Copywriting
Pokud budete na vašem blogu pravidelně publikovat kvalitní obsah, čtenáři i vyhledávače to určitě ocení. Jak psát články, které zaujmou a přesvědčí vaše budoucí zákazníky?

Psaní blogu je v současnosti jedním z nejlepších způsobů, jak propagovat své produkty či služby a zvyšovat návštěvnost vašemu webu. Kvalitní obsah, který přináší návštěvníkům hodnotné informace o věcech, které je zajímají, a které souvisejí s tématem vašeho podnikání, pomůže zvýšit vaši hodnotu jako autority v oboru, přitáhne zpětné odkazy a návštěvnost, což je skvělé pro SEO. Psát články pro svůj blog však není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Abyste uspěli, musíte své čtenáře zaujmout a přesvědčit. Pojďme se společně podívat na několik tipů, které vám pomohou dovést vaše psaní na mistrovskou úroveň.

Hodně čtěte

Je to tak prosté, jak to vypadá. Abyste byli schopni dobře psát, měli byste toho mít opravdu hodně načteno. Pokud jste v životě četli jen Honzíkovu cestu, přenechte psaní raději specialistovi na obsahový marketing a věnujte se tomu, co vám jde lépe. Určitě čtěte marketingový obsah, abyste zjistili, co dělá vaše konkurence. Ale nezastavujte se jen u toho. Čtěte básně, romány, beletrii, literaturu faktu, dobré věci i brakovou literaturu. Cokoli přečtete, vám pomůže dál rozvíjet svůj osobitý spisovatelský styl – i špatný příklad vám může ukázat, co nemáte dělat.

Procvičte si psaní úvodů

Pro mnoho autorů je při psaní článku nejtěžší začít. Často se dokonce stává, že autor napíše celý hlavní text a úvod přidá až dodatečně. Úvod je přitom velmi důležitý, jelikož jeho úkolem je čtenáře zaháčkovat a vtáhnout do děje. Zkuste to jinak, napište úvod, který se vymyká zaběhnutým zvyklostem:

  • Položte otázku
  • Uveďte kontroverzní nebo jinak zajímavé tvrzení
  • Napište anekdotu

Mějte po ruce seznam nápadů

Nikdy nevíte, kdy vás postihne spisovatelský blok – situace, kdy vás nic nenapadá a nejste schopni vytvořit smysluplnou větu. Proto je důležité mít po ruce seznam nápadů na potenciální články. Kdykoli vás něco napadne, zapište si to do sešitu, do telefonu či počítače. Například vás během práce napadne, jak lépe optimalizovat stránky pro vyhledávače. Nápad si zapište, a až nebudete vědět, o čem psát, už budete mít odkud začít.

Eliminujte rozptylování

Abyste dokázali napsat čtivý článek, bude to vyžadovat vaši plnou pozornost. Než začnete psát první větu, vypněte televizi i sociální sítě, abyste se mohli soustředit výhradně na psaní článku.

Efektivně vyhledávejte informace

Výzkum je důležitý pro každé psaní, obzvláště pokud se jedná o odborný článek. Abyste však netrávili výzkumem příliš mnoho času, snažte se jej provádět co nejefektivněji. Pokud hledáte fakta nebo statistiky, které by podpořily vaši argumentaci, snažte se být ve vyhledávacích termínech co nejkonkrétnější. Pokud nenacházíte hledanou oporu, může to znamenat, že budete muset upravit svou tezi nebo téma.

Obsah je král

Přečtěte si svůj text nahlas

Když píšete text, je snadné přehlédnout chyby, kterých byste si v mluvené řeči ihned všimli. Pokud se chcete přesvědčit, že váš text opravdu funguje tak, jak byste chtěli, přečtěte si jej nahlas. Při čtení nahlas okamžitě uslyšíte, pokud některá formulace nezní tak, jaký byl váš záměr.

Experimentujte s úpravami

Výhodou psaní na počítači je to, že můžete svůj text libovolně upravovat. Můžete zkoušet různé změny a úpravy, a pokud nebudou fungovat, snadno se vrátíte k předchozímu návrhu. Experimentujte se strukturou obsahu – přesouvejte odstavce a zjišťujte, zda to zlepší plynulost textu.

Text nejprve napište, až poté zkontrolujte a zrevidujte

Psaní a revize vyžadují dvě různá nastavení mysli. Pokud se snažíte dělat obojí najednou, pravděpodobně neděláte ani jedno tak dobře, jak byste mohli. U psaní se soustřeďte na to, abyste slova dostali na papír. Až budete hotovi, odejděte a nechte text odpočinout – pokud možno přes noc.

Pak můžete k napsanému přistoupit novýma očima, přečíst si jej a opravit. Poté se ujistěte, že před zveřejněním text zkontroluje alespoň jedna další osoba, abyste dokázali zachytit všechny chyby, které jste mohli přehlédnout.

Zkuste text strukturovat pomocí odrážek, odstavců a nadpisů

Psaní v odrážkách vám pomůže uspořádat myšlenky a rychleji dokončit článek. Články s odrážkami také často zvyšují návštěvnost, protože algoritmy vyhledávačů mají tendenci upřednostňovat články s odrážkami a podnadpisy. Psaní v odrážkách nejen šetří čas, ale může také zvýšit pravděpodobnost, že se váš článek dostane k cílovému publiku. Text byste měli dále strukturovat rozdělením do krátkých odstavců oddělených nadpisy. Čtenáři i roboti vyhledávačů se tak budou v textu snáze orientovat.

Pokud budete na vašem blogu pravidelně publikovat kvalitní obsah, čtenáři to určitě ocení. Získáte spoustu nových a pravidelných čtenářů, z nichž mnozí se časem stanou i vašimi zákazníky. Budou mít totiž pocit, že kupují zboží od někoho, kdo svému oboru opravdu rozumí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp