Digitální reklama pro školy a vzdělávací organizace

12.3.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Zjistěte, jak pomocí PPC reklamy ve vyhledávačích a na sociálních sítích efektivně získávat nové studenty.

Digitální reklama pro školy a vzdělávací organizacePřemýšleli jste někdy, jak můžete snadno a efektivně získat nové studenty pro svou školu, vzdělávací instituci či online kurz? Nejjednodušší cestou k oslovení nových studentů je jít tam, kde se v současné době zdržují nejvíce  - na internet a sociální sítě. Zde můžete využít k jejich oslovení digitální reklamní kampaně, které mají potenciál zaujmout nové studenty. Přestože digitální reklama pochopitelně není zadarmo, neznamená to, že by škola s malým marketingovým rozpočtem nemohla digitální reklamu využít. PPC reklama je totiž natolik škálovatelná a kontrolovatelná, že vám umožní utratit jen přesně tolik, abyste měli jistotu, že se vám vložné prostředky vrátí. Vše závisí na správném porozumění vašim potenciálním studentům a jejich správnému oslovení prostřednictvím cílených PPC kampaní.

Pojďme se seznámit s některými taktikami digitální reklamy, které školy mohou využít ke zvýšení počtu online přihlášek. Ukážeme vám, jak spočítat návratnosti investic do reklamy (ROAS) a jakou z platforem pro PPC reklamu použít.

Jak získat víc studentů pro vaši školu?

Existuje nespočet způsobů, jak vaše škola může propagovat své kurzy a zvýšit povědomí veřejnosti o své nabídce. Například jednou z nejúčinnějších marketingových strategií pro menší školy, která je navíc bezplatná a snadná, je nastavení a optimalizace profilu ve službě Moje firma na Googlu. Můžete také optimalizovat stránky své školy, abyste dosáhli vyšších pozic ve vyhledávačích na klíčová slova, která souvisí s vaší nabídkou. Optimalizace stránek pro vyhledávače neboli SEO je sice pomalý proces, zato však dokáže přivádět cílenou návštěvnost po dlouhé měsíce a roky, aniž byste museli investovat vysoké částky. Nic však není rychlejší a kontrolovatelnější než placená reklama PPC. Přestože za každé kliknutí na PPC reklamu budete muset zaplatit určitou částku, jejíž výše se odvíjí od mnoha faktorů, zejména velikosti konkurence, získáte s její pomocí ty nejkvalitnější návštěvníky, a to prakticky okamžitě. Například na Googlu nebo Seznamu se vaše PPC reklamy budou zobrazovat úplně nahoře na stránce s výsledky vyhledávání (SERP), ještě nad výsledky přirozeného vyhledávání. Pomocí PPC reklamy na sociálních sítích, například na Facebooku, zase budete moci oslovit publikum na základě jeho zájmů a demografických statistik.

Jak to funguje?

Můžete si například vybrat, že chcete zobrazit svou reklamu uživatelům Facebooku nebo Instagramu, konkrétně rodičům ve věku 24–42 let, kteří mají určitou úroveň vzdělání, mají děti ve věku 13–17 let, nebo například těm, kteří se zajímají o konkrétní stránky o online vzdělávání nebo o metodách, které vaše škola využívá, například Montessori. Pokud propagujete prezenční výuku, je jasné, že se snažíte oslovit studenty z konkrétní lokality. Můžete tak vaši reklamu zobrazovat pouze lidem, kteří se nacházejí v určitém okrese, nebo stanovit poloměr okolo vaší školy či jakéhokoli jiného orientačního bodu, ve kterém se bude reklama vašim potenciálním studentům zobrazovat.

Výhodou reklam na Facebooku je to, že jsou většinou vizuální (obrázky, videa), takže i když na ně někdo neklikne, přesto je uvidí, což zvyšuje povědomí o vaší značce.

Jaká je ale návratnost investic do reklam?

Je jasné, že v současné situaci jsou rozpočty škol více než napjaté. Proto je návratnost investic do reklamy (ROAS) velmi důležitou metrikou, kterou je třeba znát. Díky znalosti ROAS budete mít možnost spočítat si, jak efektivní může být vaše marketingové úsilí a zda se vůbec vyplatí investovat do placené reklamy.

Pojďme se podívat na faktory, které ovlivňují návratnost investic:

Rozpočet

Váš rozpočet ovlivňuje dosah vaší reklamy. Pokud je váš rozpočet podfinancován, nedosáhnete zásahu publika (oslovení dostatečného množství potenciálních zákazníků). Pokud naopak do reklamy investujete příliš, dochází ke snižování výnosů.

Kvalita reklamy

U reklam s platbou za proklik (Google nebo Facebook) ovlivní kvalita vašich reklam vaši míru prokliku (CTR) - to znamená procento lidí, kterým se vaše reklama zobrazila a skutečně kliknuli na váš web nebo na vstupní stránku. Dobře zpracované, přitažlivé reklamy dokážou upoutat návštěvníky a přimět je ke kliknutí.

Jak získat víc studentů pro vaši školu

Kvalita vstupní stránky

Abyste ze svých reklam získali maximální návratnost, nestačí pouze přivést návštěvníka na váš web. Lidé jsou líní a nechce se jim na vašem webu hledat informace, které očekávali, když klikli na vaši reklamu. Mnohem lepší návratnosti vložených prostředků dosáhnete, pokud přivedete návštěvníka na konkrétní stránku, která odpovídá na konkrétní otázku, na kterou chce znát odpověď. Pokud se například vaše PPC reklama zobrazila návštěvníkovi, který na Googlu hledal "kurz angličtiny", měla by reklama vést přímo na stránku kurzu angličtiny a nikoli na stránku, kde máte seznam všech kurzů. Budete proto muset vytvořit větší množství PPC reklam, kdy každá z nich bude cílit na jiná klíčová slova a povede na související stránku.

Základní model pro výpočet návratnosti investic do placené reklamy vaší školy

Jak odhadnout, zdali se vám PPC reklama vyplatí či ne? Google a Facebook vám poskytnou statistické odhady, kolik kliknutí můžete očekávat na základě vašeho rozpočtu a cílení. Pokud tedy Google řekne, že za 10 000 Kč může na web vaší školy přijít skrze PPC reklamu 500 zájemců o studium a předpokládáte, že 10 % z nich se zaregistruje ke studiu, získáte za vložených 10 000 padesát nových studentů, z nichž každý zaplatí školné ve výši 3 000 Kč, z čehož je váš zisk dejme tomu 1000 Kč. Zisk krát 50 nově získaných studentů, mínus 10 000 Kč investice do reklamy, znamená zisk 40 000 Kč neboli návratnost krásných 400 %.

Hrajte si s čísly. Co kdyby se zaregistrovalo pouze 5 % vašich návštěvníků, 2 % nebo 15 % atd.?

PPC reklamy na Facebooku, nebo na Googlu či Seznamu?

Google, Seznam i Facebook jsou skvělé platformy pro PPC reklamu, ale nejsou zaměnitelné. Každá z nich má své místo ve vašem marketingu, ale někdy může být jedna z nich vhodnější než ta druhá.

Když někdo hledá na Googlu či Seznamu školu, jako je ta vaše, jde o zájemce, který již celkem ví, co chce, a aktivně hledá řešení, jak toho dosáhnout. Například se potřebuje naučit anglicky kvůli práci a hledá nejefektivnější řešení.

Oproti tomu uživatelé sociální sítě předmět vaší reklamy aktivně nehledali, ale pokud jsou správně demograficky zacílení, mnoho z nich to zaujme a prokliknou na vaše stránky, aby zjistili více. Pokud vám to váš rozpočet dovolí, doporučujeme použít obě - jak Google či Seznam, tak i Facebook či Instagram, abyste zajistili pokrytí co největšího množství potenciálních nových studentů.

Svěřte se do péče marketingové agentury

V PPC reklamě není těžké dopustit se chyby, kdy například nesprávně vyberete klíčová slova, a vaše reklama nebude mít takový efekt, jak jste doufali. Naučit se efektivně využívat placenou reklamu vyžaduje zkušenosti a Google, Seznam ani Facebook vám nevrátí peníze, pokud se vám nebudou výsledky reklamní kampaně líbit. Pokud zatím nemáte s PPC reklamou žádné zkušenosti, rozhodně se alespoň pro začátek vyplatí svěřit se do péče profesionálů z marketingové agentury, která se nastavení a správy PPC kampaní zhostí za vás. To, co zaplatíte za profesionální služby, se vám velice rychle vrátí v podobě zvýšení zisku.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333