Efektivní tipy pro zvýšení výkonu vašich PPC kampaní v Google Ads

14.4.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Technický pokrok v oblasti PPC marketingu staví před inzerenty stále nové výzvy týkající se složitosti nastavení a správy PPC kampaní.

zvýšení výkonu PPC kampaní v Google AdsJelikož se Google Ads snaží neustále vylepšovat svou PPC platformu a přidávat stále nové a nové funkce, pro mnoho inzerentů se stává obtížné držet krok s tímto vývojem. Abyste uspěli i v roce 2021, musíte integrovat více dat, udržet si kontrolu nad automatickou optimalizací svých PPC kampaní, a navíc ještě bojovat proti neustále se zvyšující konkurenci. S tím, jak je PPC reklama stále náročnější, je těžší udržet si přehled o nejnovějších trendech, které vám pomohou dosáhnout lepší ROAS. I přesto, že automatizace může pomoci při každodenní správě kampaní, musíte za to zaplatit cenu v podobě nižší čitelnosti a kontroly nad vašimi PPC kampaněmi. Na co se tedy zaměřit, abyste učinili správu PPC kampaní co nejefektivnější?

Konzistence reklam

Google upřednostňuje konzistenci kampaní. Čím podobnějšího výkonu vaše klíčová slova dosahují, tím lepší bude kampaň celkově. Abyste zvýšili konzistenci kampaní, měli byste klíčová slova seskupovat podle jejich předpokládaného výkonu.

Uživatelé, jejichž dotazy obsahují název vaší značky, s větší pravděpodobností provedou konverzi a něco si na vašem webu koupí. Nejprve byste proto měli seskupit všechny vyhledávací dotazy týkající se vaší značky, protože přinášejí nejlepší ROAS. Zadruhé, výrazy, které zmiňují klíčová slova jako „cena“ nebo „sleva“, jsou také silnými signály o záměru nakupovat, měli byste je proto spojit dohromady. Zatímco fráze zahrnující slova jako například „specifikace“, „velikost“ nebo „záruka“ jsou pro vás také důležité, konverzní poměr zde bude nižší. Je proto zbytečné za tato slova platit příliš vysokou cenu za proklik (CPC). Rozdělením kampaně na menší části budete moci snadněji upravovat cenu za proklik a ovlivňovat tak výkonnost vašich PPC reklam a váš zisk.

Odstraňte kampaně či reklamní sestavy, které nevydělávají

Díky desítkám kampaní, stovkám reklamních sestav a desítkám tisíc klíčových slov může být pečlivé sledování každé z nich velmi časově náročné. Přesto je to klíč k vašemu úspěchu. Pokud investujete peníze do reklam, které se vám nevyplácejí, snižujete o to váš celkový zisk. Nedostatečný výkon reklam může být způsoben nízkým skóre kvality, nebo špatným UX cílové stránky, která špatně konvertuje.

Chcete-li snížit zbytečné výdaje na PPC reklamu, budete muset analyzovat dva přehledy: skóre kvality a přehled vyhledávacích dotazů k analýze hledaných výrazů, které spouštějí vaše reklamy. Odstraněním (nebo vylepšením) reklam s nízkou návratností můžete ušetřit desítky procent svých výdajů, a zvýšit tak výkon vaší kampaně jako celku.

PPC reklama

Tvořte reklamy, které přitáhnou pozornost zákazníka

Texty a vizuální stránka reklam hrají v PPC kampaních stále důležitější roli. Jelikož je uživatel denně vystaven více než 6 000 reklam, musíte vyniknout, abyste získali jeho pozornost. Vizuální kvalita banneru u PPC na Facebooku ovlivňuje výkon reklamy až z 80 % a podobný trend můžeme vidět i na Google Ads. Tajemství optimalizace vašich reklamních textů a kreativ je využití síly statistik. Nikdy nevíte jistě, která kreativa bude fungovat nejlépe, dokud to neotestujete. V reklamních sestavách otestujte několik variant a vyberte takovou, která má nejlepší výkon.

Utrácejte chytřeji, ne více

Google stále více dobíhá Facebook v zaměření na konkrétní uživatele. Vaše výdaje je tak třeba přidělit nejen podle klíčových slov, ale také podle zohlednění zájmů a chování různých skupin uživatelů. Google, stejně jako Facebook, shromažďuje o svých uživatelích velké množství různých údajů, na základě kterých je schopen zjistit spoustu informací. Google ví, jaká klíčová slova jste hledali předtím, jaké stránky navštěvujete nejčastěji, a podle toho umí zjistit, co vás pravděpodobně nejvíce zajímá. Pokud budete vaše PPC reklamy cílit nejen na základě klíčových slov, ale také na základě zájmů vyhledávajících, budou mít mnohem lepší konverzní poměr. Kromě zájmů můžete cílit například i podle lokace, kde se potenciální zákazník nachází, z jakého zařízení se připojuje a podobně. Díky přesnému zacílení budete moci odfiltrovat kliknutí uživatelů, u kterých je nižší pravděpodobnost, že by si něco skutečně koupili, a dramaticky tak zvýšit váš konverzní poměr a snížit cenu za konverzi.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Štítky: 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333