PPC pro sociální sítě
Tajemství výběru efektivních obrázků pro PPC reklamy na sociálních sítích. Zjistěte jak na to!

Jako PPC profesionálové jistě víte, jak náročné může být upoutat pozornost uživatele. Toto platí zejména pro reklamu na sociálních sítích. Uživatelé scrollují, často ani nečtou obsah a jen letmo projdou obrázky, které se jim na zdi objeví. Aby si všimli vašeho inzerátu, dobře napsaný text nestačí. Je tedy důležité věnovat se obrázkům.

Proč je to tak důležité?

Design reklamy prezentuje značku směrem k veřejnosti. Vizuály, které používáte v PPC reklamách na sociálních sítích, by měly lidem dát důvod přestat posouvat stránku níže a níže, kliknout a dovědět se více. Bez ohledu na to, jak je váš produkt fantastický, nikoho nebude zajímat, pokud reklama bude nudná a nebude vizuálně přitažlivá.

Níže najdete hned několik tipů, jak vybrat působivé obrázky pro vaše PPC reklamy na sociálních sítích. Vizuální obsah nejen upoutá pozornost, ale má také vliv na zapojení a konverzi.

Na velikosti záleží

Bez ohledu na to, jak krásný a relevantní je obrázek, nebude fungovat, pokud zapomenete na požadavky na velikost reklamní platformy. Poměr stran a minimální rozměry stojí za zvážení, aby vaše reklama uživatele zaujala.

Pamatujte také na to, že mnoho lidí vidí vaše reklamy také na mobilních zařízeních, nikoliv pouze na počítačových obrazovkách. Proto je velmi důležité držet se pravidel pro velikosti obrázků. Pokud ignorujete požadavky na rozměry, může se stát, že vaše obrázky v rámci PPC budou oříznuty, a tím pádem mohou být vynechány důležité informace. Pokud usilujete o vysokou kvalitu, záleží na pixelech, rozlišení i poměrech stran.

Sociální síť

Zapomeňte na stock fotografie

Ve stock fotografiích často není ani tak problém v jejich obsahu, ale v tom, jak je inzerenti používají. Většina inzerentů je považuje za snadný a relativně levný způsob, jak ušetřit čas na vytváření grafického obsahu. Tyto fotografie jsou ale ze strany marketérů a inzerentů tak nadužívané, že je uživatelé poznají na míle daleko: s tolika jedinečnými a profesionálními vizuálními díly, jež jsou dnes k dispozici, lidé nechtějí vidět obrázky, které vypadají uměle a nevyprávějí žádný příběh.

V PPC reklamách na sociálních sítích byste měli použít obrázky vašich produktů, obrázky zaměstnanců, sezónní fotografie produktů, obrázky ze zákulisí atd. Obrázky také testujte, abyste uživatele zaujali a motivovali je ke kliknutí.

Zvažte také psychologii barev

Při navrhování vaší PPC reklamy pro sociální média mohou být barvy, které zvolíte pro její vizuální prvky, stejně významné jako text. Kromě toho mají různé barvy na lidi různé psychologické účinky, díky nimž si váš produkt (značku) spojují s určitými pocity nebo emocemi. Proč si myslíte, že většina společností rychlého občerstvení je červená? Je to barva evokující hlad a touhu.

Doplňkové/kontrastní barvy vašich obrázků pomohou upoutat pozornost uživatele, definovat identitu vaší značky a spojit vaši nabídku s konkrétními emocemi. Pokud nějaké máte, použijte barvy své značky. (I když si pro svou reklamu na sociálních sítích vyberete fotografii z fotobanky, můžete ji personalizovat). Zkuste na obrázku pro PPC reklamy použít 2–3 barvy, abyste udrželi pozornost, a přitom uživatele nepřehltili. Stejné pravidlo platí pro carousel na Facebooku nebo Instagramu: výběr několika vysoce kontrastních, avšak doplňujících barev pro všechny fotografie zvýší zapojení a celkovou konverzi reklamy.

Používejte obličeje

Četné studie prokázaly, že obrázky s lidskými tvářemi vyvolávají o 38 % větší zapojení. Vše je opět o lidské psychologii. Podvědomě reagujeme na obrázek, na kterém jsou lidé, a proto marketéři doporučují zákazníkům ukázat, jak produkt používají lidé, než aby tento produkt jednoduše zobrazovali samotný.

Určitě ale uvažujte o fotkách s obličeji pouze v případě, že jsou relevantní k tomu, co propagujete, a pomáhají sdělit poselství vaší značky. Navíc to neznamená, že musíte ignorovat všechny ostatní skvělé snímky jen proto, že na nich nejsou žádné tváře.

Výhody zobrazení

Je logické, že vaše PPC reklamy by měly rezonovat s cílovým publikem. Stručně řečeno, obrázek vaší reklamy musí zobrazovat jasnou hodnotovou nabídku pro uživatele, aby pochopili, co obdrží a v čem je vaše nabídka lepší než ostatní. Berte to jako „proč“ za vaší výzvou k akci.

Text přidávejte pouze v případě nutnosti

Nejdůležitější bod, který je nutné zmínit: vaše PPC reklama není leták, proto prosím nezahlcujte její vizuální prvky textem. Nejen, že pokrývá prvky obrázků, ale může také negativně ovlivnit výkon vaší reklamy.

Platformy sociálních sítí mají limit pro množství textu, který můžete na fotkách použít (např. 20 % na Facebooku), a když ho překročíte, vaše reklama se nedostane k cílovému publiku, nebo se vůbec nespustí. Udržujte tedy text krátký a přímočarý, umístěte jej do malého rohu obrázku reklamy nebo nepřidávejte vůbec žádný text.

Social network

Zde je několik triků, které vám pomohou:

Používejte čísla. Ta umožňují sdělit přínos vaší reklamy stručně a jasně. Například "50% SLEVA!" nebo „3 za 2“.

Zkuste slovo „ZDARMA“. Je krátké, přitahuje pozornost a vaše publikum bude 100% nadšené, že může získat něco za nic: doprava zdarma, bezplatné stažení, bezplatná konzultace atd. Tato slova výrazně zvýší míru zapojení u vašich reklam.

Přidejte pouze jednu výzvu k akci. CTA je pro vaši PPC reklamu nutností, ale ujistěte se, že umístíte pouze jednu do jedné reklamy, abyste ušetřili místo a předešli zmatkům.

Dbejte také na to, aby byl text dobře čitelný. Zároveň nepoužívejte více než jedno nebo dvě písma.

Udržujte konzistentní obrázky a texty

Přiznejme si, kdo neviděl PPC reklamy na Facebooku nebo Instagramu, kde obrázky neměly nic společného s jejich texty a naopak? Aby vaše reklama ovlivnila publikum, musíte zajistit, aby všechny její prvky byly soudržné a sdělovaly jeden jasný cíl. Čeho chcete svou reklamou docílit? Chcete představit svou značku, vyvolat zájem uživatelů, nebo je přesvědčit, aby u vás nakoupili? Dle toho vyberte obrázek. Mezi tím, co publikum vidí a co čte ve vaší reklamě, by neměl být žádný rozpor.

Většina lidí vnímá zejména vizuál. Což je důvod, proč jsou obrázky často mnohem důležitější, nebo přinejmenším stejně důležité jako text. Záleží na jejich kvalitě, velikosti, barvách, kontextu atd. Při výběru obrázků pro PPC reklamy na sociálních sítích tedy nepodceňujte sílu vizuálů. Přestaňte se spoléhat na nadměrně používané fotografie a zvažte vizuály, které sdělují vaši hodnotovou nabídku.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp