digitální marketing
Dynamické reklamy ve vyhledávací síti jsou skvělou příležitostí, jak zvýšit provoz na webových stránkách. Dynamické reklamy pomáhají vyplnit mezery, které ostatní kampaně neobsáhnou.

Dynamické reklamy ve vyhledávací síti jsou skvělou příležitostí, jak zvýšit provoz na webových stránkách. Dynamické reklamy pomáhají vyplnit mezery, které ostatní kampaně neobsáhnou.

Nemáte ještě nastavenou dynamickou reklamu? Přejete si zaujmout nové uživatele a zvýšit provoz na svých webových stránkách? Pojďme se společně podívat, jak tento typ reklamy nastavit krok za krokem.

Dynamické reklamy ve vyhledávací síti

Dynamické reklamy ve vyhledávací síti je možné nastavit v rámci účtu AdWords a zobrazují se na základě obsahu vašich webových stránek. Google v podstatě projde váš web a reklamu pak zobrazuje na partnerských webech, jejichž obsah souvisí s obsahem na vašich stránkách. Titulek a vstupní stránka jsou dynamicky generovány tak, aby odpovídaly hledanému výrazu.

Nastavení dynamické reklamy

Nastavení dynamických reklam je jednoduché. V rámci svého účtu v AdWords při zadávání nové kampaně zaškrtněte pole Pouze vyhledávací síť. Dále bude nutné zadat doménu, na kterou mají reklamy cílit, pojmenovat kampaň, vybrat geografické cílení, jazyky atd. Poté zvolte typ kampaně Dynamické reklamy ve vyhledávání.

Dynamický nadpis

Nastavení reklamních sestav

Toto je část, kde jsou dynamické reklamy zcela odlišné od klasických PPC reklam. V tomto kroku určíte, zda si budete přát cílit na celý svůj web nebo pouze na jeho určité kategorie. Každá reklama bude vyžadovat svůj vlastní popisek. Dbejte na to, aby vaše cílení bylo v souladu s popisnými řádky, které budete používat. Jak tedy postupovat?

dynamická reklama

Nejprve je třeba zvolit cíle dynamické reklamy. Existují hned 3 možnosti:

Poté vytvoříte samotné reklamy. Mějte však na paměti, že nadpis a konečná URL adresa jsou dynamicky generovány na základě vyhledávaného dotazu a obsahu vašeho webu.

Nastavení reklamy dokončete obvyklým způsobem. Kliknutím na tlačítko Uložit pak kampaň aktivujete. Od tohoto okamžiku budete moci upravovat různé proměnné, stejně jako je tomu u klasické PPC reklamy. Jedná se například o:

Dynamické reklamy a remarketing

Jakmile je kampaň nastavena, můžete si určit, zda budete chtít využívat remarketing. Kampaň můžete spustit výhradně pro remarketingové účely ve vyhledávací síti. Pak budou reklamy zobrazovány pouze uživatelům, kteří již navštívili váš web.

Další možností je akvizice, tedy spuštění reklamy klasickým způsobem s tím, že je využívána i pro remarketing. Tato varianta vám umožní přivést na web nové zákazníky a zároveň znovu oslovit uživatele, kteří již navštívili váš web.

Důležité: Při nastavování dynamické PPC reklamy si předem stanovte, zda se budete zaměřovat na všechny uživatele nebo pouze na uživatele, kteří již alespoň jednou navštívili váš web.

Závěr

Ať už se snažíte pouze vyplnit mezery, na které klasické kampaně nestačí nebo je vaším cílem zvýšit provoz na webu, dynamické reklamy rozhodně stojí za to vyzkoušet.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: ppchero.com, google.com, searchengineland.com, foto: google.com, pixabay.com

  • Cílové kategorie: Google předem zvolí kategorie, které budou odpovídat obsahu vašeho webu. Vy pak zvolíte konkrétní kategorie, které budou určeny dané reklamní sestavě.
  • Cílení na všechny stránky: Cílem je zde jednoduše celý web.
  • Cílení na konkrétní stránky: V tomto případě zvolíte konkrétní stránky, na které si přejete, aby Google cílil.
    • úpravy nabídek
    • rozšíření reklam
    • cílové publikum
    • vylučující klíčová slova atd.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp