obsahový marketing
Obsahový marketing vyžaduje trvalé odhodlání a využívání osvědčených postupů SEO tak, aby vše fungovalo co nejlépe.

Váš web by měl být neustále aktuální. Moment, kdy se spousta firem či živnostníků zabývá obsahem svého webu často přichází po provedení obsahového auditu. Pojďme se společně představit 7 kroků, díky kterým zlepšíte svůj obsah a váš web tak zůstane aktuální a zároveň v souladu s nastavenými KPI.

Proč provádět audit obsahu?

S rostoucím webem doporučujeme pravidelně provádět obsahový audit. Díky němu můžete obnovit své cíle, očekávání a sladit obsah s již zmíněný mi aktuálními obchodními KPI. Sladěné obchodní cíle s cíli, které prezentujete na svém webu společně povedou k rozšíření obsahové marketingové kampaně a zvýšení obchodních výsledků.

Provedení obsahového auditu přispívá ke zlepšení vašeho marketingového výkonu. Samotný audit však nestačí, je po něm zapotřebí optimalizovat webový obsah. Jak na to, se dozvíte v dalších bodech.

Stanovte jasné KPI

Vaše klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) by měly být vždy v souladu s tím, jak se prezentujete navenek. Po provedení auditu je nezbytné KPI porovnat a sledovat různé oblasti pokroku pomocí webové analýzy.

Jaké k tomu můžete použít metriky?

  • návštěvnost/zobrazení stránek

  • pozice organických klíčových slov

  • zpětné odkazy

  • míra okamžitého opuštění

  • míra konverze

  • čas na stránce

Vyjmenované metriky vám pomohou srovnávat data získaná obsahovým auditem a objevit nové strategie pro zlepšení obsahu na základě stanovených výsledků.

Opravte co nejdříve technické problémy

Při svém průzkumu můžete odhalit technický problém způsobující nižší hodnocení vašeho obsahu, jako je rychlost stránky, problémy s indexováním nebo procházením. Vyřešení těchto problémů je nezbytným prvním krokem k zajištění toho, aby veškerý současný i budoucí obsah mohl být v organickém vyhledávání na vyšší pozici. 

Identifikujte příležitosti

Ponořte se hlouběji do výsledků auditu a identifikujte potenciální příležitosti, které vám pomohou k dosažení úspěchu.

Audit obsahu vám pomůže odhalit obsah s nedostatečným výkonem či zastaralý obsah. Na základě těchto informací aktualizujte své texty tak, aby odrážely změny, nebo aby byl obsah poutavější a zlepšil se výkon vašich stránek. Využít můžete také interní i externí zpětné odkazy a vytvořit tím hodnotnější obsah.

Přesměrujte nevýkonné stránky

Především v případě, kdy máte na webu opravdu velké množství obsahu, se může stát, že za pomocí auditu objevíte několik URL adres s duplicitním obsahem a také zastaralý či irelevantní obsah. Jestliže se tak stane, nejlepším řešením je implementovat přesměrování 301 na podobnou stránku, aby tato stránka získala určitou doménovou autoritu.

Snažte se však vyvarovat příliš častému používání přesměrování 301, jelikož by to mohlo vašemu webovému vývojáři spíše přidat práci než mu ji usnadnit.

Aktualizujte zastaralý obsah

Využijte informací z provedeného auditu a aktualizujte zastaralý obsah. Pokud například v rámci auditu objevíte webovou stránku, která svým obsahem předčí ostatní a vede k lepší návštěvnosti, aktualizujte svou strategii interního propojení, a využijte tuto stránku jako zdroj při interním zpětném odkazování (linkbuildingu).

Výsledky auditu můžete použít také jako vodítko k vytvoření nového obsahového kalendáře a osnovy strategie. To vám pomůže vytvořit vyvážený mix nového a přepracovaného obsahu, který vám poskytne podporu ve výsledcích vyhledávání.

Obsah nemusíte aktualizovat pouze po stránce textové, využít také můžete jiných formátů, jako je převod textu do tabulky, jiného rozložení či obrázku nebo videa.

Propagujte nový a přepracovaný obsah

Vytvořili jste nový obsah? Je načase ho propagovat. K tomu vám doporučujeme sdílení obsahu na sociálních sítích (Facebook, LinkedIn, X), budování odkazů, sdílení v newsletteru a PPC reklamy ve vyhledávání nebo prostřednictvím společnosti Meta.

Čím více lidí váš obsah uvidí, tím lepších výsledků dosáhne váš web.

Sledujte webové analýzy

Abyste udrželi svůj obsah nejen aktuální, ale také funkční, je zapotřebí neustále sledovat webové analýzy. Ty vám mohou poskytnout vynikající měřítko pro měření výkonu vašeho obsahu a pomohou vám vytvořit si reálné představy o tom, jaký váš obsah nefunguje nebo kde je co potřeba upravit.

Shrnutí

Zdá se, že je toho moc? Nepropadejte panice. Obsahový marketing vyžaduje trvalé odhodlání a holistický přístup, který využívá osvědčené postupy z technického SEO a budování odkazů tak, aby vše fungovalo co nejlépe.

Nevzdávejte to. Audit obsahu vás posune blíže k dosažení obchodních cílů pomocí obsahového marketingu. Vyhraďte si čas a pusťte se do toho.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp