PPC reklama
Otestujte rady z tohoto článku a zjistěte, zda vám pomůžou k tomu, aby byly vaše PPC kampaně funkční a dlouhodobě výnosné.

Ptáte se, jak vytvořit funkční PPC kampaň v Google Ads pro SaaS podnikání? Tento článek vám představí nejdůležitější principy a strategie, díky kterým vytvoříte úspěšnou PPC kampaň, která vám přinese kýžené výsledky.

Přehlížená část Google Ads nastavení: Konverzní okno
Víte, že existuje v nastavení Google Ads tzv. konverzní okno? Při jeho správném nastavení lépe změříte provedené konverze, které přicházejí z PPC reklam z Google Ads. 

Tradiční odvětví často získají konverze ihned nebo do několika málo dní od kliknutí na reklamu. U produktů typu SaaS je tato doba často prodloužena až na 90 dní či déle. Pokud chcete sledovat, které provedené konverze pocházejí z vašich Google Ads PPC reklam, je na čase správně nastavit konverzní okno.

Konverzní okno je možné nastavit v účtu Google Ads pod kolonkou Nástroje a nastavení. Zde je zapotřebí přejít na Měření a následně Konverze. Dále klikněte na Konverzní akceUpravit nastavení. Mějte na paměti, že průměrný prodejné cyklus SaaS společnosti činí 84 dní. Defaultní nastavení konverzní okna ze 30 dní je tedy zapotřebí upravit ideálně na 90 dní, což je maximum, které vám nastavení dovolí. Nastavit zde můžete také okna pro konverze po aktivním zhlédnutí a konverze po zhlédnutí.

Nastavení sledování offline konverzí

Každá PPC reklama vyžaduje měření konverzí. Pro SaaS je velmi důležité sledovat také konverze provedené offline, tedy například telefonicky nebo podepsáním tištěné smlouvy, které však pocházejí z PPC reklamy Google Ads. Nahrajte proto veškeré údaje o offline konverzích do vašeho účtu, abyste mohli lépe sledovat cestu zákazníka.

Podle nastavených a provedených offline konverzí budou vaše kampaně optimalizovány a budou tak efektivně nabízet ceny za kliknutí s vysokou hodnotou a oslovovat více platících zákazníků. To vše bude provedeno s nižší cenou za akvizici, než by tomu bylo, pokud byste neměli ve svém účtu nastavené offline konverze.

Jak může sezónnost ovlivnit výsledky vaší PPC kampaně?

Sezónnost může hrát zásadní roli při prodeji SaaS produktů. Nejedná se tedy o sezónnost z hlediska ročních období ani změn počasí. Představme si několik faktorů, které mohou mít na prodeje z hlediska sezónnosti zásadní vliv.

Harmonogramy fiskálních let

Většina podniků začíná fiskální rok 1. ledna či 1. října. Jedná se o důležitá data pro SaaS podnikání, jelikož bude v tomto období hledat spoustu potencionálních zákazníků nové možnosti SaaS, jelikož vytvářejí rozpočty na následující fiskální rok.

V těchto obdobích proto bude vhodné zvýšit financování PPC reklamy.

Obchodní konference

Jestliže prodáváte SaaS produkt, který se týká odvětví, ve kterých se každoročně konají velké obchodní konference, jsou pro vás tyto akce ideální obchodní příležitostí, jak získat nové zákazníky. V období konání těchto konferencí je zapotřebí věnovat PPC reklamě více nákladů, jelikož vám to může přinést mnohem lepší obchodní výsledky.

Roční konference týkající se vydání nových produktů či aktualizací

Většina největších hráčů v každém odvětví SaaS pořádá roční konference, na kterých představují novinky a aktualizace svých produktů. Pokud se váš SaaS produkt pohybuje na některém z těchto trhů, pravděpodobně zaznamenáte prudký nárůst vyhledávání a kliknutí na vaše PPC reklamy. Lidé jsou totiž nadšeni a motivováni zakoupit produkt, který na konferenci viděli či produkt jemu podobný. 

Zároveň se ale může také stát, že vaše reklamy zaznamenají pokles, jelikož vás pro toto období váš konkurent převálcuje. Ať je tomu tak či onak, pravděpodobně zjistíte, že se tato období opakují a můžete je považovat za sezónní události.

Eliminujte výdaje na neperspektivní  kliknutí od nekvalifikovaných potencionálních zákazníků
Abyste se vyhnuli zbytečným výdajům na PPC reklamy, které vám nepřinesou leady, je důležité udržovat své PPC kampaně aktuální. Máme pro vás několik tipů, jak toho docílit.

Provádějte pravidelně základní údržbu PPC kampaní

I když se nejedná zrovna o zábavnou činnost, je provádění pravidelné základní údržby PPC kampaní nutností. Pozornost byste měli upřít zejména na aktualizaci klíčových slov. 

Zde je snadný postup k nalezení vhodných kandidátů na vylučující klíčová slova:

  • Ve svém Google Ads účtu zvolte 7 až 30denní časový rámec a klikněte na KampaňKlíčová slovaKlíčová slova pro vyhledávání.

  • Seřaďte klíčová slova podle ceny od nejvyšší po nejnižší.

  • Vyberte prvních 5 klíčových slov a v modré horní liště klikněte na Hledané výrazy.

  • Dostanete se do části vyhledávacích dotazů pro reklamní kampaně, která se váží k dříve vybraným klíčovým slovům.

Vyloučení neadekvátních umístění

Čím více peněz vydáte na kampaně v obsahové síti, tím potřebnější je důkladně kontrolovat přehled, kde se vaše reklamy zobrazují. Pokud se vaše reklamy zobrazují na nekvalitních nebo spamových webech, označte tyto weby jako vyloučené pro umístění vašich reklamních kampaní.

Postup je následující:

  • Klikněte na ObsahKde se reklamy zobrazují.

  • Následně vyberte neadekvátní weby ze zobrazených umístění.

  • V modré horní liště zvolte UpravitVyloučit z reklamní sestavyVyloučit z reklamní kampaně.

Hledané výrazy související s otázkami

U produktů SaaS mohou vyhledávací dotazy v podobě otázek velkým únikem peněz. Jestliže na svém webu nemáte několik sekcí, které se věnují zodpovídání často kladených dotazů, pravděpodobně pro vás bude zaměření na vyhledávací dotazy související s otázkami ztrátové. Přidejte proto tázací dotazy mezi vylučující klíčová slova. Díky tomu ušetříte náklady za PPC kampaně ve vyhledávání z uživatelů, které pouze hledají odpovědi na své otázky, ale nemají zájem o koupi produktů.

Mezi vylučující klíčová slova přidejte následující a jim podobná klíčová slova:

  • jak,

  • proč,

  • co,

  • když,

  • který,

  • jsou,

  • je,

  • dělá,

  • má,

  • měl by.

Konkurenční marketingové kampaně

Snažíte-li se bojovat s konkurencí prostřednictvím PPC kampaní, možností je vytvořit konkurenční reklamní kampaň, ve které přímo cílíte na značková konkurenční klíčová slova. V takovýchto případech byste ale měli mít vždy jasno proč to děláte a čeho tím můžete docílit.

Jestliže se chcete do této strategie pustit, máme pro vás pár rad, jak na to.

Rozdělte své konkurenty do úrovní

Rozhodně se nepouštějte do boje s každým svým konkurentem. Ve většině případů to povede k neúspěchu a zbytečnému marnění zdrojů.

Nejlepší je obvykle rozdělit své konkurenty do úrovní. V první úrovni by se měli nacházet vaši hlavní konkurenti. Druhá úroveň by měla pokrývat tři až šest dalších konkurentů, kteří, i když pro vás nejsou tak velkou hrozbou jako konkurenti z úrovně 1, jsou stále impozantní.

Díky rozdělení konkurentů do úrovní můžete snadněji operovat s rozpočtem, který konkurentům přidělujete a umožní vám to více kontrolovat cílením text reklamy i strategii nabídek.

Plánování je základ úspěchu

Jestliže se rozhodnete vydat do boje s konkurencí, je důležité věnovat se důkladnému plánování. Doporučujeme vám přidělit jednotlivým úrovním dostatečný rozpočet k získání 10–25% podílu zobrazení ve vyhledávání nebo až 20 % vašeho celkového rozpočtu na PPC kampaně.

To vám pomůže k zisku dostatečného množství financí na to, abyste byli vidět a ukázali svým konkurentům, že jste se vydali s nimi do boje. Zároveň ale neuberete příliš mnoho financí, které můžete věnovat výnosnějším kampaním. Musíte počítat s vyšší cenou za akci (CPA), nižším konverzním poměrem (CVR) a nižším skóre kvality klíčových slov, než tomu je u vašich jiných reklamních kampaní. Myslete na to, že je zapotřebí přizpůsobit svá očekávání ohledně počtu konverzí a návratnosti investic.

Vytvořte chytré reklamní texty

Jděte chytře na vymýšlení reklamních textů. Můžete v nich sice použít název svého konkurenta, ale pravděpodobně vám to nepřinese tolik výsledků, jelikož se nebudou tyto reklamy zobrazovat tolik, jako reklamy, které názvy konkurentů nepoužívají.

Pokuste se vymyslet způsob, jak odkazovat na své konkurenty, aniž byste použili jejich obchodní název nebo název jejich produktů. Takové texty nejen zaujmou potencionální zákazníky, ale zároveň přivedou vaši konkurenci do úzkých.

Značková reklamní kampaň by měla běžet nepřetržitě

Ideálním způsobem, jak získávat stále nové klienty, je mít nepřetržitě spuštěnou reklamní kampaň na vaši značku. Tato kampaň zároveň podpoří i vámi vytvořenou kampaň mířenou proti konkurenci. PPC kampaň zaměřená na značku je nejjednodušším způsobem, jak získat vysoce kvalitní skóre a nejlevnější možná kliknutí.

Závěr

Jako u jiných PPC strategií, tak ani u PPC kampaní pro SaaS neexistuje jednoznačně dokonalé řešení nebo dokonalé rozhodnutí pro tvorbu reklamních kampaní. Doporučujeme vám však otestovat výše zmíněné rady a sami tak zjistit, zda vám některý z výše uvedených způsobů pomůže k tomu, aby byly vaše PPC kampaně funkční a dlouhodobě výnosné.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp