Důvody, proč zákazníci opouštějí vaši vstupní stránku
Vstupní stránka je pro efektivní PPC reklamu klíčová. Na vině může být design, nepřehlednost, i samotné texty. Jaké chyby se na vstupních stránkách vyskytují nejčastěji a jak je opravit?

Vstupní stránka je pro efektivní PPC reklamu klíčová. Na vině může být design, nepřehlednost, i samotné texty. Jaké chyby se na vstupních stránkách vyskytují nejčastěji a jak je opravit?

Na vstupní stránce je jen málo důležitějších věcí, než vaše texty. Pokud se snažíte o to, aby se potenciální zákazník stal nakupujícím zákazníkem, máte velice dobré předpoklady v případě, že jsou na vstupní stránce umístěny kvalitní texty. Jaké chyby se tedy na vstupních stránkách objevují nejčastěji a jak je opravit?

Vaše texty se zaměřují na funkce, nikoliv na výhody

Mezi funkcemi a výhodami jsou dva základní rozdíly. Komunikujete-li na webu funkce, sdělujete zákazníkovi, co umí váš produkt. Píšete-li o výhodách, sdělujete zákazníkovi, jak mu váš produkt může pomoci. Co myslíte, že je lepší?

I když jsou funkce vašeho produktu důležité, mají čistě informativní hodnotu. Zákazník vždy potřebuje vědět, co mu váš produkt přinese a jaký z něj bude mít užitek. Podívejme se na jednoduchý příklad. Zákazník si vybírá mobilní telefon a uvažuje mezi několika srovnatelnými modely. Zajímá ho i to, jak mobilní telefon vypadá. Ale stěžejní jsou pro něj životnost baterie (aby nemusel mobilní telefon nabíjet příliš často), kvalitní fotoaparát, voděodolnost, atd.

Řekněte tedy svému zákazníkovi, jak jim váš produkt může pomoci. Oni u vás za odměnu nakoupí.

Příliš dlouhé texty

Další velkou chybou, která se na vstupních stránkách objevuje, jsou příliš dlouhé texty nebo požadavek na spoustu vyplňování kolonek, aby se zákazník vůbec něco dozvěděl či získal benefit.

Velice často se objevuje na vstupní stránce pouze kolonka- vyplňte email. Zákazník nevidí žádné výhody…pouze to, že chcete jeho email. Ani toto tedy není správná cesta. Text nemusí být dlouhý. Správně napsaný text by měl být úderný, měl by stručně a jasně říkat, jaké výhody z vašeho produktu budou zákazníci mít.

Vaše texty obsahují čísla, ale málo vysvětlují

Slevy jsou velice oblíbené, a to jak u marketingových specialistů, tak u konečných zákazníků. Marketing ale často dělá chybu v tom, že nevysvětluje. Nabízíte-li například při prodeji 20% slevu nebo 20% navíc, zákazníka nutíte počítat. A proto, opět mu v textech ukažte benefit, který pro něj tato sleva bude mít – např. „Ušetříte 57 Kč“. Můžete nabídnout i další, zřejmé výhody, jako je doprava zdarma.

Závěr

Vytvoření funkční vstupní stránky, která zákazníky neodradí, ale podpoří v nákupu, není jednoduché. Jednou z klíčových součástí takové vstupní stránky jsou kvalitní texty. Pokud zákazníkům dáte informace, které chtějí slyšet, odvděčí se vám nákupem vašich produktů.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingexperiments.com, searchengineland.com, businessknowhow.com, searchenginepeople.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp