyhledávání.

Optimalizace meta popisů

Meta popisy title a description poskytnou uživatelům shrnutí článku. Ve vyhledávání Google se zobrazují jako název a popis vašeho webu. Je proto důležité, aby byly dostatečně přitažlivé a obsahovaly klíčová slova, která návštěvník hledal. Poté fungují jako reklama, která návštěvníkovi sdělí, co může na vaší stránce očekávat. Pokud ho zaujme, co vidí, klikne na odkaz a dostane se na vaši stránku. Snažte se proto, aby byly oba tyto meta tagy co nejpoutavější. Mohou tak zaujmout více návštěvníků, a to i v případě, že se nebudou zobrazovat na prvních místech.

Používání značek alt

Značka alt je text spojený s obrázkem, který máte na webu. Vyhledávač se nemůže podívat na obrázek a zjistit, co se na něm nachází – spoléhá se na značku alt.

Pokud v alt tagu použijete klíčová slova, je to další způsob, jak pomoci vašemu umístění v Googlu. V takovém případě se vaše obrázky mohou zobrazovat na začátku seznamu.

Interní propojení

Interní odkazy jsou pro optimalizaci webu velmi důležité. Pomáhají přivádět odkazovou autoritu na ta místa webu, která jsou nejdůležitější. Návštěvníci se tak snadněji dostanou k obsahu, který je zajímá, a vyhledávače mají ulehčenou indexaci webu. Díky tomu se váš web bude ve vyhledávači jako celek zobrazovat mnohem lépe. Jak na vnitřní prolinkování? Pokaždé, když přidáte na web nový obsah, přidejte do něj i hypertextové odkazy na další stránky vašeho webu, které s původním obsahem nějak souvisí, rozšiřují jej či doplňují.

Používání nadpisů vhodných pro SEO

Obsah vašeho webu by neměl být tvořen dlouhými bloky textu. Na místo toho texty vhodně strukturujte, rozdělte je do krátkých odstavců, které oddělte nadpisy H2 a H3. Nadpis H1 použijte jako hlavní nadpis každé stránky webu.

Používání krátkých, snadno čitelných nadpisů obsahujících správná klíčová slova pomáhá návštěvníkům zorientovat se v textu a najít tu správnou oblast, kterou chtějí číst. Klíčová slova v nadpisech pomohou také vyhledávačům s porozuměním obsahu stránky, což se pozitivně projeví ve vašem SEO.

Proč byste se jako účetní měli zajímat o SEO?

Někteří lidé si myslí, že SEO lze přehlížet. Samozřejmě že nejdůležitější je pro vás vaše vlastní práce, ale měli byste si vyhradit nějaký čas také na optimalizaci pro vyhledávače. SEO totiž pomůže vašemu podnikání mnohem lépe fungovat na internetu. I použití zcela jednoduchých začátečnických technik vám pomůže:

  • Vytvořit silnou online prezentaci
  • Generovat více potenciálních zákazníků a nových klientů
  • Zvýšit viditelnost ve vyhledávačích

Používání nadpisů vhodných pro SEO

Jak můžete implementovat SEO do účetního webu?

Zavedení SEO je poměrně snadné i pro začátečníka. Pokud budujete nový web své účetní firmy, již od začátku se snažte, aby byl takzvaně „SEO friendly“. Upravte systém URL adres, které používáte, tak aby obsahovaly vhodná klíčová slova a ujistěte se, že všechny vaše obrázky mají vyplněné alt tagy. Pokud již stránky máte, začněte s doplňováním klíčových slov a optimalizací záhlaví.

Pokud ještě nemáte blog, je vhodná doba si ho založit

Blog je jedním z nejlepších míst, kde můžete začít s technikami SEO. Pravidelně publikujte příspěvky, které budou optimalizovány vždy na jedno konkrétní klíčové slovo, které by mělo být použito v nadpisech H1 a H2, stejně tak jako v textu. Nesnažte se ovšem klíčová slova dostat do textu násilím. Váš obsah by měl být zajímavý, poutavý a snadno čitelný.

Vzhledem k tomu, že jste odborníkem na účetnictví, snažte se tvořit obsah, který využívá znalostí z oboru. Pokud se podělíte o zajímavé myšlenky, typický návštěvník bude mít důvod váš blog dále procházet.

Jak můžete provádět průzkum klíčových slov?

Jak bylo psáno výše, jedním z nejdůležitějších faktorů SEO jsou klíčová slova. Jak najít ta nejlepší pro váš web? Je to jednodušší, než si možná myslíte. Výzkum klíčových slov se obvykle točí kolem několika technik.

Brainstorming

Začněte brainstormingem seznamu slov, která by někdo mohl zadat do Googlu při hledání vaší služby. Můžete se obrátit i na osoby, které nejsou z vašeho oboru, koneckonců služby účetní firmy nehledají ostatní účetní, ale lidé, kteří účetnictví neovládají.

Kontrola souvisejících výrazů v Googlu

Zadejte do Googlu nějaký výraz související se službami, které poskytujete a poté sjeďte dolů na spodek stránky s výsledky. Zde najdete podobná klíčová slova, která lidé také zadávají při hledání služby podobné té vaší. To je další seznam potenciálních klíčových slov, na která se můžete zaměřit.

Použití funkce automatického dokončování Google

Když začnete psát do vyhledávacího pole Googlu, může vám začít navrhovat další vyhledávání. Tato vyhledávání byla vygenerována na základě vyhledávání s velkým objemem, která začínala podobnými slovy, která zadáváte.

Na tyto automaticky doplňované fráze se můžete zaměřit, protože již víte, že mají slušný objem vyhledávání.

Začněte se SEO ještě dnes

Jak vidíte, SEO pro účetní není tak těžké, jak jste si možná mysleli. Právě jsme si prošli základy, ukázali jsme si, proč a jak to funguje a nyní je řada na vás. Neotálejte, čím dříve se do optimalizace vašich stránek pro vyhledávače pustíte, tím dřív uvidíte výsledky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp