Vše co potřebujete vědět o Facebook Lead Ads
Facebook si velice dobře uvědomuje důležitost shromažďování kontaktních údajů pro marketingové účely, a proto spustil nový reklamní formát Facebook Lead Ads, který měl interentům se získáváním kontaktních údajů pomoci.

V posledních letech se počet uživatelů Facebooku neuvěřitelně zvýšil. Tuto sociální síť denně navštěvují miliony lidí a zejména mezi mladými lidmi už sotva najdete někoho, kdo nemá svůj vlastní profil na Facebooku. A právě z těchto důvodů se Facebook stal rájem pro internetovou reklamu. Facebook si také velmi dobře uvědomuje důležitost shromažďování kontaktních údajů pro marketingové účely, a proto spustil nový reklamní formát Facebook Lead Ads, který měl interentům se získáváním kontaktních údajů pomoci.

V dnešní době lidé očekávají, že veškeré vyhledávání i nákupy budou moci provádět mimo pevný počítač, i ze svého mobilního telefonu. Ale získávání informací o produktech na mobilním telefonu bylo obtížné. Proto se Facebook v druhé polovině roku 2015 rozhodl spustit nový formát reklamy s názvem Lead Ads, který uživatelům mobilních telefonů rychle a bezpečně umožní přihlásit se k odběru novinek a speciálních nabídek.

Facebook Ads usnadňují registraci uživatelů tím, že umožňují automatické vyplnění požadovaných údajů, které čerpají přímo z jejich profilu na Facebooku. Díky této funkci uživatelé ochotněji poskytují své údaje společnostem.

Jak to funguje?

Když potenciální zákazníci uvidí Vaši reklamu na Facebooku, mohou se jednoduše zaregistrovat k odběru informací nebo vás o něco požádat (například zkušební verze programu, další informace atd.). Stačí pouze 2 kliknutí.

Předvyplněný formulář

Po kliknutí na reklamu je uživatelům mobilních telefonů zobrazen kontaktní formulář, jenž už je předvyplněn na základě údajů, které vyplnili v rámci sociální sítě Facebook. Formulář je vytvořený tak, aby uživatelé psali na mobilním telefonu co nejméně. Uživatelé samozřejmě budou mít možnost editovat informace, které budou chtít vaší společnosti poskytnout. Důležité také je, že vše probíhá v rámci Facebooku a lidé tedy nejsou přesměrováni na jiné stránky. Pak už stačí, když uživatel klikne na tlačítko „odeslat“ a vy získáte informace potřebné pro další kontaktování potenciálního zákazníka.

Facebook

Odesílání dat přímo do firemního CRM systému

Veškerá data, která jsou získána pomocí Lead Ads, jsou ukládána do tabulky, kterou si později můžete stáhnout. Mnoho firem ale žádalo o možnost odesílání dat přímo do jejich CRM systému. Facebook na začátku tohoto roku vyslyšel jejich volání a oznámil aktualizaci, která mimo jiné zahrnuje i možnost integrace s firemními CRM systémy. Facebook navázal partnerství s následujícími dodavateli:

  • Constant Contact
  • Eloqua
  • InfusionSoft
  • Inxmail
  • MailChimp
  • Marketo
  • Maropost
  • Sailthru
  • Salesforce
  • Sparkroom

CSV soubory

Kontaktní informace budou k dispozici i ve formátu CSV souborů. Přístup k těmto datům budou mít pouze administrátoři stránek.

Duplikátní formuláře

Nově mohou uživatelé odeslané kontaktní informace také editovat… Pokud tedy doplní, nebo změní informace ve formuláři, budou tyto informace aktualizovány. V oddíle Další otázky inzerent může dokonce doplnit 3 vlastní otázky, které by si přál, aby uživatel vyplnil. Tyto otázky samozřejmě nebudou ve formuláři předvyplněné.

Video Lead Ads

Popularita videí na Facebooku je nesporná. A nyní se Facebook rozhodl, že umožní využít formát Lead Ads i v rámci videí. Pod videem bude opět umístěno tlačítko, které bude uživatele vyzývat k akci – např. Více informací. Toto tlačítko pak uživatele přesměruje na kontaktní formulář.

Závěr

Facebook ví, jak jsou pro něj reklamy důležité. A proto neustále přichází s aktualizacemi, které budou inzerenty motivovat k vytváření dalších reklam. S Lead Ads tato sociální síť rozhodně udělala krok správným směrem.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, marketingland.com, ppchero.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp