Jak se již na Facebooku stává zvykem, nadešel čas dalších změn. Tentokrát se tato celosvětově oblíbená sociální síť rozhodla pro komplexní změnu uživatelských profilů. Nadchází éra takzvaných profilů Timeline, které mají představovat časovou osu. Díky tomu vytvoří jakýsi chronologický přehled událostí v životě uživatele. Nicméně tato na první pohled uživatelská změna má také reálný dopad pro reklamu na Facebooku. Přechod na Timeline profily se totiž nedotkne pouze uživatelských účtů, ale také nastala nová povinnost pro stránky. Facebook od 29. 2. 2012 dává firmám možnost používat tzv. Timeline for pages. Od 30. 3. 2012 se toto pak stává povinností. Pokud tedy jako součást propagace a Facebook reklamy používáte také stránky na Facebooku, je nezbytné počítat s tím, že nejpozději na konci března dojde k automatické aktivaci tohoto nového vzhledu. A co, že se to vlastně mění? Základní a nejvíce viditelnou změnou s velkým potenciálem je Cover photo a změna rozměrů profilové fotografie. Cover photo je fotografie či obrázek, který bude nově umístěna jako záhlaví daného profilu. Rozměry pro Cover photo jsou 851 x 315 px, což znamená, že se tím pádem jedná o zřejmě nejdůležitější graficky zpracovanou součást stránky. Vyžaduje tedy zcela určitě dostatek pozornosti při grafickém zpracování. Pozor! Velmi důležité je, že dle pravidel Facebooku Cover photo nemá působit jako reklama na Facebooku. To znamená, že obrázek nesmí obsahovat následující: • informace o ceně či objednání („Sleva 20 %“, „K dostání na našem eshopu!“), • jakékoliv kontaktní informace (adresa, www, e-maily) – toto patří do sekce O nás, • jakékoliv uživatelské prvky jako Sdílet, To se mi líbí a další prvky Facebooku, • výzvy k akci, např. Objednejte ihned, Ukažte přátelům a další.
Timeline pro stránky mění reklamu na Facebooku I.
Ve článcích o reklamě na Facebooku se často věnujeme převážně problematice toho, jakým způsobem reklamu nastavit, jak ji lze lokalizovat, vyhledávat cílové skupiny a další technické detaily.
Více článků z blogu
Google ukončil podporu personalizátorů reklam pro ETA a DSA
Vlastimil Malík
| 18. 9. 2024
Ukončení podpory personalizátorů reklam pro ETA a DSA zaskočilo mnoho marketérů. Jak se s touto změnou co nejlépe vypořádat?
Přečíst článek
Příběhy na Instagramu: tipy, jak zvýšit angažovanost
Vlastimil Malík
| 17. 9. 2024
Instagram sdílel seznam tipů, jak zvýšit angažovanost vašich Stories, které se možná vyplatí začlenit do vašeho tvůrčího procesu.
Přečíst článek
PPC a online marketing v září: Co přinesl nový měsíc
Vlastimil Malík
| 13. 9. 2024
Nezmeškejte žádné důležité novinky v online marketingu. Naše shrnutí vám přinese přehled o tom, co se děje nového ve světě PPC a online marketingu.
Přečíst článek