e-mailing
V dnešním článku vám ukážeme, jak zlepšit doručitelnost e-mailů, abyste následně z e-mailingu získali více konverzí.

Dostávají se vaše e-maily do schránek zákazníků? V dnešním článku pro vás máme návod, jak zvýšit doručitelnost e-mailů - a prodeje. E-mailing nevykazuje žádné známky zpomalení jako je tomu u ostatních kanálů. Je tedy stále hvězdou mezi marketingovými kanály. Pokud nemáte stejný pocit, možná je na čase podívat se, proč e-mail pro vaši firmu nefunguje. Často je důvodem špatná doručitelnost e-mailů.

Co je to doručitelnost e-mailů?

Doručitelnost e-mailů označuje počet e-mailů, které úspěšně dorazily do schránky. Setkáte se také s pojmem umístění ve schránce. Ujistěte se, že si nezaměňujete doručitelnost e-mailů s mírou doručení e-mailů. Ta představuje počet e-mailů, které byly doručeny do schránky. Vztahuje se však jak na doručenou poštu, tak na nevyžádanou poštu.

Vaše doručitelnost e-mailů se zaměřuje výhradně na e-maily, které přistály ve schránkách vašich zákazníků. Má větší význam, protože většina lidí nekontroluje své složky se spamem. Tuto metriku ovlivňuje mnoho věcí, ale na prvním místě je obsah, který posíláte, a to, komu ho posíláte. Podívejme se na několik rychlých způsobů, jak zlepšit doručitelnost e-mailů, abyste následně z e-mailingu získali více konverzí.

Pravidelně ověřujte svůj e-mailový seznam

Úpadek dat je skutečný jev a pandemie ho ještě zhoršila. Každý rok se znehodnotí více než 22 % vašeho e-mailového seznamu. Od března 2020 miliony lidí buď ukončily svou práci, nebo byly propuštěny.

Úspěšní e-mailoví marketéři dbají na e-mailovou hygienu a pravidelně ověřují své databáze. Odeslané e-maily mají obrovský vliv na doručitelnost e-mailů. Poskytovatelé internetových služeb (ISP) si všímají nevybíravých odesílatelů - obvykle jde o spamery, kteří patří do složky s nevyžádanou poštou.

Udržování a rozšiřování seznamu e-mailových adres je jednodušší, než si možná myslíte. Existují dva způsoby, jak můžete ke kontrole seznamu potenciálních zákazníků použít službu ověřování e-mailů:

  • Nahrajte svůj stávající seznam e-mailů na platformu pro ověřování e-mailů. ZeroBounce ověří 100 000 kontaktů přibližně za 45 minut a poté vás informuje o výsledcích. Stáhněte si je a zjistíte, kolik e-mailových adres bylo zastaralých a kolik jich je stále používaných.
  • Připojte rozhraní API pro ověřování e-mailů k jakémukoli formuláři pro sběr kontaktů. Rozhraní API, které pracuje tiše na pozadí, odmítne nekvalitní adresy a umožní, aby se na váš e-mailový seznam dostaly pouze ty skutečně platné.

Posílejte obsah, který od vás lidé očekávají, když ho očekávají

Mnoho marketérů nevěnuje obsahu velkou pozornost. Obsah, který posíláte, má však zásadní vliv na to, jak vás vaši odběratelé - a poskytovatelé internetových služeb - vnímají.

Vaše celkové zapojení do e-mailu vysílá poskytovatelům internetových služeb signál týkající se relevance vašeho obsahu. Otevírají a proklikávají lidé vaše e-maily? Poskytovatelé internetových služeb budou chtít vašim posluchačům servírovat více takových zpráv, abyste měli větší šanci, že se ocitnete v doručené poště. Platí to i naopak: pokud je vaše publikum pasivní a vaše e-maily se příliš nezobrazují, můžete skončit ve spamu.

Jak tedy vybudovat zdravé zapojení, které pomůže doručitelnosti vašich e-mailů? Posílejte svým odběratelům obsah, ke kterému se přihlásili, a doručujte ho podle jejich očekávání.

Pokud například vaše společnost slíbila týdenní marketingové tipy, ujistěte se, že každý týden posíláte právě ty. To neznamená, že nikdy nemůžete mluvit o ničem jiném, ale snažte se jakékoli téma spojit s vaším oborem. Čím více se budete držet svého výklenku, tím větší povědomí o značce a důvěru si v tomto prostoru vybudujete.

Testujte doručitelnost každé e-mailové kampaně

Jakmile se vaše e-maily dostanou do spamu, už nebude možné je odsud nijak vytáhnout. Můžete však řešit problémy s doručitelností e-mailů a předcházet jim.

Testovač umístění ve schránce vám umožní zjistit, zda váš e-mail přistane ve schránce - ještě předtím, než jej odešlete. Pokud některé prvky vašeho e-mailu způsobí, že se dostane do spamu, máte možnost je předem upravit.

Níže uvádíme několik případů, kdy váš e-mail může spadnout do spamu:

Nedostatečná rovnováha mezi textem a obrázky: Takový obsah může být blokován spamovými filtry, proto dbejte na to, abyste do svých kampaní zahrnuli dostatek textu.

Zkracovače odkazů mohou také spustit spamové filtry. Spoléhání se na ně při získávání údajů o výkonu škodí doručitelnosti e-mailů.

Nekonzistentní chování při odesílání. Pokud váš e-mail během testu přejde do spamu, může to být způsobeno tím, že jste svůj seznam neoslovili již příliš dlouho.

Za předpokladu, že je váš e-mailový seznam čistý a váš obsah odpovídá značce, testování doručitelnosti vám zajistí nejvyšší šanci na oslovení publika. Prozkoumejte ZeroBounce a zjistěte více o doručení e-mailu do správné složky, nikoliv do spamu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp