Důležité trendy v PPC reklamě, které byste měli v roce 2022 sledovat
Seznamte se s trendy, které budou dominovat PPC reklamě v roce 2022. Jejich zvládnutí vám přinese nejen větší efektivitu, ale i vyšší návratnost investic.

Podle statistik získává většina online firem až 50 % návštěvníků z PPC reklam. Placená reklama se tak stává jedním z nejdůležitějších zdrojů návštěvnosti a konverzí. Svět PPC reklamy se však neustále vyvíjí, a abyste si byli schopni zachovat konkurenceschopnost a náskok před vašimi rivaly, je třeba se přizpůsobovat nejnovějším trendům, které vám zajistí náskok před konkurencí a zajistí lepší návratnost vašich investic. Firmy, které do sledování nejnovějších trendů neinvestují čas a prostředky, budou s největší pravděpodobností zaostávat.

Pokud zapracujete nejnovější trendy do své současné marketingové strategie, budete moci snáze oslovit vaše publikum a vybudovat vztahy, které budou efektivněji vychovávat potenciální zákazníky v průběhu prodejního procesu. Pojďme se tedy společně podívat na několik důležitých PPC trendů, které se vyplatí sledovat.

Responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA)

Responzivní reklama ve vyhledávání je jedním z nejflexibilnějších formátů PPC reklamy ve vyhledávací síti Google. Umožňuje inzerentům vytvořit reklamu, která zákazníkovi zobrazí více textů a relevantnějších sdělení. Při vytváření RSA lze použít až 15 jedinečných nadpisů a čtyři popisy. Google pak provede test a vybere nejlepší kombinaci nadpisů a popisů, která nejlépe osloví cílové publikum.

Pomocí RSA můžete vytvářet reklamy pro různá rozlišení obrazovky a ušetřit čas a peníze na testování, které z nich fungují nejlépe. Umožní vám oslovit více potenciálních zákazníků, přilákat více kliknutí a konverzí. Používání RSA má řadu výhod, což je důvod, proč je mezi inzerenty tak oblíbené. Díky tomu je jedním z nejmodernějších trendů v současném PPC marketingu

Automatizace PPC reklamy

Automatizace je považována za jeden z nejžhavějších trendů v PPC reklamě. Využití nástrojů strojového učení a umělé inteligence automatizuje práci spojenou s reklamami ve vyhledávačích a umožňuje PPC specialistům zefektivnění reklamních kampaní. Strojové učení dokáže například:

  • Vybrat nejlepší strategii nabídek pro různé cíle.
  • Nastavit nabídky tak, aby získaly co nejvyšší počet konverzí, který lze rozumně očekávat při stanoveném cílovém CPA.
  • Vylepšovat CPC vyhledáváním nabídek reklam, které s vysokou pravděpodobností přinesou konverze.
  • Zastavit málo výkonné reklamy a zaměřit se na ty, které vytvářejí nejlepší výsledky.
  • Vytvářet propagační akce závislé na chování klientů a obsahu webu.
  • Vytvářet zprávy o výkonu reklamy.

PPC trendy 2022

Diverzifikace reklamních kanálů

PPC platforem je stále více. Pokud chcete oslovit větší množství potenciálních zákazníků, diverzifikace je zásadní. Vaši zákazníci již dávno nejsou pouze na Facebooku, Instagramu a Googlu. Stále více, převážně mladých lidí z generace Z, se pohybuje také na Instagramu, YouTube, Twitteru a TikToku, kde je můžete oslovit cílenou reklamou.

Využijte sílu dat první strany

Na konci letošního roku dojde k velké změně v používání cookies třetích stran. Zásadní příčinou je změna v celosvětových názorech na ochranu soukromí. Znamená to omezení cookies třetích stran pro jakýkoli internetový prohlížeč. Pro mnoho inzerentů to bude mít velmi vážný dopad – pokud však budete jednat chytře, můžete tímto způsobem získat náskok před konkurencí. I v této situaci totiž  můžete mít přístup k cenným informacím. Znamená to jen vytvoření nových řešení, která nebudou záviset na souborech cookie.

Údaje první strany vám mohou přinést vyšší přesnost, lepší možnosti segmentování a lepší přizpůsobení.

Nové možnosti Instagramu

V reklamě na Instagramu se chystají převratné změny. Většina odborníků se shoduje, že nebude trvat dlouho a Instagram rozšíří svou současnou nabídku reklamních kampaní. Budou využívat IGTV a Reels, protože ty získávají hodně organické návštěvnosti. Ostatní sociální platformy již s podobnými typy reklam začínají, takže si Instagram nemůže nechat tento trh uniknout.

Naučte se žít s menším množstvím dat

Získávání informací bude v roce 2022 bohužel stále těžší. Od omezení přístupu k údajům o vyhledávání v Google Ads až po omezení nechtěných sledovacích souborů cookie se inzerenti musí opět výrazně přizpůsobit. Co si však bez těchto důležitých informace počít?

Nedokonalé nebo neúplné informace jsou samozřejmě problém, ale bohužel takový, se kterým nic neuděláme. Proto by měli chytří inzerenti využívat těch dat, co jim ještě zbyla a využít je na maximum. Spíše než na hořekování nad ztrátou by se inzerenti měli soustředit na to, co mají nyní, a jak z toho vytěžit to nejlepší.

Cílenější reklamní sdělení

Kvalita vašeho reklamního sdělení do značné míry ovlivňuje vaši PPC strategii. Proto by pro vás mělo být prioritou, abyste dokázali sestavit skvělou reklamu zaměřenou na konkrétní cílovou skupinu. Abyste toho dosáhli, musíte své publikum chápat spíše jako lidi než jako pouhá data.

Můžete tak získat perfektní návštěvnost v perfektní čas. Ale pokud nemáte správný prodejní text, který by cílové skupině tlumočil vaše reklamní sdělení, jen těžko se vám povede zasáhnout jejich srdce a přimět je k otevření peněženky. Musíte vynaložit veškerou kreativitu, abyste dokázali přiblížit vaši značku vašemu publiku a zvýšit jeho zájem a angažovanost. Proto zůstává tvorba kvalitního reklamního sdělení stěžejním bodem PPC reklamy i v roce 2022.

Ads Data Hub

Vzhledem k tomu, že Google oznámil, že sledování kampaní na YouTube pomocí pixelů třetích stran již nebude nadále možné, dostává se Ads Data Hub na vrchol seznamu PPC trendů. Google k tomuto rozhodnutí přistoupil s ohledem na obavy o bezpečnost uživatelů a přišel s alternativou, která má inzerentům na YouTube pomoci sledovat jejich kampaně.

Díky službě Ads Data Hub od Googlu můžete přizpůsobit svůj přístup k marketingovému měření svým jedinečným obchodním potřebám. Ads Data Hub pomůže inzerentům pochopit účinnost jejich reklam na všech velikostech obrazovky, včetně mobilních zařízení, a to díky poskytování komplexních zpráv a měření, což bylo v případě pixelové technologie omezením. 

Zlepšování uživatelské zkušenosti na mobilních zařízeních

Online výzkumy prokázaly, že již téměř polovina všech zákazníků nakupuje online prostřednictvím svých mobilních telefonů. Zároveň bylo zjištěno, že se web okamžitě opustí, pokud jeho načtení trvá déle než 3 sekundy. Proto, aby byla vaše PPC propagace efektivnější a produktivnější, měli byste své cílové stránky optimalizovat pro mobilní telefony tak dobře, aby se načítaly co nejrychleji a umožňovaly návštěvníkům skvělý uživatelský zážitek.

Hlasové vyhledávání pro PPC kampaně

Pokud se snažíte propagovat svůj online obchod pomocí PPC reklamy, možná vás překvapí, jak velkou roli při něm hraje hlasové vyhledávání. Předpokládá se, že během roku 2022 bude hlasové vyhledávání během online nakupování používat nejméně 50 % spotřebitelů. Jakmile si tuto skutečnost uvědomíte, asi vám bude hned jasné, jak důležité může toto cílení být.

Tržby z hlasového obchodování dosáhnou do roku 2022 přibližně 40 miliard dolarů. Při plánování PPC kampaně zaměřené na hlasové vyhledávání mějte na paměti zejména tyto tři věci:

  • Měla by být přátelská k mobilním zařízením, protože většina hlasového vyhledávání pochází z mobilních zařízení.
  • Měla by obsahovat přirozenější long-tailová klíčová slova v konverzačním stylu.
  • Měla by být orientovaná na otázky, jelikož většina lidí se při hlasovém vyhledávání ptá. 

Video reklamy a PPC

Obliba videa a video reklam je rok od roku vyšší. Pokud je zatím nepoužíváte k propagaci svého byznysu, je nejvyšší čas začít. Video reklamy na YouTube mohou být nejen mnohem levnější než klasické PPC reklamy ve vyhledávání, ale navíc mohou čelit mnohem menší konkurenci. Pokud video reklamy správně nastavíte, můžete se také zaměřit na podstatně přesnější segment publika.

Videoreklamy mohou být placené podle počtu zobrazení nebo podle toho, kolik lidí si video pustilo, nebo jej sledovalo po určitou předem stanovenou dobu.

Závěr

Pokud to myslíte s vašimi PPC reklamami vážně, měli byste si předchozí trendy zapamatovat a v roce 2022 je důkladně sledovat a začlenit do své marketingové strategie, abyste z ní vytěžili co nejvíce. V roce 2022 budou v popředí umělá inteligence a automatizace a inzerenti se budou více zaměřovat na cestu kupujícího. Zahrňte výše zmíněné trendy do svých marketingových kampaní a sledujte pozitivní změny, které vám přinesou.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp