Začněte inzerovat na YouTube

video reklama na Youtube
YouTube nabízí skvělou příležitost, jak oslovit publikum ve všech fázích nákupního cyklu. Poradíme vám, jak spustit video reklamy na YouTube.

YouTube umožňuje inzerentům cílit na konkrétní publikum, chování nebo záměry, díky čemuž se stává ideálním řešením, jak dosáhnout pozitivních výsledků ve všech fázích nákupního cyklu zákazníků. Naučte se, jak začít s videoreklamami na YouTube.

Videoreklamy se staly oblíbeným reklamním formátem, a proto se s nimi setkáme na spoustě webů i v řadě aplikací. Poslední dobou se velkému úspěchu těší také videoreklamy na YouTube. Ostatně se není čemu divit – YouTube má více než 2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně a jen v České republice lze díky němu oslovit 67 % uživatelů internetu ve věku od 15 do 69 let. Průměrná doba, kterou stráví jeden Čech sledováním videí na YouTube za týden, je více než hodina a třičtvrtě. Tento kanál tedy představuje ideální způsob, jak využít videoobsah v reklamách ke zvýšení viditelnosti, zapojení a konverzi potenciálních zákazníků.

Jak vytvářet video reklamy?

Videoreklamy jsou speciálním typem reklamy, kdy máte většinou jen pouhých pár vteřin na to, abyste zaujali uživatele. Nejkratší doba videoreklamy na YouTube je stanovena na 6 sekund, a aby publikum neodradila, neměla by přesáhnout délku 3 minut. Pro začátek je vhodné začít s 15sekundovými až 30sekundovými videoreklamami, aby se vaše sdělení dostalo k co největšímu počtu lidí, a až bude vaše značka více v povědomí publika, můžete videoreklamy natahovat. Hlavní zásadou videoreklam je pak to, že byste měli zaujmout ihned na začátku a po celou dobu trvání reklamy udržet divákovu pozornost.

I když dneska zvládne natočit videoreklamu pomocí mobilního telefonu v podstatě téměř každý, doporučujeme vám zaměřit se na to, aby reklama působila profesionálně. Nemusíte hned investovat do profesionálních služeb, ale seznamte se alespoň se zásadními pravidly a osvědčenými postupy pro efektivní video reklamy. Pomohou vám například i různé výukové programy, které nabízí Google Ads. Využít můžete také různé online nástroje, jako je Promo nebo Animoto, které vám přinášejí možnosti šablon videí založené na předplatném.

Výhodou videoreklam na YouTube je to, že jsou spravovány prostřednictvím platformy Google Ads, takže je lze také snadno začlenit do vašich aktuálních PPC reklam ve vyhledávání a grafických reklam.

Nechte se inspirovat

Než se vůbec pustíte do jakéhokoliv vytváření videoreklam, je nezbytné, abyste si důkladně promysleli, na koho chcete cílit, tedy kdo je vaším publikem. Při přemýšlení o vytvoření profilu publika pro nové videoreklamy, které budou přitahovat jeho pozornost, můžete využít nástroj Find My Audience, který vám pomůže zvolit publikum s pravděpodobným zájmem o koupi nebo publikum na základě zájmů v omezeném množství kategorií, jako jsou automobily, obchodní služby, média a zábavu, software a další. Nejedná se tedy o nástroj pro tvorbu kampaní jako takový, ale spíše o nástroj, který vám přinese inspiraci.

Návod, jak postupovat

Pokud máte jasno v tom, na koho cílit, natočili jste vhodné video a chcete ho publikovat, postupujte následovně, abyste spustili novou videoreklamu na YouTube:

  • Abyste mohli vytvářet video kampaně, musíte mít vytvořen svůj kanál. Jakmile si jej založíte, přihlaste se do Správce obsahu ve Studiu. Poté v nabídce vlevo vyberte Nastavení a klikněte na Kampaně.
     
  • Nyní zvolte správný cíl kampaně. Na výběr máte možnosti Prodej, Potenciální zákazníci, Návštěvnost webu, Zvažování produktu a značky a Povědomí o značce a zásah. Jakmile zvolíte některý z těchto cílů, otevře se vám nabídka s podtypy kampaně, které můžete zvolit pro lepší optimalizaci kampaně s ohledem na váš stanovený cíl. Pokud však vaše kampaň nemá žádný cíl, můžete vybrat možnost Vytvořit kampaň bez zvoleného cíle.
     
  • Následně budete požádáni, abyste zvolili typ kampaně, kde vyberte možnost Video.
     

Nastavení podtypů kampaní

Jakmile vyberete možnost Video, zobrazí se vám různé podtypy kampaní v závislosti na předchozím výběru, mezi které patří například:

        • Zvyšování počtu konverzí – s cílením zaměřeným na akce
           
        • Zásahová videokampaň – zde můžete vybrat, zda se zaměříte na více unikátních uživatelů pomocí mikrospotů, přeskočitelných reklam in-stream nebo kombinace obou formátů
           
        • Nepřeskočitelná reklama in-stream – pomocí ní oslovíte uživatele celým svým sdělením
           
        • Vliv na zvažování – pomocí tohoto podtypu budete motivovat uživatele, aby zapřemýšleli nad nákupem vašich produktů
           
        • Out-stream – tímto typem přizpůsobíte své reklamy tabletům a mobilním telefonům
           
        • A další…

Každý podtyp kampaně bude vyžadovat obecná nastavení – během nich se na pravé straně obrazovky generují odhady kampaní, abyste měli představu o nákladech, které můžete za danou videoreklamu očekávat.

Video kampaně

Další parametry

Dále musíte nastavit další parametry včetně názvu kampaně, strategie nabídek, rozpočtu a dat, sítí, lokalit, jazyků či vyloučení obsahu. Pojďme se podrobněji zaměřit alespoň na některé z nich:

        • Strategie nabídek – zde si optimalizujete své nabídky tak, aby splňovaly vaše cíle reklamy. Můžete si vybrat, zda chcete například získat zhlédnutí (CPV), zobrazení (CPM) nebo co nejvyšší počet konverzí při nastavené cílové ceně za akci (CPA) či v rámci stanoveného rozpočtu.
           
        • Partneři pro video v Obsahové síti – toto nastavení vám pomůže maximalizovat dosah mimo YouTube a zobrazovat vaše videoreklamy na webech a v aplikacích partnerů Google. Pokud však chcete reklamy omezit pouze na YouTube, tuto možnost zakažte.
        • Vyloučení obsahu – této oblasti věnujte pozornost, abyste definovali typy a štítky digitálního obsahu, které považujete za přijatelné pro zobrazování reklam vaší značky. Můžete například vyloučit zobrazování obsahu označeného pro dospělé publikum a jiné.

Cílení reklamní sestavy

Na úrovni reklamních sestav je, podobně jako u kampaní ve vyhledávání a v Obsahové síti v Google Ads, potřeba nastavit cílení.

        • Demografické údaje: pomocí demografického cílení můžete oslovit publikum, které pravděpodobně spadá do vámi zvolených demografických skupin, např. na základě věku, pohlaví, nebo třeba příjmu domácnosti.
           
        • Segmenty publika: remarketing, s pravděpodobným zájmem o koupi, podle zájmů a životních událostí.
           
        • Obsah: zde můžete přidat klíčová slova, témata a umístění, která omezí publikum.

Můžete zde také cílit na konkrétní kanály nebo videa na YouTube.

Vytvoření reklamy

A nyní už se blížíte do cíle. Jak vytvořit video reklamu? Vyhledejte si své video, které už jste předtím nahráli na YouTube nebo zadejte URL daného videa z YouTube a vyberte formát reklamy, kterou chcete spustit. Na výběr máte několik možností:

        • Nepřeskočitelné reklamy in-stream – tyto reklamy jsou vhodné pro zvýšení povědomí o značce. Jejich délka je maximálně 15 sekund, přehrávají se před videi, během nich nebo po nich a uživatelé je nemohou přeskočit.

 

        • Přeskočitelné reklamy in-stream – přehrávají se před videi, během nich nebo po nich a po 5 sekundách je může uživatel přeskočit. Jsou vhodné v případě,  že chcete svůj videoobsah propagovat na YouTube nebo na webech a v aplikacích partnerů Googlu pro video.
           
        • Reklamy out-stream – pokud chcete rozšířit zásah svých videoreklam na mobilní zařízení a oslovit tak více zákazníků, je tento typ reklamy tím pravým. Jsou určeny pouze pro mobily a zobrazují se jen na webech a v aplikacích partnerů Googlu pro video. Na YouTube nejsou k dispozici. Tyto videoreklamy navíc vyžadují logo.
           
        • Mikrospoty – jedná se o videoreklamy v délce maximálně 6 sekund, které se přehrávají před videem, během něj nebo po něm a uživatelé je nemohou přeskočit. Slouží k oslovení velkého počtu diváků krátkým sdělením, které si snadno zapamatují, takže zvyšují povědomí o značce a dosah.

 

        • Videoreklamy in-feed – skládají se z obrázku s náhledem videa a z krátkého textu a můžete pomocí nich propagovat videoobsah na místech, kde ho lidé mohou snadno najít – tedy ve výsledcích vyhledávání na YouTube, v souvisejících videích a v návrzích videí na domovské stránce. Jsou vhodné pro zvažování, potenciální zákazníky a všechny cíle.

 

Jakmile vyberete formát reklamy, můžete ji spustit.

Myšlenka na závěr

YouTube nabízí skvělou příležitost, jak oslovit publikum ve všech fázích nákupního cyklu. Představuje také jedinečnou možnost pro hromadné shromažďování údajů o cílení a kreativě, které lze úspěšně zavést na jiné platformy placených videoreklam. Pokud tedy chcete zacílit na své potenciální zákazníky v různých fázích jejich zákaznické cesty, neměly by videoreklamy na YouTube ve vaší marketingové strategii chybět.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu