Zvyšte své zisky díky optimalizaci konverzního poměru

Zvyšte své zisky díky optimalizaci konverzního poměru
Naučte se, jak díky několika jednoduchým úpravám vašeho webu můžete znásobit své zisky z online podnikání.

Úspěch webu netkví pouze ve vysoké návštěvnosti a zapojení potenciálních zákazníků. Nakonec je to pouze návratnost prostředků investovaných do reklamy, co rozhodne o úspěchu či neúspěchu internetového podnikání. Informace o tom, kolik návštěvníků přicházejících na váš web se vám podařilo přesvědčit, aby se stali vašimi zákazníky, podává konverzní poměr, který byste měli udržovat co nejvyšší a neustále se snažit o jeho optimalizaci.

Optimalizace míry konverze, známá také jako CRO, je zásadní postup, který byste měli mít na paměti při vytváření jakéhokoli obsahu na vašem webu – ať už vytváříte vstupní stránku webu, vysvětlující video, blogový příspěvek nebo stránku konkrétního produktu.

Co je to konverze?

Ke konverzi dochází pokaždé, když vaše webová stránka nebo jiný online obsah dosáhne cíle, pro který byl vytvořen. Většinou jde samozřejmě o prodej zboží či služby, ale konverzí může být například i přihlášení k odběru newsletteru, sjednání schůzky, vyplnění formuláře nebo i jen kliknutí na odkaz.

Zvýšení konverzí by mělo být jedním z vašich hlavních cílů. Pokud se vám podaří zvýšit míru konverze, získáte mnohem více zákazníků a vyšší tržby, aniž byste museli nákladně získávat nové návštěvníky. Ze stejné návštěvnosti zkrátka vyděláte mnohem více.

Co je a jak funguje CRO?

Existuje mnoho způsobů, jak návštěvníky přimět, aby více nakupovali. Ještě než se rozhodnete, jaké metody chcete ke zvýšení konverzí použít, budete možná chtít pochopit, jak konverzní poměr vlastně funguje. Naštěstí je to docela jednoduché.

Vezměte počet konverzí, které váš web generuje, a vydělte ho celkovým počtem návštěvníků vašeho webu. Jinými slovy, váš konverzní poměr se rovná procentu uživatelů, kteří při návštěvě vašeho webu dokončili požadovanou akci. Pokud tedy váš web navštíví každý den 1 000 návštěvníků a 40 z nich si něco koupí, pak se váš konverzní poměr bude rovnat 4 %.

Snaha o zvýšení konverzního poměru v rámci již získaného publika je obvykle mnohem efektivnější, rychlejší a levnější, než snaha zvýšit návštěvnost a doufat, že váš poměr zůstane stejný. Získávání nové návštěvnosti je totiž většinou finančně mnohem nákladnější, kdežto ke zvýšení konverzního poměru obvykle stačí několik jednoduchých úprav webu, což je rychlé a potenciálně levné. Jak tedy zvýšit konverzní poměr vašeho webu?

Zlepšení kvality vašeho webu

Při snaze o zvýšení počtu konverzí je klíčové mít přesvědčivé nabídky a snadno ovladatelnou vstupní stránku. Ať už získáváte zákazníky z organické návštěvnosti nebo pomocí PPC reklamy, potenciální zákazník se na vašem webu musí cítit dobře a okamžitě po příchodu musí vědět, že nalezl přesně to, co hledal. Při tvorbě webu s ohledem na uživatelský komfort je třeba vzít v úvahu zejména:

  • Přehledné uživatelské rozhraní. Váš web by měl být snadno čitelný a návštěvník by se na něm měl dobře orientovat. Snažte se zachovat známý vzhled a design rozhraní. Pokud bude váš web nepřehledný a návštěvník nebude vědět, kam kliknout dříve, aby se dostal k informacím, které potřebuje, bude frustrován, což jistě nechcete.
  • Jednoduchý a přehledný proces placení. Snažte se mít nákupní košík tak jednoduchý, jak jen to jde. Čím více kroků bude muset zákazník během nákupu vykonat, tím vyšší je pravděpodobnost, že si nákup nakonec rozmyslí. Samozřejmostí by dnes již měla být možnost nakoupit bez registrace.
  • Nabídněte dopravu zdarma. Podle průzkumů je daleko pravděpodobnější, že návštěvníci nakoupí, pokud jim nabídnete bonusy, jako je doprava zdarma, a to i v případě, že cena produktu bude o něco vyšší.

optimalizace konverzního poměru

Přesvědčte zákazníky pomocí videa

V uplynulém desetiletí se videa ukázala jako jeden z nejefektivnějších typů online obsahu. Není tedy překvapením, že vstupní stránky obsahující video často vykazují vyšší konverzní poměr, než ty bez něj. Ale ne každé video funguje stejně! Musíte pochopit silné stránky tohoto média a využít je ve svůj prospěch. Pojďme se podívat, co je třeba mít na paměti při vytváření videoobsahu pro účely zlepšení konverzního poměru.

  • Mějte spolehlivou platformu: Abyste mohli měřit a analyzovat výkonnost vašich videí, je třeba je hostovat na spolehlivé platformě, která umožňuje měřit a vyhodnocovat data o sledování videa.
  • Najděte správný typ videa: Při tvorbě CRO video obsahu je zásadní zohlednit průzkum trhu. To, co víte o svém publiku, vám pomůže určit, jaké typy videí jej spíše přimějí k akci, a pomůže vám odhadnout, jaká bude průměrná odezva.
  • Upravujte svá videa na základě výkonnosti: Nezapomeňte, že stejně jako u ostatního obsahu byste měli u svých videí pravidelně měřit a vyhodnocovat výkonnost za použití A/B testování a na základě jeho výsledků určit, která videa využít.

Optimalizujte své výzvy k akci

CTA, známé také jako výzva k akci, je pro úspěšné CRO velice důležitá, a měli byste jí proto při tvorbě obsahu věnovat velkou pozornost. CTA je výzva pro návštěvníka, která mu říká, co má udělat dál, aby se dostal k cíli, kterého chcete dosáhnout.

Výzvy k akci mají často podobu povzbudivé fráze nebo sdělení a měly by si vždy zachovat dvě základní vlastnosti: jednoduchost a srozumitelnost. Výzvy k akci by měly být krátké, snadno pochopitelné a jasně sdělovat publiku, co mají udělat.

Fenomén FOMO

FOMO je anglická zkratka pro "Fear of missing out" neboli strach z promeškání. Je to jeden z nejjednodušších a nejvyužívanějších způsobů, jak zlepšit účinnost výzvy k akci v jakémkoli médiu. Typickým případem jsou například upozornění typu “tato akce končí již za x hodin“, „posledních x kusů za tuto cenu“ a podobně.

Návštěvník, kterému nabízíte produkt nebo službu, bude mnohem ochotnější nakupovat, pokud mu sdělíte, že to možná nebude moci udělat později. FOMO zvyšuje konverze tím, že v návštěvníkovi vyvolává pocit naléhavosti a strach z toho, že přijde o výhodu či slevu.

Sociální důkaz a výhody jeho používání

Když se snažíte, aby vám a vašemu online obsahu návštěvníci důvěřovali, může být někdy užitečné získat pozitivní doporučení nebo svědectví z důvěryhodného zdroje. Lidé totiž neradi zkouší nové věci a jsou mnohem ochotnější nakupovat, pokud si někdo jiný zboží koupil před nimi a je s ním spokojen, obzvláště pokud se jedná o známou či vlivnou osobnost, jako je například celebrita nebo odborník na dané téma.

U každého jednotlivého návštěvníka to bude fungovat jinak v závislosti na jeho osobnosti, ale v průměru mají lidé tendenci konvertovat více, když cítí podporu známé tváře nebo značky.

Snažte se proto na váš produkt a obchod získat pozitivní reference ve službách, jako je například Heureka či Moje firma na Googlu. Zde si mohou zákazníci nejen přečíst recenze, ale zjistit i vaše hodnocení pomocí procent či hvězdiček. Většina jednotlivců se bude při svém rozhodování cítit bezpečněji, pokud uvidí pozitivní hodnocení ostatních zákazníků.

CRO je snadnou a levnou metodou, jak zvýšit váš zisk

Na rozdíl od zvyšování návštěvnosti, které je většinou poměrně nákladné, vám optimalizace konverzního poměru umožní zvýšit vaše zisky dlouhodobě, rychle a poměrně levně jenom tím, že přesvědčíte více vašich stávajících návštěvníků, aby u vás nakoupili.

Věnujte čas průzkumu, zjistěte, co způsobuje, že vaše konverze nejsou tam, kde byste je chtěli mít, a snažte se odstranit veškeré překážky, které brání vašim potenciálním zákazníkům v úspěšném nákupu. S využitím metod zmíněných v tomto článku zvýšíte konverzní poměr vašeho webu a tím i vaše zisky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu