
Na FEEDIT.cz vyšel článek o tom, že české e-shopy očekávají v roce 2025 růst tržeb o 5–8 %, i když tempo expanze zpomalí oproti loňskému roku. Důvodem je rostoucí kupní síla domácností, ale také specializace e-shopů a vyšší poptávka po personalizovaném nákupním zážitku. Podle odborníků z PPC Profits bude hrát klíčovou roli segmentace trhu, transparentní marketing a věrnostní programy. Českým e-shopům se navíc daří expandovat do zahraničí, kde roste využívání výdejních míst. Zároveň se podniky musí připravit na přísnější regulace v oblasti ochrany osobních údajů a udržitelnosti. Navzdory zvyšující se kupní síle zůstává mezi zákazníky silný zájem o slevové akce, zejména v segmentu elektroniky a módy.
Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits, v článku uvádí několik klíčových tvrzení:
- Růst tržeb e-shopů – Tržby českých e-shopů letos meziročně porostou o 5–8 %, ale tempo růstu zpomalí oproti loňským více než 10 %. To je dáno růstem reálných mezd a vyšší ochotou utrácet.
- Specializace e-shopů – Segmentace trhu a úzká specializace e-shopů bude pokračovat. Specializované e-shopy mohou růst rychleji než velká tržiště, a to až o 15 %, protože budou lépe oslovovat zákazníky.
- Legislativní změny – E-shopy čekají nové regulace v oblasti ochrany osobních údajů (GDPR), což povede ke zvýšení nákladů přibližně o 5 %.
- Udržitelnost – Více než polovina zákazníků se zajímá o udržitelnost výrobního a dodavatelského cyklu. Naopak mladí lidé, zejména ti nakupující na čínských tržištích, toto téma tolik neřeší.
- Zájem o slevy – Přestože kupní síla poroste, lidé stále aktivně vyhledávají slevy. Například prokliky na slevové akce vzrostly meziročně o 14 %, největší zájem je o elektroniku (+22 %), módu a sportovní vybavení.