Jak se již na Facebooku stává zvykem, nadešel čas dalších změn. Tentokrát se tato celosvětově oblíbená sociální síť rozhodla pro komplexní změnu uživatelských profilů. Nadchází éra takzvaných profilů Timeline, které mají představovat časovou osu. Díky tomu vytvoří jakýsi chronologický přehled událostí v životě uživatele. Nicméně tato na první pohled uživatelská změna má také reálný dopad pro reklamu na Facebooku. Přechod na Timeline profily se totiž nedotkne pouze uživatelských účtů, ale také nastala nová povinnost pro stránky. Facebook od 29. 2. 2012 dává firmám možnost používat tzv. Timeline for pages. Od 30. 3. 2012 se toto pak stává povinností. Pokud tedy jako součást propagace a Facebook reklamy používáte také stránky na Facebooku, je nezbytné počítat s tím, že nejpozději na konci března dojde k automatické aktivaci tohoto nového vzhledu. A co, že se to vlastně mění? Základní a nejvíce viditelnou změnou s velkým potenciálem je Cover photo a změna rozměrů profilové fotografie. Cover photo je fotografie či obrázek, který bude nově umístěna jako záhlaví daného profilu. Rozměry pro Cover photo jsou 851 x 315 px, což znamená, že se tím pádem jedná o zřejmě nejdůležitější graficky zpracovanou součást stránky. Vyžaduje tedy zcela určitě dostatek pozornosti při grafickém zpracování. Pozor! Velmi důležité je, že dle pravidel Facebooku Cover photo nemá působit jako reklama na Facebooku. To znamená, že obrázek nesmí obsahovat následující: • informace o ceně či objednání („Sleva 20 %“, „K dostání na našem eshopu!“), • jakékoliv kontaktní informace (adresa, www, e-maily) – toto patří do sekce O nás, • jakékoliv uživatelské prvky jako Sdílet, To se mi líbí a další prvky Facebooku, • výzvy k akci, např. Objednejte ihned, Ukažte přátelům a další.
Ve článcích o reklamě na Facebooku se často věnujeme převážně problematice toho, jakým způsobem reklamu nastavit, jak ji lze lokalizovat, vyhledávat cílové skupiny a další technické detaily.
Více článků z blogu
Důležité funkce pro úspěšné PPC reklamy v Google Ads
Gabriela Soukupová
| 18. 4. 2024
Využívejte svůj čas efektivně. Automatizujte svůj PPC účet v Google Ads a získejte maximum ze svých reklam s menším úsilím než doposud.
Přečíst článek
Snap představuje vylepšené statistiky kampaní s ROAS
Vlastimil Malík
| 17. 4. 2024
Aplikace pro sociální média se spojila se společností Fospha a umožňuje inzerentům efektivněji měřit dopad a účinnost reklamy.
Přečíst článek
Dubnové novinky: Co nového v PPC a online marketingu?
Vlastimil Malík
| 16. 4. 2024
Objevte nejčerstvější dubnové novinky v PPC a online marketingu. Získejte náskok díky našemu souhrnu, který vás provede nejnovějšími trendy.
Přečíst článek