Živé vysílání na TikTok – jak na to?

Influencer
Začněte živě vysílat na TikToku: Máme pro vás užitečné tipy, nápady a příklady, které vám pomohou získat co nejvíce sledujících.

Chcete zažít aktivně působit na TikToku a hledáte kouzelné video, které vás uvede do účtu virality? Naučíme vás, jak komunikovat s publikem v reálném čase!

Známe kouzlo TikToku

TikTok je nepostradatelnou platformou, která by rozhodně neměla chybět ve vašem online marketingu. Pokud s ním právě začínáte, poradíme vám, jak se co nejrychleji zviditelnit, jak navázat kontakt s publikem v reálném čase a zároveň přilákat nové sledující na váš účet. Co pro to musíte udělat? Zapněte foťák a začněte mluvit. O čem a jak, to vám ukážeme v tomto příspěvku.

Co je TikTok Live?

Kdo zná sociální sítě, určitě se někdy setkal se živými přenosy. Skvěle funguje například Facebook Live, Instagram Live či YouTube Live. Živé přenosy jsou skvělé pro marketing na sociálních sítích. Platforma TikTok Live je způsob, jak můžete komunikovat s uživateli v reálném čase. Existuje však několik omezení:

  • Pokud chcete začít s TikTok live, musíte mít alespoň 1 000 sledujících (ačkoli v tuto chvíli existuje hack – o tom později).
  • Abyste mohli spustit svůj vlastní live, musíte být starší 16 let.
  • Abyste mohli posílat a přijímat dárky během LIVE, musíte být starší 18 let. Dárky jsou v podstatě virtuální nabídky od vašich sledujících během živého přenosu, které lze převést na hotovost. 

Jak začít živě vysílat na TikToku

Jestliže splňujete všechny výše uvedené požadavky, můžete se pustit do svého prvního živého vysílání.

  1. Aktivujte si TikTok a zapněte fotoaparát.
  2. Pod červeným tlačítkem vyberte z možností "LIVE" a klikněte.
  3. Vytvořte název pro svůj přímý přenos.
  4. Vyberte si titulní fotku, téma a další filtry.
  5. Klepněte na růžové tlačítko "Přejít LIVE".

Před začátkem nahrávání se automaticky spustí třísekundové odpočítávání. Pokud se toto tlačítko nezobrazí, ujistěte se, že jste splnili všechny požadavky pro TikTok LIVE. Pokud ano, je možné, že současně probíhá příliš mnoho živých přenosů. Zkuste to znovu o několik minut později.

Žijte na TikToku online i bez 1 000 sledujících

Nemáte 1 000 sledujících, přesto byste rádi zahájili živý přenos? Do této chvíle naštěstí existuje super trik, jak odemknout přístup k TikTok Live. Jak na to:

  1. Klepnutím na nabídku v pravém horním rohu svého profilu přejděte do nastavení účtu.
  2. Klepněte na „Nahlásit problém“.
  3. Klepněte na „Nemohu spustit TikTok LIVE“.
  4. Až budete dotázáni, zda byl váš problém vyřešen, vyberte Ne.
  5. Do pole „Zašlete nám svůj názor“ napište něco ve smyslu: "Dobrý den, nemohu získat přístup k TikToK Live. Můžete mi to prosím povolit?"
  6. Klikněte na Odeslat a asi za dva dny byste měli mít přístup k TikTok Live.

Video

TikTok živé tipy/osvědčené postupy

1. Stanovte si jasný cíl

Dříve, než zahájíte své první živé vysílání, zjistěte, co od svého TikTok Live očekáváte. Chcete se svým publikem sdílet něco konkrétního, zvýšit návštěvnost svého webu, představit nový produkt nebo se jen spojit se svou komunitou? Možností, čím oslovit publikum, je nespočet. Definování správného cíle před zahájením vašeho prvního živého vysílání zajišťuje, že váš přímý přenos je záměrný a skutečně prospívá vaší marketingové strategii.

2. Vyberte relevantní téma

Cíl už máte stanovený. Teď je čas vybrat téma, které vám pomůže tohoto cíle úspěšně dosáhnout. Nezapomeňte, že téma musí být pro vaše sledující lákavé! Nezapomeňte obsah svého živého vysílání přizpůsobit věkové skupině sledujících, jejich aktivitám apod. Jak na to? Pokud bylo vaším cílem propagovat váš nový produkt, tématem může být, jak mohou vaši sledující použít produkt k vyřešení běžného problému. Můžete si také vybrat širší téma na měsíc a poté uspořádat týdenní přímý přenos s podtématy.

3. Uspořádejte obsah

Pozornost publika si udržíte jedině tehdy, pokud máte dobře sestavenou strukturu. Než kliknete na červené tlačítko GO, pečlivě si naplánujte, jak začnete, co bude následovat a jak nakonec své živé vysílání ukončíte.

Obvykle je dobré začít pozdravem a představením se novým divákům. Jakmile se připojí dobrá část lidí, vysvětlete téma živého přenosu.

Střed vašeho živého přenosu může být strukturován, jak chcete – jen musí plynout způsobem, který dává smysl a udrží uživatele v kontaktu. 

Nezapomeňte se na konci videa se svými sledujícími náležitě rozloučit a pozvat je na vaše další živé vysílání, kde nezapomeňte v krátkosti zmínit jeho obsah.

 4. Vysílejte přibližně 30 minut

Dlouhá videa neudrží pozornost, krátká videa divákům nic moc nedají. Naplánujte si, jak dlouho chcete vysílat. Stanovte si maximální časový limit, který je třeba mít na paměti. TikTok Live je totiž zaměřen na kratší obsah, a to i u živých přenosů. Pokud chcete mít dostatek času na splnění svého cíle, ale také chcete mít svůj spot krátký, postavte před sebe hodiny a sledujte ubíhající čas při natáčení. Budete vědět, kdy si budete muset pospíšit a přejít k další části vašeho živého přenosu.

5. Pusťte se do živého vysílání ve správný čas

Čas je všudypřítomný a tak důležitý! Ujistěte se, že své živé vysílání vysíláte v době, kdy je většina vašich uživatelů online. To zajistí, že obdržíte nejvíce lajků a zapojení. K těmto informacím můžete přistupovat v sekci Aktivita sledujících vaší analýzy TikTok. Odůvodnění zde mluví samo za sebe – pokud budete vysílat, když je vaše publikum online, získáte větší zapojení. 

6. Držte se scénáře

Živé natáčení je natáčení jako každé jiné. Bez scénáře se zkrátka neobejdete. Kouzlem TikToku je také autenticita surového obsahu. Pokud budou vaše živé přenosy strnulé a napsané, nemusí sledující bavit. Vaše vysílání by mělo být strukturováno tak, aby poskytlo hodnotu vám a vašemu publiku, ale mělo by být dostatečně neformální, aby podporovalo organické spojení.

7. Důležitost kvality

TikTok Live by mělo mít úroveň. Ujistěte se, že máte vše připravené k tomu, aby vaše živé přenosy vypadaly co nejkvalitněji. Zajistěte správné osvětlení, dobrou kvalitu zvuku, odstraňte všechny rušivé elementy a používejte pevné připojení k internetu.

8. Nabídněte divákům akci

Když už si dáváte takovou práci s přípravou na své živé vysílání, vytěžte z toho maximum. Ještě lepších výsledků dosáhnete, pokud před odhlášením zahrnete "výzvu k akci". Zopakujte vše, co jste chtěli, aby vaši diváci dostali ze živého vysílání, a pak jim řekněte, co mohou udělat dál, aby se dozvěděli více. 

9. Udělejte to interaktivní

Jak jsme zmínili výše, hlavním účelem TikTok Live je interakce s uživateli v reálném čase. Věnujte pozornost otázkám a odpovězte na ně. Poděkujte novým sledujícím za to, že vás sledují, a za všechny dárky, které během nahrávání obdržíte. 

TikTok úspěch

Jak na TikTok Live: nápady a příklady

1. Udělejte výzvu

Vyzkoušejte si výzvu naživo. Můžete dokonce živě ukázat zákulisí natáčení – stačí natáčet na samostatných zařízeních.

2. Natočte živé otázky a odpovědi

Shromážděte otázky předem nebo počkejte, až se objeví ve vašich komentářích k živému přenosu, a poté odpovězte na ty nejšťavnatější, abyste si vybudovali pevnější vztah se svým publikem.

3. Hostitelské rozhovory

Hostování rozhovorů s ostatními uživateli TikTok je zábavný způsob, jak zvýšit svůj dosah a zároveň poskytovat hodnotu svému publiku. Zvýšení vašeho dosahu nemusí znamenat rozhovor s jiným tvůrcem – můžete spolupracovat při společné výzvě, společných otázkách a odpovědích nebo jen chatováním na téma relevantní pro obě publika.

4. Požádejte o zpětnou vazbu

Živé vysílání představuje také skvělé místo pro testování nového obsahu a nápadů a následné měření reakcí vašeho publika. Zeptejte se svého publika přímo v živém vysílání, zda si vaši sledující myslí, že váš nový nápad na obsah je vítězný (nebo zda je to propadák).

5. Prohlídka zákulisí

Vezměte své publikum do zákulisí a ukažte jim, jak to vypadá, když vytváříte obsah nebo řídíte svou firmu.

6. Udělejte užitečný návod

Představte svému publiku své znalosti či dovednosti a ukažte, jak to dělat co nejlépe. Je to skvělý způsob, jak strukturovat svůj přímý přenos a udržet uživatele ve sledování až do konce. Navíc je to lákavá nabídka pro vaše publikum.

7. Diskutujte o aktuálním dění

Vaše publikum žije ve stejném světě jako vy. Pokud máte na mysli aktuální události ve světě, je pravděpodobné, že o nich přemýšlí i vaši sledující.

8. Chatujte při vaření

Všichni vaříme. Proč neposkytnout svým divákům něco, na co se mohou dívat? Povídání o životě, plánech na budoucí obsah – funguje vše, co by mohlo zajímat vaše publikum!

9. Ukažte, jak je váš produkt vyroben

Nebojte se odpovědět svému publiku na otázky, jak vznikl váš produkt nebo jak vás napadla právě tahle služba. Zároveň ukazujte záběry z výroby nebo popište ideu, která vás přiměla k nabízení vašich služeb. Tohle je skvělý způsob, jak svým zákazníkům ukázat, že váš produkt je přesně takový, jaký o něm tvrdíte.

10. Uspořádejte finanční sbírku v přímém přenosu

Dejte svému publiku šanci něco oplatit pořádáním sbírky v přímém přenosu. Abyste podpořili účast, můžete nabídnout ceny nebo podobné dary. Finanční sbírky vám mohou pomoci navázat kontakt s publikem a spojit vás a vaše následovníky kolem smysluplné věci.

Začněte svůj první TikTok Live ještě dnes

Živé vysílání na TikToku je skvělý způsob, jak se spojit s vaší komunitou, vybudovat publikum a zvýšit návštěvnost vašeho webu. Nejlepší na tom je, jak je to snadné! Nevyžaduje žádné úpravy – vše, co musíte udělat, je postavit se před kameru a začít mluvit. Zpočátku se možná budete stydět. Pozvěte do svého živého přenosu přítele nebo dokonce sledujícího. Může vám to suprově pomoci. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp