copywriting
Vyhněte se uvedeným chybám při psaní článků na web a optimalizujte svůj obsah a návštěvnost Vašich stránek.

Máte blog, do kterého jste vložili desítky či více hodin práce, ale nikdo ho nečte? Jste odborníkem v určitě oblasti, máte co říct, vydáváte plnohodnotné blogové příspěvky, ale jejich návštěvnost je mizerná? Pojďme to společně jednou provždy změnit a zvýšit návštěvnost Vašeho blogu!

Proč je důležité zvýšit návštěvnost Vašeho blogu?

Píšete čtivé a poutavé texty, přinášíte novinky, ale nikdo je nečte a Vás to nemotivuje tvořit dál. To je ještě ta lepší varianta. Může se totiž také stát, že na blogu provozujete reklamy či děláte affilate marketing. V tom případě je zvýšení čtenosti Vašich článků zásadní. Na zpeněžení můžete totiž vydělat až v případě, kdy na Váš web vstoupí dostatek lidí a zapojí se do Vašeho obsahu.

Co tedy musíte udělat? Klíčem k úspěchu je optimalizovat Váš blog, aby přitahoval co největší množství organické návštěvnosti. Pokud je Váš blog optimalizovaný, zaujme větší množství lidí, kteří si zapamatují Vaši značku, budou Vás navštěvovat na pravidelné bázi a doporučí Vás svým známým.

Pokud budou Vaše články poutavé a přínosné, lidé na nich stráví více času, což je kladnou informací také pro internetové vyhledávače, aby Vás zobrazoval na vyšších pozicích. Dosáhnout toho, aby u Vás lidé zůstali déle, je možné mimo jiné prostřednictvím zpětných odkazů na Váš web. Píšete článek, který se dotýká tématu, které už jste řešili v jiném článku? Odkažte své čtenáře na svůj druhý článek.

Jak zjistit, zda lidé čtou Váš blog?

O tom, zda lidé čtou nebo nečtou Váš blog mohou napovídat různé situace. Máte u blogového příspěvku možnost zanechat komentář, sdílet svůj názor či položit doplňkovou otázku, ale toto místo zeje prázdnotou? Nezaznamenali jste sdílení Vašich příspěvků na sociálních sítích či jiných externích médiích? Neodkazují na Vás jiné blogy? Všechno toto napovídá, že Váš blog pravděpodobně moc nikdo nenavštěvuje. 

Zajímá Vás to, jaké články jsou nejčtenější a které naopak leží zapomenuté v rohu a obrazně řečeno se na ně jen práší nebo jaká témata přitahují Vaše čtenáře nejvíce? A kdo jsou vůbec Vaši čtenáři? Pokud budete znát odpovědi na tyto otázky, můžete svůj obsah optimalizovat pro svou cílovou skupinu a nabízet jim takový obsah, který nejvíce ocení. 

Jak sledovat výkon Vašeho blogu?

V předchozím odstavci jsme si uvedli některé informace, které by Vás mohly zajímat. Jak na tyto otázky nalézt odpovědi? Nejjednodušším a zároveň také nejúčinnějším způsobem je propojení Vašeho blogu s Google Analytics. Jde o velmi výkonný a bezplatný nástroj, který Vám nabídne velké množství analýz a statistik o Vašem webu. Dozvíte se pomocí něj také informace o tom, zda Vás čtenáři navštěvují z počítače, tabletu či mobilního telefonu nebo kolik času na Vašem článku stráví. Pokud průměrný návštěvník stráví na Vaší stránce pouze pár sekund, je to varovným signálem, který poukazuje na to, že nenabízíte hodnotný obsah. 

Data o Vašem webu můžete kromě Google Analytics získat také pomocí nejrůznějších analytických pluginů, které si nainstalujete přímo na Váš web. Doporučujeme Vám vyzkoušet například plugin MonsterInsights, který Vám nabídne hodnotné statistiky. Jen jich bohužel nebude tolik jako v Google Analytics, a tak Vám mohou některá zajímavá fakta o Vašem blogu uniknout.

Hlavní důvody, proč lidé nečtou Váš blog

Nyní už víte, jak získat pravá data o návštěvnosti Vašeho blogu. Pojďme se podívat na to, co jsou hlavní důvody, proč k Vám lidé nechodí a nezajímají se o Vaše příspěvky.

Nevyužíváte poutavé názvy

Název článku je to, co lidé vidí jako první, když Váš článek zahlédnou. Často je název článku zdroj, který rozhoduje, zda si čtenáře získáte či nikoliv. Řekněte proto čtenářům názvem poutavě to, čemu se bude článek věnovat a přesvědčte je, že stojí za to, si ho přečíst. Název Vašeho článku má také značný podíl na jeho zobrazování v internetových vyhledávačích. 

Řešením, jak název vylepšit však není ho nesmyslně prodloužit. Nepoužívejte ani příliš složitá nebo nudná slova, které čtenáře unaví ještě dříve, než si název dočtou. Pro zhodnocení Vámi napsaného názvu můžete použít různé nástroje pro analýzu titulků, jako je například IsItWP, které Vám Váš název zhodnotí a přiřadí mu určité skóre. Šanci na úspěch mají pouze ty články, které mají skóre alespoň 70 ze 100 bodů.

Silný titulek přiláká více čtenářů a Vy tak získáte i vyšší pozici ve vyhledávání, což opět povede k vyšší návštěvnosti.

Nevytváříte si potencionální čtenáře

Skupinou, na kterou byste se měli zaměřit, jsou potencionální čtenáři. Pokud někdo poprvé navštíví Váš web, měli byste si s ním vytvořit spojení. Pravděpodobně se k Vám totiž sám znovu jen tak nevrátí. Jak návratu čtenářů docílit? Nastavte na Vašem webu vyskakovací okno, ve kterém čtenáře vyzvete k odběru Vašich newsletterů. Prostřednictvím e-mailingu je poté pravidelně informujte o nových článcích, tipech či produktech, které jim můžete nabídnout. Vyzvěte je také k interakci pod Vašimi články.

Neznáte své publikum

Nezapomeňte sledovat své publikum prostřednictvím Google Analytics. Svůj obsah uzpůsobte svým čtenářům. Analyzujte demografické údaje, jako je věková skupina či  pohlaví. Vytvořte si personu Vašeho čtenáře a vytvořte mu články na míru.

Nepropagujete svůj obsah

Možná píšete skvělý obsah, ale k ničemu to není, pokud o něm lidé nevědí. Aby k Vám přišli čtenáři, musíte svůj blog propagovat. Ideálním způsobem pro propagaci Vašich článků jsou sociální sítě. Vytvořte poutavou grafiku, která zaujme na různých typech sociálních sítí.

Můžete také spolupracovat s dalšími blogery a navzájem si své příspěvky sdílet. Máte-li volné prostředky v rozpočtu, další možností je investice do placené reklamy na sociálních sítí jako je Facebook, Instagram či LinkedIn.

Nemáte optimalizovaný web pro internetové vyhledávače

Jak je na tom Vaše pozice v internetových vyhledávačích? Pokud si nevedete zrovna nejlépe, měli byste se zaměřit na optimalizaci webu (SEO). Správně provedená SEO strategie Vám může dopomoci k generování organické návštěvnosti z internetových vyhledávačů. Optimalizujte každý svůj příspěvek a můžete se dočkat odměny, kdy se Váš web bude zobrazovat na předních příčkách ve vyhledávání.

Nemusíte být odborníky. Ze začátku postačí, když si do rozhraní Vašeho webu nainstalujete SEO plugin jako je AIOSEO nebo Rank Math. Tyto pluginy Vám našeptají, co je potřeba udělat s každou stránkou či příspěvkem na webu pro to, aby se Vaše pozice ve vyhledávání zlepšily. Zajímavým nástrojem je Plánovač klíčových slov od společnosti Google, který Vám nabídne další důležitá klíčová slova, která v rámci SEO můžete použít, ideální pro Váš obor podnikání.

Pokud budete vytvářet smysluplný obsah a používat vhodná klíčová slova, lidé budou moci s větší pravděpodobností objevit Váš web ve výsledcích vyhledávání, což povede k vyšší návštěvnosti Vašich stránek.

Váš web je příliš pomalý

Zkuste si vybavit situaci, když kliknete na odkaz a čekáte a čekáte a stránka se stále načítá. Pokud se stránka do pár vteřin nenačte, pravděpodobně ji opustíte. I 3 sekundy v tomto případě mohou být dlouhá doba. Chcete-li aby Váš web lidé navštěvovali, musí se rychle načítat. Rychlost načítání si můžete otestovat prostřednictvím nástrojů jako je IsItWP.

Pokud se Váš web načítá déle než 3 sekundy, je potřeba provést následující kroky:

  • nainstalujte na Váš web plugin pro ukládání souborů do mezipaměti;
  • optimalizujte a komprimujte obrázky na webu;
  • zvažte přechod k rychlejšímu poskytovateli webhostingu.

Vaše příspěvky se špatně čtou

Snažíte se zaujmout, a tak používáte složité slovní hříčky či dlouhá souvětí. Váš obsah pak sice vypadá promyšleně, vypadá to, že jste mu věnovali spoustu času, ale výsledný efekt Vás moc nepotěší. Čtenář totiž velmi rychle klikne na tlačítko zpět a přejde radši na jiný blog, kde pro něj bude text srozumitelnější.

Jak optimalizovat text pro lepší čitelnost? Dodržujte následující rady a Vaši čtenáři Vám poděkují.

  • Vytvářejte krátké odstavce, které se budou příjemně číst. Nebojte se svůj text více rozčlenit.
  • Využijte SEO plugin, který Vám ohodnotí čitelnost Vašeho článku.
  • Používejte v textu popisné podnadpisy.
  • Používejte odrážky ke zvýraznění důležitých bodů.
  • Zvolte přátelský a přirozený jazyk, který se dobře čte. Takový obsah je přitažlivější a čtenáři si z něj odnesou více informací.
  • Zapojte do textů obrázky, které informace vhodně doplní a rozbijí barikádu textů.

Závěr

Psaní článků je velmi hodnotnou částí Vašeho webu, pokud je obsah tvořen správně podle výše uvedených zásad. Vyhněte se proto uvedeným chybám a optimalizujte svůj obsah a návštěvnost Vašich stránek a spokojení čtenáři budou jen přibývat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp