Co byste měli vědět o reklamě v obsahové síti
Jak nejlépe na reklamu v obsahové síti? Jak různí uživatelé reagují na různé typy reklam? A jaké výsledky u jednotlivých typů reklam očekávat? To jsou otázky, kteří si lidé řešící PPC reklamu, pokládají téměř denně.

Jak nejlépe na reklamu v obsahové síti? Jak různí uživatelé reagují na různé typy reklam? A jaké výsledky u jednotlivých typů reklam očekávat? To jsou otázky, kteří si lidé řešící PPC reklamu, pokládají téměř denně. Reklama v obsahové síti je prakticky podobná klasické reklamě, jen je online, vytvořit ji můžeme jednoduše, rychle, ihned a za velice nízkou cenu.

Obsahová síť umožňuje inzerentům vytvářet textové reklamy, ale i obrázkové, videoreklamy nebo audio. V obsahové síti mohou být reklamy zobrazovány na základě zájmů publika, věku, pohlaví nebo lokality.

Jaké výhody mají reklamy zobrazované v obsahové síti?

Reklamy v obsahové síti jsou zobrazovány uživatelům, kteří sem přišli vyhledat konkrétní řešení. Je zde tedy veliká pravděpodobnost konverze. Další velkou výhodou jsou nízké náklady. PPC reklama, která je zobrazována v obsahové síti, je totiž levná.

Velice efektivní formou PPC reklamy v obsahové síti je remarketing. V tomto případě je reklama zobrazována uživatelům, kteří již navštívili váš web a ke konverzi měli velmi blízko. Dále může být reklama zobrazována uživatelům, kteří již u vás nakoupili.

Jak je uživatelům zobrazována reklama v obsahové síti?

Obsahová síť je nyní dokonalým marketingovým nástrojem. Je totiž sofistikovanější než dříve a PPC reklama pokročila tak, že je cílení možné dokonale přizpůsobit konkrétnímu publiku a docílit tak vyšší pravděpodobnosti konverze. Zkrátka, vytvořit dokonalou PPC reklamu ještě nebylo jednodušší.

Velice oblíbenou a efektivní formou PPC reklamy je, jak již zmiňujeme výše, remarketing. Reklama v obsahové síti může být zobrazována napříč zařízeními. Uživateli, který navštíví na klasickém počítači váš web, může být zobrazena reklama na zdi na Facebooku, třeba na mobilu nebo tabletu.

Skvělým příkladem je například prodejce lístků na festival, kde hrají známé hudební skupiny. Víme, že konkrétní uživatelé zakoupili lístky na ten samý festival minulý rok. Remarketingem v obsahové síti jim snadno připomeneme, že se termín dalšího ročníku festivalu blíží, a je tedy nejvyšší čas koupit vstupenky. Reklama v obsahové síti je zkrátka zobrazována relevantním uživatelům, u kterých je předpokládána vysoká pravděpodobnost konverze.

Grafické reklamy v obsahové síti

Grafické reklamy jsou v posledních letech velice oblíbené. Jedná se o typy reklam, které jsou zobrazovány s obrázkem. Platí pro ně ale další požadavky, aby si byl Google jistý, že jsou vhodné. Texty reklam musí být relevantní a kvalitní, nesmí se jednat o reklamy, které napodobují obsah majitelů stránek atd. Propagovat svou firmu pomocí grafiky je zpravidla velmi efektivní.

Jaké výsledky můžete očekávat?

Inzerenti, kteří používají správně remarketing mají více než 50% pravděpodobnost, že dojde znovu ke konverzi. Je ale nutné stanovit si očekávání na základě cílů. Co je cílem reklamy?

Úspěšnost jednotlivých kampaní ale pravidelně měřte a optimalizujte na základě zjištěných dat. Jen tak můžete dosáhnout nejlepších výsledků.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, searchengineland.com, wordstream.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp