jak zvýšit efektivitu reklam v Nákupech Google
Firmy do reklam v Nákupech Google investují rok od roku více. Pojďme se proto podívat, jak vlastní reklamy v Nákupech Google získat maximální příjmy.

Reklamy v Nákupech Google jsou čím dál tím vyhledávanější formou propagace. Dokonce, když Google zrušil pravý sloupec s reklamami vedle organických výsledků vyhledávání, obrázkových reklam v Nákupech Google, se tento zásah netýkal. Firmy do reklam v Nákupech Google investují rok od roku více. Pojďme se proto podívat, jak vlastní reklamy v Nákupech Google získat maximální příjmy.

Sledujte ceny a hodnocení produktů vašich konkurentů

Neustále sledujte cenové nabídky výrobků své konkurence. Pokud budete mít vyšší ceny než oni, zákazníci se pravděpodobně rozhodnou pro levnější variantu. Sledování těchto údajů ale není jednoduché a budete potřebovat pomoc monitorovacího nástroje. Doporučujeme například The Search Monitor. Neméně důležitou roli při získávání nových zákazníků hraje také hodnocení produktu jako takového.

Spolupracujte s partnery, kteří jsou na prvních místech ve výsledcích vyhledávání

Pokud je pro vás příliš náročné porazit konkurenci a není možné, aby vaše reklamy byly zobrazovány na prvních pozicích mezi PPC reklamami nad organickým vyhledáváním, je zde ještě jedna možnost. Spojíte-li se s partnery, kteří jsou v PPC reklamě úspěšní, mohou se zde zobrazovat alespoň vaše produkty. Partnery mohou být například maloobchodníci nebo distributoři. Na obrázku je takovým distributorem například eshop Urbanstore.cz.

Sledujte ceny a hodnocení produktů vašich konkurentů

Neustále sledujte své konkurenty

Díky vaší konkurenci se můžete naučit, jak být opravdu nejlepší. Potvrďte si pomocí vyhledávání konkurenčních PPC reklam, zda jsou vaše texty stejně přesvědčivé, jako texty jiných prodejců. Důležité jsou také obrázky, které se budou vyhledávajícím uživatelům zobrazovat.

Najděte prodejce, kteří prostřednictvím PPC reklamy v Nákupech Google nabízejí stejné produkty jako vy. Vytvořte si tabulku v Excelu, do které přehledně zapíšete ceny, za které jednotlivé produkty nabízí, jaké používají texty, jaké nabízí platební metody, co se vám na jejich reklamách líbí a co ne. Možná, že právě díky svým konkurentům hravě přijdete na to, v čem děláte chybu, nebo co můžete jednoduše zlepšit, aby vaše reklamy byly úspěšnější.

Zjistěte pomocí statistik v AdWords, jak si stojíte

Pro přesnější přehled o tom, jak si stojíte s vašimi reklamami oproti konkurenci, se většinou pravděpodobně díváte přímo do statistik v AdWords, a to na hodnoty jako podíl zobrazení, průměrné hodnocení stránky atd. u jednotlivých klíčových slov.

Na úrovni seznamu produktů však tyto informace tak jednoduše nezískáte. Požadované údaje získáte v kartě Skupiny produktů, v rámci které je možné přizpůsobit zobrazení sloupců tak, jak potřebujete. V rámci skupin produktů je možné sledovat maximální cenu za proklik, míru prokliku, zobrazení, podíl kliknutí, podíl zobrazení a další.

Cílení produktových reklam

Když jste poprvé nastavovali reklamy v Nákupech Google, možná jste byli překvapeni, že zde nebylo umožněno cílení na uživatele na základě klíčových slov a o tom, jaké produkty ukáže, se zkrátka Google rozhodoval jinak.

Velmi dobrých výsledků ale můžete dosáhnout pomocí vylučovacích klíčových slov, stanovením cílů kampaně, segmentací kampaní na konkrétní typy vyhledávacích dotazů (značky, výrobky a jiné).

Používání jedinečných identifikátorů v Nákupech Google

Google začal v květnu letošního roku vyžadovat od každého inzerenta doplnění identifikačního kódu jednotlivých produktů (GTIN, MPN a další). Doporučujeme používat atributy značka, GTIN a MPN. Pokud je možné tyto atributy u jednotlivých produktů vyplnit, vyplňte je. Značně tak zvýšíte výkon svých reklam.

Pozor si však dávejte na chybné uvedení daných identifikátorů. U nesprávně formátovaných identifikátorů vaše reklamy nebudou zobrazovány.

Závěr

Reklamy v Nákupech Google nyní zažívají obrovský rozmach a investuje do nich čím dál tím více firem. Nyní víte, jak dosáhnout ještě lepších výsledků. Sledujte konkurenci, nezapomínejte na měření výsledků a pravidelnou optimalizaci.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchengineland.com, ppchero.com, google.com, searchenginewatch.com, adwords.google.com, foto: flickr.com, google.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp