Google Smart display
Společnost Google spustila v dubnu Google Smart display, které vám umožní mnohem snáze vytvářet efektivní reklamní kampaně.

Společnost Google spustila v dubnu Google Smart display, které vám umožní mnohem snáze vytvářet efektivní reklamní kampaně.

Digitální marketing vyžaduje velkou efektivitu a pracovní nasazení. Jste zaneprázdněni a máte celý seznam úkolů týkajících se rozpočtu, kreativního zpracování a vašeho publika? Co byste řekli tomu, že je možné vše automatizovat díky jednoduchému workflow? Efektivně tak zvýšíte svou produktivitu, budete mít více času na plánování strategií a ještě si můžete užít příjemnou dovolenou. Přinášíme vám odpovědi na 7 nejčastějších otázek.

1. Je možné díky kampaním Smart display předejít potížím s běžnými kampaněmi?

To záleží jen na vás. Smart display reklamy vám pomůžou ušetřit čas a zvýšit výkon díky automatizaci nabídek a cílení. Nemusíte neustále vytvářet nejrůznější seznamy a tvořit desítky reklam v několika různých formátech. Dle interních údajů Google inzerenti používající Smart display kampaně zaznamenali zhruba 20% nárůst konverzí při vynaložení stejných finančních prostředků v porovnání s ostatními reklamami v reklamní síti.

V případě, že potřebujete využít ruční třídění nabídek či cílení, používejte běžné reklamy. Existují čtyři důvody pro jejich použití:

  • Konverze nelze měřit pomocí AdWords. Chcete-li využívat kampaně s inteligentním zobrazováním, je nutné dosáhnout během posledních 30 dní alespoň 500 konverzí zobrazení, nebo 100 konverzí vyhledávání.
  • Používáte sezónní kampaně, které chcete zapnout, či vypnout? V případě, že chcete měnit rozpočet, stačí přepnout na manuální zobrazení.
  • Chcete cílit na konkrétní publikum? Pravidelné kampaně s grafickými reklamami umožní vytvářet vysoce segmentované reklamy, které budou cílit na zákazníky, jež minule provedli konverzi, dále na opuštěný nákupní košík apod.
  • Chcete mít pod kontrolou grafický vzhled kampaní? Díky Smart display můžete upravit barvu písma, zvolit lepší font a také doladit výsledné rozvržení reklam.

Oba typy kampaní můžete spustit najednou. Ještě výhodnější je využití dražby, která zvýhodní reklamu s vyšší výkonností.

Google AdWords

2. Jaké typy cílení můžu očekávat?

Smart display kampaně využívají kombinaci remarketingu, klíčových slov, témat, publika, umístění atd.

3. Jak se optimalizují kampaně Smart display ve více typech cílení?

Sledují jedinečné datové signály, jako jsou historie výkonu, webové stránky a seznamy uživatelů pro remarketing.

4. Je možné zachovat stávající remarketingové kampaně?

V případě, že již máte své segmentované návštěvníky, měli byste zachovat stávající remarketingové kampaně při testovaní Smart display kampaní. V případě jednodušší struktury použijte Smart display kampaně. Spousta inzerentů poté vykazuje mnohem lepší výsledky než při spuštění klasického remarketingu.

Smart display vytváří seznamy na základě vašich štítků. Jsou navrženy tak, aby dosáhly co nejvyšších konverzí v cílové CPA.

5. Jak zjistím, co se děje s mými kampaněmi nastavenými přes Smart display?

Stále můžete využívat například Souhrnný přehled. Získáte bonusové zprávy Smart display - Přehled aktiv. V tomto přehledu jsou kreativní prostředky řazeny jako „Nejlepší“, „Dobré“ nebo „Nízké“ na základě počtu konverzí.

Je vhodné přehled kontrolovat alespoň dvakrát měsíčně. Reklamy s nízkým hodnocením můžete kdykoliv nahradit novými. Reklamy s nejlepším hodnocením je možné použít v běžném zobrazování a pro vyhledávání.

6. Jak lze ještě zlepšit výsledky kampaně?

Pomocí různých konceptů a experimentů můžete vyzkoušet různé cíle CPA. Zachovejte změny cílových CPA na 20 % a více. Tento test je vhodné provádět několik dní, abyste mohli komplexně zhodnotit jeho účinek a aplikovat jeho výsledky na další kampaně.

Dále je vhodné soustředit se na kreativní optimalizace:

  • Vytvořte pět nadpisů, pět popisů a pět obrázků, které budete moci libovolně mixovat, abyste našli tu nejlepší variantu.
  • Vyzkoušejte rotaci v nových popiscích, nadpisech i obrázcích.
  • Ujistěte se, že se vaše nadpisy výrazně liší od popisů, rovněž je vhodné nahrát logo.
  • Máte-li produktový feed, pak jej můžete hravě propojit do Smart display reklam.

7. Jak zabránit zobrazování reklam na určitých stránkách?

Pro každou propagovanou značku nebo produkt nemusí být vhodný stejný obsah. Součástí AdWords jsou nastavení, která vám pomohou se zobrazováním reklam s relevantním obsahem. Ve výchozím nastavení jsou například vypnuty kampaně pro stránky s hazardními hrami.

Navíc si můžete vhodný obsah nastavit tak, že vyloučíte v AdWords stránky, na kterých se reklama nebude zobrazovat. Vaše reklamy se tak například nebudou zobrazovat na stránkách souvisejících s trestním právem atd.

Co říci závěrem?

Smart display může být vašim nejlepším pomocníkem. Vytvořte si reklamní kampaň, díky které snadno zjistíte, jak Smart display funguje právě ve vašem případě.

 

zdroj: linkedin.com, google.com, marketingland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp