Automatizace v PPC reklamě
Automatizace PPC reklamy nám může pomoci zbavit se zbytečně dlouhé správy rutinních procesů a soustředit se pak na strategické plánování a průzkum nových příležitostí.

Používáte při správě svého PPC účtu automatizaci? Technologie, ale i automatizace, hrají v internetovém marketingu nemalou roli. Placené vyhledávání je každým rokem složitější a správa PPC reklam tím pádem vyžaduje stále hlubší znalosti i více pozornosti. Automatizace nám může pomoci zbavit se zbytečně dlouhé správy rutinních procesů a soustředit se pak na strategické plánování a průzkum nových příležitostí.

Automatizace Vám může pomoci k uvolnění rukou na jiné, důležitější procesy jako jsou například strategické plánování nebo průzkum nových příležitostí.

Definování požadavků

Předtím, než budete v AdWords nastavovat automatizaci, byste si měli jasně stanovit cíle, které očekáváte od Vaší PPC kampaně. Jasná strategie a stanovené cíle jsou výchozím bodem pro nastavení efektivní automatizace jednotlivých procesů. Automatizace by měla přímo podpořit výsledek, který od našich PPC kampaní očekáváme. Před nastavením automatizací pečlivě zvažte jednotlivé přínosy, ale i rizika.

Jaké techniky použít?

Co se týče výběru technik, vždy záleží na okolnostech. Samotné reklamní platformy velice často nabízí spoustu možností automatizace včetně pozastavení klíčových slov, reklamních sestav nebo celých kampaní. Velkou roli zde také bude hrát vlastní rozpočet. Možné je totiž využít placené nástroje třetích stran nebo bezplatné nástroje reklamních platforem. Vždy zvažte náklady versus ušetřený čas.

Jaké otázky byste si měli položit při rozhodování, zda využít bezplatných nástrojů nebo vylepšených placených?

  • Pomohou mi nástroje, které jsou k dispozici zdarma, splnit stanovené cíle a efektivně realizovat stanovenou strategii?
  • Poskytnou mi placené nástroje lepší funkce než nástroje, které jsou zdarma?
  • Ušetřím díky placeným nástrojům skutečně tolik času, aby se do nich vyplatilo investovat?
  • Mít jasně definovaná kritéria je při rozhodování, zda využít placených nástrojů pro automatizaci, zcela klíčové.

Automatické procesy v AdWords

Co se týče nastavení automatických procesů v AdWords, je možné měnit stav reklam, rozpočet, nabídky a další položky. Můžete například stanovit pravidlo, že se nabídka na daná klíčová slova zvýší v případě, že již vaše reklama nebude zobrazována na první stránce s výsledky. Stačí kliknout na tlačítko Automatizovat v AdWords, a pak stanovit jednotlivá pravidla.

Závěr

Automatizace vám může ušetřit spoustu času, který byste jinak mohli trávit například nad vylepšováním strategie a hledáním nových obchodních příležitostí. Mějte ale na paměti, že systém nemusí myslet na vše. A proto je vždy potřeba průběh nastavených automatizací pečlivě sledovat.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: ppchero.com, searchengineland.com, google.com, wordstream.com, obrázek: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp