Zlepšete své spojení mezi sociálními sítěmi a SEO

SEO a sociální signály
Investice do SEO strategie a strategie sociálních sítí je nákladově efektivním způsobem, jak na váš web přilákat kvalitní návštěvníky.

SEO je multidisciplinárním oborem. To znamená, že práce na dalších digitálních marketingových nástrojích může mít vedlejší přínosy pro výkon webových stránek. Mezi SEO a sociálními sítěmi existuje nepřímý vztah. Zvýšení viditelnosti na sociálních sítích koreluje s úsilím vytvářeným při implementaci SEO. Jedno jde tedy ruku s druhým, proto je zapotřebí využívat vztah mezi těmito marketingovými nástroji.

V hlavní roli: sociální signály

Ve spojení sociálních sítí a SEO je vhodné hovořit o tzv. sociálních signálech. Jedná se o jakékoliv interakce uživatelů (potencionálních i stávajících zákazníků) s Vaším profilem a obsahem na sociálních sítích. Jde o signály, které internetovým vyhledávačům, jako je Google či Seznam, pomáhají porozumět identitě, popularitě a spolehlivosti uživatele, profilu či příspěvku zveřejněném na sociálních sítích.

Jaké sociální signály je možné sledovat?

Sociální signály, které lze sledovat, se liší na základě různých sociálních sítí. Zde jsou nejčastější sociální signály, které lze provádět u nejpopulárnějších sociálních sítí:

  1. Facebook: sledování, to se mi líbí, to se mi nelíbí, komentáře, sdílení, zhlédnutí;
  2. Instagram: sledování, to se mi líbí, komentáře, sdílení, ukládání do oblíbených;
  3. Twitter: sledování, tweety, retweety, tweety s citací, odpovědi, to se mi líbí;
  4. TikTok: sledování, to se mi líbí, komentáře, sdílení, duety;
  5. Pinterest: spojení, to se mi líbí, komentáře, sdílení.

Jsou sociální signály hodnotícím faktorem úspěšnosti?

Google při vyhodnocování webových stránek spoléhá na velké množství hodnotících faktorů (více než 200), není však přesně jasné, jakou roli hrají sociální signály ze sociálních sítích. Nejasnosti jsou kolem tohoto tématu především kvůli nejasnostem, které v průběhu času přicházejí ze samotné společnosti Google. V roce 2022 společnost uveřejnila informaci, že dává velký důraz na pochopení autora či tvůrce na sociálních médiích. Pověst tvůrce webových stránek se tak stává stále důležitějším faktorem při hodnocení kvality organického vyhledávání. Google sleduje profily na sociálních sítích, aby autorům lépe porozuměl.

Jakým způsobem sociální signály ovlivňují SEO?

Přesný dopad sociálních signálů na SEO není znám. Neustále probíhají ohledně tohoto tématu různé experimenty. Pravděpodobně však mají sociální sítě poměrně velký dopad na hodnocení SEO webových stránek.

Google indexuje profily na sociálních sítích, tedy jinými slovy umisťuje profily ze sociálních sítí do výsledků vyhledávání. Zároveň se snaží o propojení webů s příslušnými médii tím, že hledá signály spojující webové stránky a konkrétní URL adresy firemních profilů na sociálních sítích. To je možné vidět i na příkladu, kdy zadáte svůj obchodní název do Google vyhledávače a Vaše profily na sociálních sítích se pravděpodobně zobrazí na první stránce vyhledávání. Například pro platformu Twitter dokonce nabídne vyhledávač tři nejnovější tweety publikované na firemních profilu. Díky silné přítomnosti na sociálních sítích, která se poté zobrazuje ve vyhledávání, je možné budovat důvěru publika ve Vaši obchodní značku.

Čím větší sdílení na sociálních sítích, tím více zpětných odkazů

Zpětné odkazy byly vždy nejdůležitějším faktorem při hodnocení úspěšnosti ve vyhledávačích. Pokud se ale zaměříme například na sociální síť Twitter, kde tweetnete příspěvek s odkazem na webovou stránku, ve skutečnosti se nezvýší žádná hodnota odkazu na Váš web. Sdílení Vaší webové stránky a její následné retweetnutí však bude znamenat větší provoz na Vašem webu a více pozornosti na Váš obsah. Sdílený obsah bývá často považován za hodnotný, je možné, že na něj tak budou uživatelé více odkazovat, což může být součástí Vaší strategie linkbuildingu.

Kvalitní obsah je základ

Sdílet kvalitní obsah funguje dobře jak na sociálních sítích, tak i ve vyhledávání. Kdyby byla Vaše webová stránka sdílena tisíckrát na sociálních sítích a tyto příspěvky by získaly stovky tisíc lajků, komentářů a zapojení, s největší pravděpodobností to je důsledkem toho, že vytváříte pro uživatele hodnotný obsah. Kvalitní obsah však není odměňován pouze na sociálních sítích, ale také ve vyhledávání. Jeho algoritmus je postaven na tzv. EAT (expertise, authority, trust = odbornosti, autoritě a důvěře) daného média.

Tvorba kvalitního obsahu Vám tak přinese úspěch jak na sociálních sítích, tak i ve výsledcích vyhledávání, pokud budete svůj obsah z webových stránek sdílet na sociálních sítích a budete dodržovat zásady úspěšné SEO strategie.

10 tipů, jak zlepšit sociální signály pro úspěšnější SEO strategii

  1. Propojte svůj web s profily na sociálních sítích

Google se snaží o propojení webových stránek se sociálními sítěmi společností. Tento krok mu však můžete usnadnit tím, že zajistíte, aby Vaše webové stránky odkazovaly na Vaše profily na sociálních sítích a naopak. Na sociálních sítích vyplňte všechny údaje o Vás včetně odkazu na web.

Ideálním místem pro umístění odkazů na sociální sítě na Vašem webu je zápatí webu. Díky tomu nebudou odkazy přímo stahovat kliknutí z CTA nebo formulářů, ale přesto je zákazník na Vašem webu může poměrně jednoduše objevit. Odkazy na Vaše sociální sítě vylepšují také UX na Vašem webu, což je to, o co byste se měli snažit.

  1. Optimalizujte své profily na sociálních sítích

Stejně jako proklik z Vašeho webu na sociální sítě je zapotřebí mít zajištěnou i cestu opačnou. Návštěvníci Vašich profilů na sociálních sítích by se z nich měli jednoduše dostat přímo na Váš web. Vyplňte si tedy důkladně své profily včetně shrnutí o tom, jaký produkt nabízíte či v jakém odvětví působíte. Dobrým nápadem je do popisu zapojit klíčová slova. Google prochází a vykresluje obsah údajů na Vašem profilu, umožněte mu tak lépe pochopit, o čem je Vaše podnikání.

  1. Panel znalostí ve vyhledávání Google

Panel znalostí je užitečným shrnutím jednoduchých informací o Vašem podnikání ve vyhledávači Google. Zobrazuje se po pravé straně ve výsledcích vyhledávání. Můžete v něm najít informace o datu založení firmy, počtu zaměstnanců nebo například právě prokliky na profily na sociálních sítích.

Google panely znalostí generuje automaticky, neexistuje tedy způsob, jak si je samostatně nadefinovat a odeslat do Google, pokud se ještě žádný panel znalostí u Vaší značky nezobrazuje. Pokud se ale již u Vaší firmy informační panel zobrazuje, nezapomeňte si ho nárokovat. Díky tomu budete moci lépe komunikovat s Googlem o informacích, které jsou v panelu zobrazeny.

  1. Sdílejte pravidelně obsah na sociálních sítích

Pokud jste pravidelně aktivní na svých webových stránkách, sdílíte obsah jako články či elektronické knihy, měli byste tento obsah pravidelně propagovat také na firemních sociálních sítích. Čím více obsahu na sociálních sítích sdílíte, tím více interakcí získáte a tím silnější jsou Vaše sociální signály.

Přemýšlíte, jak sdílet pravidelně obsah z webových stránek? Pokud zveřejníte obsah na webu, přesdílejte odkazy na něj ihned na svých sociálních sítích. Aktualizovali jste obsah na webu? Opět přesdílejte odkazy na sociálních sítích. Sledujte relevantní diskuze k Vašemu obsahu a jakmile to bude možné, odkazujte na Vaše webové stránky. Okomentuje.li uživatel na sociálních sítích Váš příspěvek otázkou, odkažte ho na relevantní obsah na Vašem webu.

Zjednodušeně: Chcete-li získat výhody pro SEO, musí Vaše příspěvky na sociálních sítích obsahovat odkazy na vaše webové stránky.

  1. Přidejte na svůj web plugin pro sdílení obsahu na sociálních sítích

Umožněte návštěvníkům Vašeho webu sdílet pohodlně Váš obsah. Přidejte na web plugin, který umožní přímé sdílení obsahu na sociálních sítích. Návštěvníkovi se po kliknutí na plugin připraví příspěvek pro sdílení přímo na vybrané sociální síti, což mu ušetří čas a zároveň díky tomu s větší pravděpodobností příspěvek opravdu zveřejní.

  1. Využijte Open Graph a Twitter karty

Pokud chcete, aby Vaše webové stránky při sdílení zaujaly uživatele na sociálních sítích, využívejte značky Open Graph a Twitter karty. Jedná se o části metadat, které ovlivňují to, jak Váš webový obsah vypadá při sdílení na sociálních sítích.

Pokud budete Open Graph a Twitter karty ignorovat, může se stát, že nebude možné Váš obsah ze sociálních sítí zpět na web prokliknout. Jeho vzhled bude navíc méně atraktivní, a tak ho většina uživatelů sociálních sítí pouze přejde a ani se nad ním nepozastaví.

  1. Reagujte na aktivitu uživatelů na Vašich sociálních sítích

Buďte na sociálních sítích aktivní nejen, co se týká sdílení příspěvků, ale také reakcí na komentáře a přesdílení. Ukažte uživatelům, že Váš profil spravuje skutečný člověk. Aktivní reagování Vám navíc přinese další možnosti sdílení relevantního obsahu z Vašich webových stránek. Pokud jste zaneprázdnění a nemáte na tyto aktivity čas, doporučujeme Vám najmout si správce sociálních sítí, který nejen tyto činnosti vyřídí za Vás.

  1. Sdílejte obsah ostatních uživatelů a podporujte partnerství

Cesta partnerství je velmi výhodnou strategií. Stejně jako Vy se snažíte získat nové fanoušky na sociálních sítích, tak i jiné firmy bojují se stejným problémem. Sdílení cenného obsahu z jiných webů tak může být způsob, kterým lze ukázat, že jste součástí komunity. Přesdílejte obsah jiných společností a poděkujte jim za přesdílení Vašeho obsahu. Budujte komunitu pomocí partnerství, protože v partnerství je síla.

  1. Nekupujte si sledující

Jednou z velmi velkých chyb je nákup sledujících, aby to vypadalo, že to na Vašich sociálních sítích žije. K čemu Vám však budou komentáře či reakce od lidí z Pákistánu, když podnikáte v České republice? Firmy, které nákup sledujících navíc působí nedůvěryhodně a můžete díky němu přijít o opravdové zákazníky.

  1. Věnujte pozornost tvůrcům Vašich webových stránek

Google věnuje pozornost tvůrcům obsahu na Vašem webu pro lepší pochopení autority tvůrců. Jak již bylo řečeno, algoritmus Google je mimo jiné postaven na autoritě.
Přidejte ke svých webovým příspěvkům medailonky o autorech obsahu. Odkazujte také na jejich profily na sociálních sítích. Nebojte se ani přesdílet jejich obsah na sociálních sítích. Přesně tyto činnosti totiž zvyšují jejich odbornost, a tím vylepšují důvěryhodnost Vašich stránek.

Závěr

Vztah mezi SEO a sociálními signály je poměrně komplikovaný. Vyplatí se ho však budovat, což zvyšuje nejen Vaši online přítomnost, ale i viditelnost Vaší firmy. Investice do SEO strategie a strategie sociálních sítí je nákladově efektivním způsobem růstu. Pracujte tedy denně na zlepšování sociálních signálů a časem tak získáte s největší pravděpodobností opravdu hodnotné výsledky!

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp