Zvyšte návštěvnost vašeho obchodu

SEO tipy
Přečtěte si naše SEO tipy, jak optimalizovat váš web pomocí Shopify. Získáte vyšší prodej a lepší hodnocení. A také budete na internetu lépe vidět.

Optimalizace vašeho e-shopu Shopify pro Google, Bing a další vyhledávače je klíčová pro potenciální zákazníky, aby našli vaše stránky. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je založena na principu poskytování pozitivních zkušeností uživatelům. Usnadněte jim co nejvíce objevit a používat váš obchod Shopify. Tím zvýšíte pravděpodobnost, že lidé u vás začnou více nakupovat.

V našem praktickém průvodci SEO vás naučíme základní Shopify SEO, které jsou nezbytné pro vyhledávání. Vedle toho vám také prozradíme ostatní faktory, na které je třeba pamatovat při hodnocení schopností platformy SEO.

Základy SEO Shopify

Redakční systém Shopify (CMS) je intuitivně a přehledně navržen tak, abychom zde mohli vytvořit vstupní stránky, stránky s podrobnosti o produktu a blogových příspěvků. Editor nám poskytuje základní možnosti formátování, úpravu nadpisů, tabulek i možnost úprav v HTML. Na stránky je možné nahrávat videa a vkládat fotografie.

Náhled automaticky generuje název stránky a meta popis na základě vyplněného obsahu, který zadáváte do sekce "Podrobnosti stránky". Název vaší stránky ve výchozím nastavení je použit pro značku title a H1 a váš popis se používá pro popis metadat. Výchozí automatická nastavení je možné přepsat úpravou v sekci náhledu vyhledávače. Pro vyhledávače jsou nejdůležitější názvy stránek. Udávají jim informace o obsahu a často se zobrazují jako nadpis výsledku vašeho vyhledávání.

Meta popisy jsou texty umístěné pod názvem ve výsledcích vyhledávání. Jejich úkolem je shrnout obsah stránky. Tyto informace mají důležitý vliv na potencionální zákazníky, kteří na základě zjištěných informací prokliknou na váš web.

Editor stránek Shopify nabízí možnost ruční editace názvů a popisů. Pokud se nespokojíte s automaticky vygenerovanými, můžete si je libovolně optimalizovat tak, aby zahrnovaly potřebná klíčová slova, která mají oslovit zákazníky procházející výsledky vyhledávání.

Jak je to s Google Analytics a Google Search

stránky Shopify jsou kompatibilní se dvěma užitečnými bezplatnými nástroji: Google Analytics a Google Search.

Google analytics ukazuje, jak se návštěvníci dostali na váš web a jak se na stránkách pohybovali.

Google Search Console vám pomáhá sledovat a odstraňovat problémy vašeho webu ve výsledcích vyhledávání Google a poskytuje vám veškeré informace o dotazech, které přivádějí zákazníky na vaše stránky.

Důležité je podotknout, že oba tyto nástroje jsou nezbytné nástroje pro SEO.

Jestliže budete chtít svůj obchod Shopify propojit s Google Search Console, budete muset na domovskou stránku svého webu přidat část kódu. Při ověřování účtu Search Console pro váš obchod Shopify je třeba neopomenout dvě věci: Google bude indexovat pouze aktuální motiv a jen tehdy, že je aktivní a není chráněn heslem.

Nastavení Google Analytics stačí povolit v předvolbách webu Shopify. ID sledování vložíte do přidruženého pole v rámci Shopify a už můžete sledovat příchozí uživatele a jejich chování na webu. Jak jednoduché!

Zabezpečení stránek a doména

Shopify sám umožňuje nákup domény. Platforma má bezplatný nástroj pro kontrolu dostupnosti doménových jmen a generování alternativních názvů. Jestliže nemáte zájem o vlastní doménu, můžete si registrovat název. URL vašeho webu bude vypadat takto: názevstránky.myshopify.com. Pro lepší branding je však lepší vlastní název domény. Jednak působí profesionálně a navíc zvyšuje šanci na lepší umístění ve vyhledávání názvu vaší firmy.

Po registraci vlastní domény zkontrolujte, zda je doména.myshopify.com přesměrována na vaši primární doménu. Tento údaj najdete v Nastavení > Domény > vaše doména by měla říkat "Provoz ze všech vašich domén přesměrovává na tuto primární doménu". Pokud tomu tak není, zvolte "Povolit přesměrování".

Tímto si zajistíte, že vyhledávače budou uživatelům zobrazovat pouze vaši primární doménu, místo primární domény i domény.myshopify.com.

►Certifikát SSL šifruje data odesílaná mezi vaším webem a jeho návštěvníky. Google toto oceňuje mírným zvýšením hodnocení zabezpečeným webům.

graf

Odezva webu

Rychlost spolu se zabezpečením jsou dalšími důležitými faktory pro hodnocení Google. Pomalé načítání stránky může návštěvníka odradit a zavře jí dříve, než se celá načte. Návštěvník tak neprovede důležitou konverzi. Odlehčený motiv pro váš obchod Shopify vám pomůže získat náskok pro optimalizaci rychlosti. Shopify mimo to obsahuje CDN - síť pro doručování obsahu. Ta může snížit dobu načítání bez ohledu na to, z jakého koutu světa si právě návštěvníci vaši stránku otevírají.

Dobrým nástrojem pro řízení doby načítání stránky je Google PageSpeed Insights. To pomáhá identifikovat další příležitosti ke zvýšení rychlosti webu tak, že navrhnou formáty obrázků a další optimalizace rychlosti.

Optimalizace obrazu u e-shopů

Jsou to primárně internetové obchody, které obsahují velké množství produktových fotografií. CND Shopify může velikost souboru obrázku neúměrně prodloužit dobu načítání stránky. Výběrem vhodného formátu pro komprimaci obrázků si udržíte velikost souborů pod kontrolou.

Obrázky by měly mít přiřazený atribut alt. Alternativní text poskytuje vyhledávačům informace o stránce, což zlepšuje relevanci i hodnocení. Kromě toho se alternativní text čte nahlas návštěvníkům webu, kteří se spoléhají na čtečky obrazovky, takže jeho přidání vám pomůže splnit standardy digitální přístupnosti.

Shopify rovněž poskytuje obrázkovou mapu webu. Ta usnadňuje Google najít obrázky, aby se mohly objevit ve výsledcích vyhledávání obrázků. Tak objeví zákazníci lépe vaše produkty. Obrázek webu Shopify obsahuje jen jeden obrázek na produkt a neobsahuje žádná metadata. Pokud chcete umístit více obrázků, vyzkoušet můžete aplikaci Image Sitemap. Ta dokáže vytvářet, odesílat, monitorovat a aktualizovat soubory Sitemap XML pro všechny obrázky ve vašem obchodě.

Aplikace Shopify

Obsahuje aplikace, usnadňující přidávání dalších funkcí a nástrojů pro váš web s malým nebo žádným kódováním. Můžete prostřednictvím aplikací spravovat inventář, provozovat affiliate programy a ano, optimalizovat váš web pro vyhledávání.

Například aplikace Yoast SEO má podobné funkce jako WordPress. Ovládat můžete názvy i popisky ve Vyhledávání Google a na sociálních sítích a poskytnout zpětnou vazbu ohledně čitelnosti. Jiné aplikace umožňují přidávání recenzí k produktům.

Mějte však na paměti, že pokud nainstalujete aplikaci, přidá na váš web další kód. Ty mohou web zpomalit.

Soubory Sitemap

Tyto soubory obsahují informace o vašem webu, které používají vyhledávače k procházení a indexování. Díky tomu se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Shopify generují soubor sitemap.xml s odkazy na váš web, příspěvky do blogu, produkty i obrázky. Po ověření účtu Google Search Console odešlete soubor Sitemap do Googlu, abyste mu pomohli najít a indexovat vaše stránky.

Optimalizace procházení 

Shopify vám umožňuje upravovat soubory robots.txt. To je možné použít k zakázání procházení určitých adres URL, přidávání dalších adres URL souborů Sitemap a blokování vyhledávačů.

Mezinárodní domény

Shopify minulý rok spustilo "mezinárodní domény", umožňující obchodníkům prodávat do více než jedné země pomocí jednoho účtu. Můžete si nakonfigurovat subdomény a jazykové složky pro mezinárodní cílení.

Technické SEO pro Shopify

Prohledáváním kódu webu a adresy URL objevují vyhledávače každou stránku webu. Tyto informace jsou následně předávány do indexu vyhledávače jako výsledek pro potencionální zákazníky, kteří provedou relevantní vyhledávání.

Technické SEO se týká optimalizací, usnadňující procházení a indexování při vyhledávání. Mohou zahrnovat architekturu vašeho webu, strukturu URL a JavaScript.

Duplicitní stránky

 Jestliže přidružíte stránku produktu ke stránce sbírky, Shopify vygeneruje pro tuto stránku druhou adresu URL. V praxi to znamená, že budete mít pro jeden produkt dvě adresy URL. V praxi to vypadá asi takto:

  • /kolekce/košile-kolekce/produkty/modrá košile
  • /produkty/modrá košile

Duplicitní obsah může ztížit vyhledávačům určit, kterou adresu URL indexovat a ohodnotit. I když Shopify tento problém u některých svých bezplatných témat vyřešil a duplikát kanonizoval, některá témata mohou být stále ovlivněna.

Problémy architektury

Shopify automaticky generuje URL pro vaše stránky s podrobnostmi o produktu pomocí následující struktury: myshopifystorename.com/products/product-name. Vy si můžete upravit poslední část adresy URL, kde se objevuje název produktu.

Informovat vyhledávače o své stránce můžete pomocí popisných slov. Odstraněním cest URL „/products“ nebo „/pages“ získáte více prostoru pro zahrnutí těchto popisných klíčových slov. K tomu skvěle poslouží Cloudflare a jejich rozhraní Cloud Worker.

Schéma produktu

Strukturovaná data pomáhají generovat strukturované úryvky, které mohou produktům poskytnout lepší viditelnost ve výsledcích vyhledávání. Google používá schéma produktu ve výsledcích vyhledávání obrázků k zobrazení ceny produktu. Obchod Shopify používá schéma k označení, že je produkt na skladě.

Aplikací Feed for Google Shopping či ShoppingFeeder můžete synchronizovat všechny produkty se službou Merchant Center. Povolením se produkty začnou objevovat ve výsledcích Map, když lidé vyhledávají produktová klíčová slova. Schéma produktu je zabudováno do většiny témat Shopify. 

Co byste na obchodě neměli opomenout

Každému obchodu doporučujeme vytvořit stránku "O nás" a "Kontakt". Tyto stránky pomáhají seznámit se s vaší firmou a umožňují spojit se s vámi v případě vyřízení dotazů či problémů.

Na těchto stránkách můžete uvést přepravní informace, zásady ochrany osobních údajů, zásady vrácení zboží, smluvní podmínky, často kladené dotazy aj. Ve svém obchodě Shopify si můžete založit blog pro servírování nejnovějších informací, který pomůže odlišit vaši značku, doplnit transakční stránky a získat zpětné odkazy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Sledujte prokliky z mailů pomocí Google Tag Manageru Vlastimil Malík 27. 6. 2022 - 16:03
Zjistěte, jak pomocí Google Tag Manageru snadno sledovat v Google Analytics jakékoli události.