Sponzorované umístění v Mapách Google

13.1.2017
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Několik maloobchodních značek v USA nyní testuje sponzorované umístění v Mapách Google s cílem přivedení více zákazníků do prodejen.

Několik maloobchodních značek v USA nyní testuje sponzorované umístění v Mapách Google s cílem přivedení více zákazníků do prodejen. Tato funkce je nyní v beta verzi a u nás zatím není dostupná, ale v příštích měsících ji pravděpodobně můžeme očekávat i v ČR.

Zhruba 70 % uživatelů před nákupem konkrétního produktu vidí informace o daném výrobku právě na mobilním telefonu, a jeden ze čtyř potencionálních zákazníků rovněž používá Mapy Google k zobrazení kontaktních údajů předtím, než provede nákup. Z tohoto faktu vyplývá, že PPC reklama v rámci Map Google by mohla být více než přínosná.

Na obrázku níže je vidět zobrazení testované reklamy v aplikaci Mapy Google v systému Android.

Sponzorované umístění na mapě

Obchody budou klasicky zobrazovány na mapách stejně jako například pamětihodnosti, nemocnice, vysoké školy, úřady atd. Vychází se zde z uživatelské zkušenosti s aplikací Mapy Google, zobrazení obchodů pomůže uživatelům lokalizovat obchod, ve kterém si mohou koupit vyhledávané produkty.

Zvýšení povědomí o značce

Cílem reklamních kampaní v rámci Map Google je zvýšení povědomí o maloobchodních značkách. Lokalizace daných značek bude zobrazována společně s logem pro lepší zapamatovatelnost.

Pokud uživatel klikne na logo společnosti v mapách, budou mu zobrazeny aktuální propagační akce (například slevy na produkty, informace o nových službách či produktech atd.)

Možnost zobrazení trasy i otevíracích hodin

Beta verze uživatelům nabízí také informaci o otevíracích hodinách jednotlivých odchodů včetně možnosti zobrazení trasy, pomocí které se do obchodu co nejrychleji dostanou.

Ačkoliv u nás ještě toto rozšíření reklam není, mohlo by se jednat o zajímavý typ propagace, který může pomoci mnoha obchodům k vyšší návštěvnosti a zvýšení povědomí o značce. Minimální doba trvání kampaně je nyní stanovena na 14 dní.

Služby AdWords se neustále zlepšují a rozšiřují. A zavedení reklam do Map Google je jistě další krok správným směrem.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com, wordstream.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333