Fungují PPC reklamy na Facebooku i pro realitní kanceláře?
Facebook je takřka bezedným zdrojem zájemců o prodej či koupi nemovitostí. Jak z jeho uživatelů udělat klienty pro váš realitní byznys?

Díky svým schopnostem přesného cílení na základě demografických informací je Facebook jednou z nejefektivnějších reklamních platforem. Pomocí PPC reklam na Facebooku můžete získat návštěvníky a zákazníky pro jakýkoli typ byznysu, prodej nemovitostí nevyjímaje.

Ať se vám to líbí nebo ne, Facebook každý den spojuje miliony lidí v ČR a stamiliony v celém světě. Kromě toho, že je jedním z nevýznamnějších nástrojů mezilidské komunikace, může být použit také jako velmi efektivní reklamní nástroj i pro vaše realitní podnikání. Je to způsob, jak se spojit s prodejci i kupci domů či bytů na vašich konkrétních cílových trzích.

Pojďte si přečíst, jak pomocí PPC reklam na Facebooku najít vhodné potenciální zákazníky v oblasti realit a prodávat nemovitosti rychleji a efektivněji.

Fungují PPC reklamy na Facebooku i pro obchod s nemovitostmi?

Facebook je jednou z nejúčinnějších platforem pro inzerci nemovitostí. Oproti jiným reklamním systémům mají PPC reklamy na Facebooku několik nezanedbatelných výhod, například:

Cílení na místní zákazníky. Realitní makléři většinou cílí na lokální klienty. Díky informacím, které Facebook schraňuje o svých uživatelích, poskytuje příležitost cílit na majitele nebo zájemce o nemovitosti v konkrétní oblasti.

Virtuální prohlídky. Facebook je velmi vizuální platforma. Reklamy na Facebooku umožňují potenciálním klientům nahlédnout do nemovitostí, které vaše realitní kancelář nabízí.

Navazování vztahů. Partnerství mezi klienty a realitními agenty je pro realitní byznys zásadní. Facebook je vynikající platforma pro rozvoj vztahů s klienty a potenciálními zákazníky.

Návratnost investic do realitní reklamy na Facebooku

Díky tomu, že se reklamy na Facebooku zobrazují pouze lidem, kteří mohou mít zájem o prodej či koupi nemovitostí, dosahují tyto inzeráty pozoruhodné návratnosti. Obvykle mívají vyšší konverzní poměr než reklamy na jiných platformách a cena za konverzi také nemusí být vysoká. Lze dosáhnout i ceny za konverzi okolo 50 Kč.

Jak oslovit potenciální zákazníky na Facebooku?

Na Facebooku máte mnoho možností, jak přilákat potenciální klienty. Od vytváření poutavých příspěvků, přes sdílení informací, po kterých se shánějí lidé z vaší cílové skupiny, až po PPC reklamy. Jak tedy nejlépe oslovit potenciální klienty z vaší cílové skupiny?

Využijte speciální kategorie reklam

Klíčem k získání potenciálních zákazníků na Facebooku je co nejpřesnější cílení vašich reklam v rámci vašeho marketingového plánu. Obor obchodu s nemovitostmi však spadá mezi takzvané speciální kategorie reklam, u kterých jsou omezeny možnosti cílení, aby nedocházelo k chování, které Facebook považuje z nějakého důvodu za diskriminaci. Mezi speciální kategorie reklam patří kromě nabídek bydlení i nabídky úvěrů a finančních služeb, nabídky zaměstnání, či reklamy se sociální, politickou a volební tematikou. Výběrem možnosti Speciální kategorie reklam v reklamách na Facebooku sice budou vaše možnosti cílení poněkud omezeny, přesto však můžete dosáhnout cílení na vysoké úrovni - to znamená, že můžete oslovit správné klienty ve správný čas. Jako realitní agent můžete cílit reklamy podle:

Geografické lokace. Na vaše klienty můžete cílit podle toho, kde se nacházejí. Místo cílení na konkrétní poštovní směrovací čísla můžete použít nástroj pin-drop, který nastaví okolo výchozího bodu poloměr, kde se bude reklama zobrazovat.

Zájmy. S tímto nástrojem můžete stále cílit na své publikum na základě zájmů, jako je „koupě nového domu“. Nelze však vyloučit zájmy jako v kategorii standardních reklam.

Správně určete své publikum

I když můžete cílit na své publikum pomocí nástrojů Facebooku, některé podrobnosti nelze použít, například věk nebo pohlaví. Z tohoto důvodu je důležité vzít tyto faktory při navrhování reklamy v úvahu tak, abyste získali co nejvíce potenciálních zákazníků. Pokud jsou vaším cílovým publikem například ženy ve věku 30 až 40 let ve vaší oblasti, vytvořte obsah, který bude odpovídat jejich zájmům a preferencím. Přemýšlejte: Jsou to podnikatelky? Mají rodinu? Jaké zájmy asi mají? Jak je můžete oslovit?

V kategorii zvláštních reklam sice nebudete moci vybrat věkové skupiny, ale to neznamená, že nemůžete oslovit konkrétní publikum. Facebook již není jen platformou pro mladé lidi - zhruba 25 % uživatelů Facebooku je ve věku nad 50 let. Dalších 25 % uživatelů je ve věku od 20 do 30 let a 18 % ve věku od 35 do 45 let. Díky tomu je téměř naprosto jisté, že vaši potenciální zákazníci jsou zde mezi nimi. Musíte jen vytvořit správný obsah, abyste je dokázali oslovit!

Jak změřit návratnost investic do realitních reklam na Facebooku?

Měření návratnosti investic do realitních reklam na Facebooku může znít komplikovaně, ale postup je ve skutečnosti jednoduchý. Facebook vám dává možnost snadno sledovat, kolik utrácíte a kolik vyděláváte. Chcete-li vypočítat návratnost investic, vydělte výnosy z vašich PPC reklam na Facebooku penězi, které utratíte za reklamy. Je to naprosto snadné.

Jak zjistím, které reklamy fungují nejlépe?

Jakmile spustíte reklamu, použijte své nástroje pro analýzu sociálních médií a získejte podrobnější informace o tom, co na vaše publikum funguje a co nikoli. Ve Správci reklam se můžete podívat na přehledy o úspěšnosti všech vašich Facebook reklam, kde zjistíte počet lidí, kteří vaši reklamu viděli, počet lidí, kteří na vaši reklamu klikli, i částku, kterou jste na reklamu vynaložili.

PPC reklamy na Facebooku jsou základním marketingovým nástrojem pro moderní realitní profesionály. Nyní, když víte, jak používat reklamy na Facebooku, a jak mohou pomoci vašemu realitnímu podnikání, měli byste být připraveni začít vytvářet své vlastní.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp