dynamické produktové reklamy na Facebooku
Pokud máte e-shop s více produkty, jsou jedním z nejefektivnějších způsobů jeho propagace na Facebooku katalogové reklamy.

Jedním z nejlepších způsobů, jak využít produktový feed k vytváření reklam na Facebooku a Instagramu, jsou dynamické reklamní kampaně neboli katalogový prodej. Jde totiž o velice efektivní generátor konverzí. Katalogové kampaně umožňují zobrazovat uživatelům přesně to zboží, které si v minulosti prohlíželi či je přidali do košíku. Díky tomu, že nahrajete do Facebook manageru celý xml feed vašich produktů, může Facebook nabízet všechny vaše produkty přesně těm klientům, u kterých je pravděpodobné, že by o ně mohli mít zájem, aniž byste museli ručně tvořit reklamy pro každý produkt zvlášť.

Ačkoli výchozí nastavení katalogových kampaní může fungovat opravdu dobře, existuje spousta způsobů, jak kampaně ještě vylepšit, abyste měli jistotu, že oslovíte správné uživatele správnými produkty a správným způsobem. Pojďme si ukázat několik způsobů, jak na to.

Jak přizpůsobit dynamické produktové reklamy na Facebooku

V rámci dynamických produktových reklam na Facebooku existuje několik různých prvků, které si můžete přizpůsobit, včetně textu reklamy, cen, rámečků, prezentace obrázků, formátů reklamy, úvodních karet a dalších. Pojďme se na každý z nich podívat blíže.

Využití dynamického textu z vašeho feedu v reklamě

Při psaní textu inzerátu vám Facebook umožňuje dynamicky přebírat text z vašeho feedu, aby byl inzerát co nejvíce provázaný se zobrazovanými produkty. Při nastavování, když se nacházíte v některém z textových polí, klikněte na tlačítko + na konci pole a zobrazí se úplný seznam dostupných proměnných, například značka, cena, popis a podobně, které můžete různě nakombinovat a vytvořit tak přesvědčivou reklamu. Můžete také napsat vlastní text, do kterého budou tato dynamická pole doplňována.

Přizpůsobení obrázků pomocí cen a rámečků

Kromě textu můžete dynamicky upravit také obrázky z vašeho feedu. Je to docela jednoduché, ale na výkon vaší reklamní kampaně to může mít veliký dopad. Jak na to?

Při přidávání nového inzerátu klikněte na Kreativní nástroje a poté vyberte, jak chcete vaši kreativu přizpůsobit.

První možností je oříznutí obrázku. Zde si můžete vybrat, jak chcete obrázek z feedu v inzerátu upravit. V závislosti na tom, jak vaše fotografie vypadá, pro vás může mít smysl zvolit možnost Zvětšit, Zmenšit nebo Oříznout a přizpůsobit.

V ideálním případě by měl váš produkt zabírat většinu prostoru v inzerátu, aby byl dobře viditelný a uživatel měl co nejlepší představu o tom, co dostane.

Druhou možností je Přidat rámeček. Rámečky umožňují zarámovat produkt tak, aby vynikal.

Nakonec můžete do obrázku přidat informace z katalogu podobnými způsoby, jako jste to udělali u textových polí.

Je zde jen několik možností, přičemž většina je zaměřena na cenu, ale přesto může jít o přesvědčivý způsob, jak na Facebooku nebo Instagramu upoutat pozornost zákazníků. Pomocí různých ovládacích prvků můžete nový text přizpůsobit. Můžete změnit tvar cenového pole, jeho písmo, barvu i text, nastavit průhlednost a pozici textu v rámci kreativy.

Využívejte slideshow neboli karuselové reklamy všude, kde je to možné

Věděli jste, že pro každý produkt ve feedu můžete mít více obrázků a z této série obrázků pak můžete vytvořit slideshow?

Jedním z problémů katalogových dynamických reklam je to, že samotná fotografie produktu na bílém pozadí nepůsobí příliš atraktivně. Pokud však máte více obrázků, můžete je všechny proměnit v poutavou slideshow, která svým pohybem připoutá pozornost zákazníka daleko lépe.

Vybírejte správné produkty

Kromě optimalizace kreativy se zamyslete nad tím, jaké produkty inzerujete. Používáte ty nejprodávanější? Zobrazujete pouze věci, které jsou ve slevě? Zaměřujete se na základní produkty své značky, nebo na doplňující sortiment?

V závislosti na tom, co chcete svým zákazníkům sdělit, můžete vybrat, které produkty inzerujete, a některé z nich z feedu zcela vynechat.

Vytvoření sady produktů na Facebooku je velmi jednoduché a pomůže vám zaměřit se pouze na určitý seznam položek, nikoli na celý katalog.

V Commerce Manageru zamiřte na levou stranu rozhraní a klikněte na položku Sady. Tam v pravém horním rohu můžete začít vytvářet sady produktů, a to buď pomocí možností filtrování z feedu, nebo jejich ručním výběrem po jednom. Chcete-li tuto sadu produktů použít ve svých kampaních, jednoduše přejděte na úroveň Sady reklam a upravte nastavení feedu. Nyní se všechny produkty zobrazené v Dynamických produktových reklamách v této sadě reklam budou zobrazovat pouze ze sady produktů, kterou jste vytvořili v nástroji Commerce Manager.

Facebook reklamy

Otestujte všechny formáty reklam

V dynamických produktových reklamách můžete použít tři různé typy reklam. Stejně atraktivní jako karuselové reklamy mohou být i reklamy s jedním obrázkem, které si na Facebooku často vedou velmi dobře. Namísto zobrazení více možností na různých kartách zobrazí tato reklamní kreativa pouze jeden produkt. V některých účtech to může být velkou výhodou, protože můžete vytvořit reklamní text konkrétněji pro každý produkt.

Použijte úvodní kartu

Přidání úvodní karty nevyžaduje žádnou náročnou práci v rámci Facebook Ads, ani přidávání dalších obrázků do produktového feedu. Přímo pod kartou Katalog můžete kliknout na tlačítko Přidat kartu a vybrat možnost Úvodní karta. Jedná se o nejjednodušší způsob, jak přizpůsobit karuselovou reklamu v dynamických produktových reklamách tak, aby hned na začátku připoutala pozornost, a poté umožnila uživatelům procházet standardní karuselovou reklamu s obrázky produktů z vašeho feedu.

Nejdůležitější při prodeji na Facebooku a Instagramu je mít dostatečně atraktivní reklamu, která přitáhne pozornost uživatele. Pokud se obáváte, že to obrázek produktu s bílým pozadím nezvládne, využijte úvodní kartu k vytvoření dokonalého prvního dojmu a pak nechte uživatele procházet vaše zboží ve zbytku reklamy.

Přizpůsobte si dynamické produktové reklamy na Facebooku ještě dnes

Existuje řada způsobů, jak můžete své dynamické produktové reklamy přizpůsobit tak, aby byly poutavé a zaměřené na konverze, aniž byste s tím museli trávit spoustu času. Doufáme, že vás tyto tipy přiměly k zamyšlení, jak můžete své reklamy vyšperkovat a začít více prodávat na Facebooku a Instagramu pomocí svého produktového katalogu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp