Chyby v Nákupech Google, kterým byste se měli vyhnout
Ať už s PPC reklamou v rámci Google Nákupů teprve začínáte, nebo s ní již máte zkušenosti, nedostatků se pravděpodobně nevyvarujete. Pojďme se proto společně podívat na nejčastější chyby, kterých se inzerenti dopouští, a kterým byste se měli raději vyhnout.

Ať už s PPC reklamou v rámci Google Nákupů teprve začínáte, nebo s ní již máte zkušenosti, nedostatků se pravděpodobně nevyvarujete. Pojďme se proto společně podívat na nejčastější chyby, kterých se inzerenti dopouští, a kterým byste se měli raději vyhnout.

Stejné nabídky pro mobilní telefony i stolní počítače

p>Pokud nabízíte plošně stejné ceny za PPC reklamu pro stolní počítače i pro mobilní zařízení, pravděpodobně zbytečně vyhazujete své peníze. Reklama pro mobilní zařízení je od reklamy určené pro stolní počítače odlišná.

V dnešní době je velmi důležité optimalizovat svůj web pro mobily. Pokud váš web není responzivní, měli byste co nejdříve zapracovat na nápravě. Poté investujte do mobilní PPC reklamy. Již po několika dnech ve statistikách uvidíte, jaké množství uživatelů přichází na váš web z mobilních telefonů.

Nepřesná pole ve zdrojích produktů

Nepřesnosti a neúplná pole ve zdrojích produktů mohou vaší reklamě skutečně ublížit. Mohou totiž být spojovány s nesprávnými produkty nebo službami. Pokud se reklama zobrazí uživatelům, kteří hledají něco jiného, vaše peníze jsou ve většině případů utraceny velice neefektivně.

Zmatené kampaně v Nákupech Google

Pokud vaše nabídka neodpovídá silným stránkám vašeho podnikání, ztrácíte příležitost k ziskovosti. Neexistuje žádný konkrétní způsob, jak napsat vaši reklamu správně. Důležité ale je, abyste si při vytváření textů a vkládání klíčových slov uměli odpovědět na otázku, co váš zákazník hledá, a proč má nakoupit právě u vás. Jakmile si odpovíte na tuto otázku, zamyslete se už pouze nad tím, jak nejlépe vaše benefity sdělit zákazníkovi.

Chybějící cílení na základě lokality a času

Pokud nechcete věnovat pozornost tomu, kdy a v jaké lokalitě u vašich reklam nejvíce dochází ke konverzím, můžete ztratit spoustu obchodních příležitostí. Podívejte se, v jaký čas a v jakých lokalitách jsou vaše reklamy nejvíce úspěšné. Na základě těchto informací do reklam investujte více ve správný čas a na správném místě. Pokud například máte firmu, která se zabývá daňovým poradenstvím, a jste dostupní ve všední dny, pravděpodobně si nebudete přát, aby vaše reklama byla zobrazována o víkendu.

Pokud máte cukrárnu v Brně a nebudete cílit na lokalitu, tedy vaše reklama bude zobrazována i v Praze, v Ostravě a v Pardubicích, vyhodili jste své peníze.

Podíl zobrazení

Spustíte-li PPC reklamu v Nákupech Google, vždy kontrolujte podíl zobrazení oproti konkurenci. Upravujte cenové nabídky na základě těchto informací a snažte se, aby vaše reklama byla zobrazována co nejvíce.

Příliš mnoho negativních klíčových slov

Klíčová slova spolu s cenovými nabídkami zajišťují, že je vaše PPC reklama zobrazována. Vylučující klíčová slova vám mnohdy ušetří peníze, protože vaše reklama není zobrazována na fráze, které s vaším podnikáním nesouvisí. Nicméně, dávejte si pozor, abyste nezvolili příliš mnoho negativních klíčových slov. Volte pouze klíčová slova, na která opravdu nechcete být zobrazovaní a která nesouvisí s vaší oblastí podnikání. Některá slova mohou přivést zákazníky na váš web, a pokud bude vstupní stránka vytvořená správně, můžete na tyto potenciální zákazníky získat kontakt, nebo může dokonce dojít k nákupu.

Seznamy publika

Přizpůsobte své reklamy pro publikum v různých fázích nákupu. Například u uživatelů, kteří opustili nákupní košík, je vysoká pravděpodobnost, že na reklamu daného produktu kliknou a rovnou provedou nákup. Remarketing by v žádném případě neměl ve vaší marketingové strategii chybět.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: marketingland.com, ppchero.com, searchenginemarketing.com, searchengineland.com, foto: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp