Co v článku najdete
- 1. Počítejte konverze až v nižších patrech trychtýře
- 2. Sledujte stejné signály jako u těch, kdo už jsou před nákupem
- 3. Zadejte vyhledávací témata podle chování nakupujících
- 4. Zbavte se nekvalitních leadů vylučováním klíčových slov
- 5. Berte skupiny aktiv jako persony na LinkedIn nebo Meta
- Udělejte z Performance Max továrnu na leady
Díky neustálým aktualizacím se placené reklamní kampaně s maximálním výkonem od svého spuštění na podzim roku 2021 výrazně posunuly a dnes už mimo jiné umožňují i efektivní zachytávání kvalitních potenciálních zákazníků. Chce to jenom neustálou důslednou kontrolu, promyšlenou strategii a průběžnou optimalizaci, a s tím vám pomůže následující rádce.
1. Počítejte konverze až v nižších patrech trychtýře
Ano, PMax při správném dohledu dokážou do trychtýře "sypat" spoustu nových leadů, otázka však zní, kolik z nich je opravdu použitelných. Jde vám sice o to, abyste pomocí kampaně naplnili trychtýř co možná nejvíc, ale snažte se možnosti Performance Max využít hlouběji. Místo pouhého sbírání vyplněných formulářů se zaměřte na akce signalizující skutečně hodnotného zájemce o vaše zboží či služby.
Z technického hlediska to obnáší použití nějaké kombinace rozšířených konverzí a stahování offline konverzí z vašeho CRM. Nastavení může být trošku obtížnější, ale za snahu vás čeká odměna. Získáte automatickou kampaň s maximálním výkonem, poháněnou strojovým učením a umělou inteligencí, jejichž cílem je generování vysoce kvalitních leadů.
2. Sledujte stejné signály jako u těch, kdo už jsou před nákupem
S hlubším výkonnostním cílem z hlediska hodnoty leadů souvisí i využití signálů publika ze stejné hloubky. V případě kampaní PMax necháte automatizaci nejprve cílit na publikum z vlastních seznamů. Až stroje nasbírají potřebná data a nabudou "pocit", že už správně rozumí vašim cílovým uživatelům, můžete je pustit do "terénu", aby našly a přivedly ty nejlepší potenciální zákazníky.
Na vás je, aby byly vaše vlastní seznamy zákazníků byly co nejobsáhlejší, precizní a plné užitečných informací, ze kterých se mohou roboti učit. Pouhý výčet návštěvníků webových stránek a těch, kdo odeslali některý z formulářů, rozhodně nestačí. Začleňte do seznamů také obchodní příležitosti a nedokončené smlouvy. Proč i nedokončené? Protože každý, kdo zahodil smlouvu, prošel téměř celým vaším prodejním procesem a skončil jen kousek od cíle.
Při správě svých PPC kampaní v rámci Google Ads máte na výběr z několika různých přednastavených typů publika, jako jsou Kupující/Zájemci o koupi, Životní události nebo Podrobné demografické údaje. Vyzkoušejte je, ovšem jestli potřebujete vysoce hodnotné leady, mohou pro vaše potřeby být nastavené příliš obecně. Takové segmenty perfektně využijete při provozování e-shopu, ale když chcete zachytávat jen kvalitu, držte se vlastního publika a nechte Performance Max, ať je znásobí.
3. Zadejte vyhledávací témata podle chování nakupujících
Vyhledávací témata jsou něco jako klíčová slova. Pomáhají algoritmům Google pochopit konkrétní tematické okruhy, v jejichž rámci mohou vaši cíloví uživatelé vyhledávat. Jsou stejně důležitá jako frázová a volná shoda ve vyhledávacích kampaních, ovšem samotná klíčová slova v přesné shodě mají ještě vyšší prioritu.
Z tohoto důvodu zajistěte obsáhlý vyhledávací účet s klíčovými slovy v přesné shodě, přestože Google upřednostňuje shodu frázovou a volnou. Kampaním ve vyhledávání ponechte klíčová slova v přesné shodě, abyste nad nimi neztratili kontrolu, i kdyby to mělo být na úkor PMax. Maximální výkon využijte raději ke generování přírůstkových konverzí z dalších kanálů Google, včetně těch s vysokou hodnotou, které jsou v trychtýři úplně nejhlouběji.
Podobně postupujte i s vyhledávacími tématy. Vytvořte úzce zaměřené tematické skupiny podkladů, díky kterým poskytnete Google přesnější zaměření a zvýšíte pravděpodobnost získávání správného typu uživatelů.
4. Zbavte se nekvalitních leadů vylučováním klíčových slov
Tak dlouho si inzerenti stěžovali, že nemají vůbec žádnou kontrolu na automatickými kampaněmi a nevědí, kde a komu se zobrazují jejich reklamy, až Google povolil a od letošního roku umožňuje přidat do Performance Max až 1 000 vylučujících klíčových slov na úrovni kampaně.
Při generování leadů za pomoci PMax platí základní pravidlo: Využívejte co nejvíc vylučujících klíčových slov od těch základních, která jsou pro vaše zájmy zcela nepotřebná a už je nejspíš máte zahrnutá ve vyhledávacích kampaních, až po ta související, ale vykazující slabé výsledky. Dělejte to tak, abyste cílili pouze na uživatele s vysokým záměrem a nepřitahovali ty, kteří si jen prohlížejí zboží.
5. Berte skupiny aktiv jako persony na LinkedIn nebo Meta
Připravujte každou skupinu svých reklamních podkladů pro Performance Max podobně, jako když při inzerci na sociálních platformách ladíte klíčové persony. Zahrňte do ní správné signály publika odpovídající konkrétním uživatelům, přidávejte jakékoliv rozšiřující demografické údaje a specifické zájmy, doplňte odpovídající témata vyhledávání, která by daného uživatele mohla zajímat, a přizpůsobte kreativní prvky reklam tak, aby vybrané persony okamžitě přitahovaly.
S vývojem kreativních materiálů odpovídajících stylu vašeho webu vám mohou pomoci nástroje umělé inteligence Google, díky kterým lépe přizpůsobíte skupiny reklamních aktiv důležitým personám bez dalšího zatěžování týmu designérů. Stačí, když AI poskytnete logo, barevná schémata, styly písma a další náležitosti typické pro vaši značku.
Udělejte z Performance Max továrnu na leady
Přestože zpočátku může být zachytávání kvalitních potenciálních zákazníků prostřednictvím kampaní PMax poněkud obtížnější, nevzdávejte to. K dispozici máte množství nástrojů a strategií, s jejichž pomocí můžete využívat schopnosti umělé inteligence a nacházet takové uživatele, kteří budou přínosní pro celkový výkon vašeho online podnikání. Ne jenom pro další a další formuláře do vaší sbírky.
Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: AI, pixabay.com