Získejte zpětné odkazy
Získání zpětných odkazů a vybudování online autority není nic jednoduchého. Naštěstí však existují některé méně známé triky, které vám v této oblasti pomohou.

Všichni víme, že vytváření originálního a kvalitního obsahu je základem úspěšné optimalizace pro vyhledavače, známé pod zkratkou SEO. Blogy, videa, webináře a podcasty jsou skvělý způsob, jak vybudovat online autoritu vaší značky, zvýšit návštěvnost vašeho webu a zlepšit umístění na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). Vytvoření vlastního obsahu však vyžaduje spoustu času a úsilí. Naštěstí vám hostování v podcastu umožňuje získat všechny SEO výhody, které vyplývají z tvorby originálního obsahu, aniž by bylo nutné vytvářet celý obsah od nuly. Chcete se dozvědět více o tom, jak může hostování v podcastu pomoci vašemu SEO? Pak čtěte dále.

Vytvořte si pověst odborníka

Když se stanete hostem v podcastu, okamžitě získáte na důvěryhodnosti. Někdo, kdo produkuje show, vás pozval jako autoritu a odborníka, a to už něco znamená! Nejenže to seznámí široké publikum s vaším jménem, ale pomůže vám to také vybudovat si s publikem vztah a získat jeho důvěru. Lidé, kteří poslouchají tento podcast, jsou pravděpodobně již loajálními fanoušky show a značky vašeho hostitele. Důvěřují jeho názoru, a pokud vás pozve, abyste účinkoval v jeho podcastu, je to pro jeho fanoušky nezpochybnitelným důkazem vaší autority a důvěryhodnosti.

Navíc, pokud se objevíte jako host v podcastu, pomůže vám to získat důvěryhodnost u ostatních podcasterů. Po každém vystupování v podcastu byste se měli zaměřit na další producenty podcastů, pokud možno s ještě větší sledovaností.

S tím, jak budete hostovat ve více pořadech, budete získávat stále větší dosah, vaše reputace poroste a budete přitahovat stále větší pozornost k online aktivitám vaší firmy.

Získejte více zpětných odkazů

S každým podcastem, ve kterém budete účinkovat, generujete pro váš web více zpětných odkazů. Producenti podcastů často zveřejňují na svých webových stránkách poznámky a textové přepisy podcastů, jako doprovod každé epizody. Vy a název vaší firmy budete součástí obsahu epizody a tím získáte zpětné odkazy a zvýšíte návštěvnost vašeho webu.

Účinkování ve více podcastech má kumulativní účinek. Každý podcast, ve kterém hostujete, vám bude generovat stále více zpětných odkazů z renomovaných webů, což je jeden z nejdůležitějších faktorů v SEO.

SEO a zpětné odkazy

Zvyšte svou popularitu na sociálních sítích

Nejde jen o to, nasměrovat více pozornosti na váš web. Být účastníkem podcastu vám dává také příležitost generovat větší návštěvnost a angažovanost uživatelů na vašich stránkách sociálních médií.

Hostitelé podcastů jednotlivé epizody aktivně propagují, a označí vás a vaši firmu ve svých příspěvcích na sociálních sítích.

Pro zvětšení efektu se zapojte také. Sdílejte odkaz na podcast na svých vlastních sociálních médiích a označte producenty podcastů. Komunikujte s fanoušky, kteří reagují na sociálních médiích, buď na vaší stránce, nebo na stránce hostitele.

Zapojení sociálních platforem do vaší marketingové strategie vám může pomoci generovat více návštěvníků a zvýšit SEO hodnocení vašich stránek na sociálních sítích.

Vytvořte další obsah pro váš web

Skvělá věc na podcastech je to, že stejně jako video může být podcast výborným odrazovým můstkem pro získání dalšího kvalitního obsahu.

Můžete snadno vytvořit blogový příspěvek o daném tématu na základě přepisu podcastu. Nebo můžete vygenerovat sérii tweetů založených na citovatelném obsahu z epizody. Můžete dokonce použít informace z podcastu k sestavení relevantní infografiky. Čím smysluplnější obsah můžete na svém webu prezentovat, tím lépe vás budou vyhledavače hodnotit.

Na základě jednoho podcastu můžete vytvořit i několik článků, tudíž jde o velice snadný způsob, jak vytvářet kvalitní a relevantní obsah s minimálním úsilím.

Přimějte návštěvníky, aby se zdrželi déle

Způsob, jakým Google vypočítává umístění stránky v SERP, je sice jedno z nejpřísněji střežených tajemství, přesto však existují silné náznaky, že doba setrvání, to znamená množství času, který návštěvníci na dané stránce stráví, má velmi silný vliv na SEO. Vložení epizody podcastu na váš web je skvělý způsob, jak přimět návštěvníka, aby se na této stránce dlouho zdržel. Zatímco blogový příspěvek přelétne návštěvník během několika málo minut, epizoda podcastu vyžaduje, aby se na stránce zdržel po dobu 20 nebo více minut.

Získejte co nejvíce SEO výhod s minimálním úsilím

Nejlepší na tom všem je, že účinkování v podcastu vám umožní získat všechny SEO výhody s velmi malým úsilím. Výroba vlastního podcastu vyžaduje hodně času a námahy. Musíte nahrávat, upravovat, stříhat, vytvářet doprovodné blogové příspěvky a přepisy, propagovat je a dělat si starosti s vytvářením dalších pořadů pro vaši show.

Pokud jste hostem v podcastu někoho jiného, všechny tyto starosti vám odpadají. Jednoduše se objevíte, odprezentujete své odborné znalosti a výsledky použijete ke zvýšení popularity vaší značky. Přesvědčit producenty podcastů, aby vás pozvali do jejich show, sice nemusí být jednoduché, obzvláště ze začátku, kdy ještě nejste příliš známí, ale jde o zlomek práce, kterou byste vložili do vytváření vlastní show.

Být hostem v podcastu je skvělý způsob, jak zvýšit vaši důvěryhodnost u potenciálních zákazníků a posílit vaše SEO. Výhody jsou nesporné – od vytváření kvalitního obsahu pro váš vlastní web až po generování zpětných odkazů a budování online autority.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp