Využití „vlastního publika podle zájmů“ v reklamě na YouTube

21.5.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

V polovině března společnost Google oznámila, že rozšíří cílení na vlastní publika podle zájmů i na YouTube, a navíc spustila reklamy TrueView s výraznějšími výzvami k akci. Pro všechny inzerenty, kteří využívají k propagaci svého zboží či služeb reklamu na YouTube, je tento krok potenciálně velká výhra.

Vlastní publikum naYoutubePřestože z různých důvodů bylo vždy o něco obtížnější získat návštěvnost z reklam na YouTube, tento nový typ cílení vám umožňuje ukázat vaši reklamu další 1,5 miliardě aktivních uživatelů měsíčně a tím získat spoustu nových platících zákazníků.

 

Co je to „vlastní publikum podle zájmů“?

 

Vlastní publikum podle zájmů vám umožní získat ideální návštěvníky pro váš byznys pomocí segmentování reklamních sestav na základě konkrétních klíčových slov a cílových stránek, na které chcete cílit. Můžete použít publika automaticky vytvořená Googlem nebo můžete definovat své vlastní publikum zadáním klíčových slov, adres URL nebo aplikací souvisejících s vaším produktem nebo službou.

Tento způsob cílení vám může pomoci oslovit potenciální zákazníky v době, kdy si prohlížejí své oblíbené webové stránky, ukazují kamarádovi nové video na YouTube, kontrolují svůj účet Gmail nebo používají mobilní zařízení a aplikace.

Základním principem vlastního publika podle zájmů je možnost oslovení uživatele na základě jejich zájmů. Jelikož Google nemá k dispozici tolik údajů o uživatelích jako například Facebook, používá k určení zájmů analýzu předchozího vyhledávání v Googlu nebo historii navštívených stránek a použitých aplikací. Můžete použít automaticky vytvořené segmenty publika nebo můžete ručně přidat klíčová slova a aplikace související s vaším produktem nebo službou, popřípadě webové stránky, u kterých předpokládáte, že by je potenciální návštěvníci mohli navštívit. Google, a nyní také YouTube, potom bude zobrazovat vaše reklamy lidem, kteří se pravděpodobně zajímají o tato klíčová slova na stránkách, v aplikacích a videích.

 

Automaticky vytvořená a vlastní publika

 

Google nabízí cílení na dva různé typy publika: automaticky vytvořené a vlastní, vytvořené uživatelem. Automatická publika jsou vytvořena přímo Googlem, za pomoci jeho algoritmů a strojového učení, které analyzuje váš účet. Vlastní publika si vytvoříte sami pomocí klíčových slov, která se vztahují k vašemu produktu, seznamu aplikací, které by vaši potenciální zákazníci mohli používat, a webových stránek, které by mohli navštěvovat. Nastavení je velmi podobné vytváření vlastního publika, které jste možná vytvářeli v minulosti.

Jedná se o velmi účinné a efektivní možnosti cílení, které zohledňuje záměry skryté za vyhledávacími dotazy uživatelů Googlu. Nyní na stejné uživatele můžete cílit i na YouTube.

 

Nápady na využití vlastního publika podle zájmů

Tím, že cílíte na konkrétní vyhledávací výrazy nebo oblasti zájmů, se vám otevírají skvělé příležitosti pro cílené oslovení uživatelů, podobně jako když tvoříte reklamní sestavy pro klíčová slova. Znamená to, že dny, kdy inzerenti používali YouTube zejména k cílení na obecné publikum za účelem zvyšování povědomí o značce, jsou již minulostí. S tím přichází také posun v tom, jak inzerenti přistupují k reklamám na YouTube a ke kreativám, které zobrazují uživatelům. Je potřeba vytvářet reklamy více přizpůsobené jednotlivým skupinám uživatelů, tak jako v běžné PPC reklamě cílené na klíčová slova. I když je zde stále prostor pro základní zvyšování povědomí o značce, cílení na zájmy uživatelů může otevřít příležitosti k oslovení zákazníků s delším nákupním cyklem nebo návštěvníků na samém začátku nákupního procesu. Vybudujte si dobré vztahy se svými zákazníky a ti se budou později rádi vracet.

Zde je pár příkladů z široce oblíbeného hobby, rybaření. Jde o hobby, kde je potřeba spousta různého vybavení, které není z nejlevnějších. Je zde proto spousta příležitostí pro uzavření obchodu.

PPC reklama na Youtube

Noví zákazníci

Lidé zřídkakdy začnou provozovat nové hobby, aniž by měli dostatek informací, získaných většinou buď vlastním výzkumem, nebo vlastními zkušenostmi. Abychom zjistili, o co v činnosti, které se chceme věnovat, vlastně jde, musíme většinou navštívit a pročíst několik internetových stránek, které se tématu podrobně věnují. Získání základních informací je většinou nezbytné minimálně před tím, než se rozhodneme investovat a nakupovat drahé vybavení. Zde je příklad publika, které je plné průzkumných vyhledávacích termínů a webových stránek, které by mohl nový zájemce o koníček vyzkoušet. Tomuto publiku můžete přehrát vaše video, které se věnuje základům tohoto koníčku pěkně do hloubky a seznámí zájemce se všemi jeho aspekty.

Spíše než vysvětlovat, proč by uživatelé měli nakupovat vybavení přímo od vás, získejte si u nich autoritu jako kvalitní zdroj informací z oboru a budujte vztahy. Později budou tito návštěvníci více naklonění koupit si vybavení právě od vás.

Uživatelé, kteří hledají specifické produkty

Můžete vyzkoušet také cílení na skupiny zaměřené na konkrétní typy produktů. Při tomto specifičtějším cílení můžete zájem uživatelů využít naplno. Budete totiž moci cílit na uživatele vlastně ještě dříve, než začnou hledat produkt, který by si koupili. Strategie je podobná, ale v tomto případě můžete uživatelům poskytnout velmi specifické typy obsahu zaměřené přesně na ty výrobky, které si později budou chtít koupit.

Je mnoho typů produktů, které budou zájemci o toto hobby potřebovat. Pruty, navijáky, návnady a nástrahy, i moderní vybavení jako sonary a podobně. Jde o zboží, za které může zákazník utratit desetitisíce korun, a tudíž skvělou příležitost pro dobrý obchod.

Opět platí, že s využitím cílení založeného na zájmu uživatelů můžeme získat příležitost předložit zájemcům kvalitní a informativní videa. Ukažte jim video průvodce, který jim krok za krokem vysvětlí taje muškaření, chytání na různé druhy nástrah a podobně. Budujte si autoritu v rámci komunity, ale cilte hlavně na uživatele, kteří chtějí nakupovat.

Cilte na nejlepší klíčová slova

Chcete-li rychle získat potřebné publikum, stačí jednoduše přidat některé z nejvýkonnějších klíčových slov z vašich PPC kampaní a adres největších konkurentů. To je obzvláště užitečné, pokud se snažíte získat návštěvnost v oboru, kde jsou vysoké průměrné ceny za proklik (CPC), jelikož YouTube je obecně mnohem levnější než například PPC reklama ve vyhledávání. Můžete také uživatele, kteří sledovali vaše video, vložit do remarketingového seznamu a oslovit je ve vašich remarketingových kampaních.

Závěrečné myšlenky

S tímto novým typem cílení, který nově můžete použít také na YouTube, získáváte nové příležitosti, pokud přemýšlíte o tvorbě kvalitního obsahu a o nových metodách získávání návštěvníků, které by se doplňovaly s placeným vyhledáváním. Není žádným tajemstvím, že lidé konzumují stále více video obsah napříč celým internetem. To dává obchodníkům jedinečnou příležitost cílit na novou skupinu zákazníků podle jejich zájmů.

"Google má k dispozici obrovskou spoustu dat o svých uživatelích, takže dokáže přesně odhadnout, kteří z nich by mohli mít zájem i o vaše produkty. Vytvořte bohatou knihovnu obsahu, který z vás udělá autoritu v oboru, a využijte ji v plném rozsahu s těmito taktikami cílení na základě zájmů uživatelů."

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333