4 důvody, proč dát přednost PPC reklamám na Facebooku

18.2.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Lidé se často ptají, jakou marketingovou platformu použít k propagaci jejich produktu. Většinou váhají mezi PPC reklamou na Googlu a na Facebooku. Která z nich je lepší?

Google nebo Facebook ads? Kterou PPC platformu zvolitGoogle Ads jsou stále nejoblíbenější PPC platformou a jsou nezbytnou součástí jakékoli marketingové strategie. Google Ads stále přináší skvělé výsledky, ale pokud spouštíte reklamní kampaň v odvětví, které se vyznačuje velkým množstvím méně obvyklých slov, měli byste se soustředit také na Facebook Ads, které v této oblasti excelují. I když jsou Google Ads stále nejpopulárnější PPC platformou, existuje několik důvodů, proč dát přednost PPC reklamě na Facebooku. Které to jsou?

 

Typy a cíle reklamních kampaní

 

Pomocí Facebook Ads můžete vytvořit různé typy kampaní, zaměřených na velmi rozdílné strategie. Pomocí XML feedu z e-shopu a různých publik si můžete snadno vytvořit nákupní nebo remarketingovou kampaň, stejně tak jako můžete vytvořit kampaň na sbírání leadů. Ať už vytvoříte jakýkoli typ reklamní kampaně, bez ohledu na typ jejího cílení, Facebook dokáže tento cíl efektivně optimalizovat s využitím svých pokročilých technologií a strojového učení. Kromě toho Facebook nabízí více možností cílení než jen kliknutí nebo konverze, například angažovanost (Engagement), instalace aplikací, zhlédnutí videa, zvýšení povědomí o značce, dosah a další. Cíle jsou rozděleny do třech kategorií:

  • Awareness (Povědomí)
  • Consideration (Zájem)
  • Conversion (Konverze)

Větší množství cílů umožňuje větší flexibilitu v nastavení kampaně a představit vaše produkty mnohem většímu množství potenciálních zákazníků.

Moderní PPC platformy využívají strojové učení a umělou inteligenci

 

Možnosti cílení

 

Široké možnosti cílení jsou dalším důvodem, proč jsou reklamy na Facebooku lepší. Na Facebooku sice nemůžete cílit na jednotlivá klíčová slova, ale tím, že můžete cílit na jednotlivé typy uživatelů, můžete se více přiblížit vaší cílové skupině než s použitím klíčových slov. Zejména proto, že klíčová slova, obzvláště při použití širší shody, mohou nabývat velkého množství různých významů.

Lidé, kteří použijí k hledání stejná nebo podobná klíčová slova, mohou hledat naprosto rozdílné věci. Při cílení na uživatele podle jejich zájmů, chování, údajů o věku, bydlišti, zaměstnání, rodinném stavu, s využitím podobných nebo vlastních publik dokážete dostat svou reklamu k lidem, u kterých je největší pravděpodobnost, že mají o váš produkt zájem.

Facebook sbírá o svých uživatelích obrovské množství informací a jeho možnosti cílení jsou až neuvěřitelné.

Google Ads samozřejmě nabízí podobné možnosti cílení podle zájmů uživatelů, ale vzhledem k tomu, že množství informací, které sbírá o svých uživatelích Facebook, je mnohem větší, je Facebook v tomto oboru jednoznačně vítězem. Navíc používat vlastní a podobná publika můžete v Google Ads jen v některých typech kampaní a jejich použití je o něco složitější.

Vytváření publika ve Facebook ads

 

Typy reklam

 

Na Facebooku existuje větší variabilita v možnostech použití jednotlivých reklamních formátů. Můžete používat fotografie, text, tlačítka, výzvy k akci, stejně tak jako několikaobrázkové „karusely“. Rozšiřují se možnosti použití videa, nejen ve formě klipů, ale také nejrůznějších animovaných gifů, které dokážou přitáhnout návštěvníkovu pozornost a zvýšit jeho zájem o váš produkt. S těmito možnostmi je mnohem snadnější zkoušet různé varianty v rámci reklamní sestavy a za pomoci optimalizačních funkcí Facebooku zjistit, které varianty reklam, umístění a publik konvertují nejlépe a přinášejí největší zisk.

 

Výsledky PPC kampaní

 

Výsledky PPC kampaní v Google Ads jsou dlouhodobě konzistentní, a pokud máte kvalitně zpracovanou analýzu klíčových slov, můžete s určitou měrou přesnosti předpovědět, jak se bude kampaň chovat. Pokud však plánujete reklamní kampaň pro publikum, které je obtížně dosažitelné pomocí běžných klíčových slov, nebo jsou používaná klíčová slova příliš obecná, je mnohem výhodnější použít Facebook Ads.

V takových případech se PPC reklama na Facebooku nejenže směle vyrovná svému Google protějšku, ale často jej i předčí.

Je to způsobeno tím, že namísto oslovení zákazníků pomocí klíčových slov, která nemusejí dostatečně přesně popisovat zájem kupujících, zaměřujeme se na typ a zájmy potenciálního zákazníka a optimalizujeme kampaň pro maximalizaci konverzí. Na mnoha případech z praxe se můžeme přesvědčit, že PPC reklama na Facebooku se rozhodně výkonem nejen vyrovná Google Ads, ale v mnoha případech dosahuje i lepších výsledků. Pokud máte kampaň v Google Ads, u které chcete vylepšit výsledky, zkuste Facebook Ads. S největší pravděpodobností budete překvapeni, jakých výsledků budete schopni dosáhnout.

Analýza klíčových slov

"Tím, že dokážete oslovit správné publikum správným typem reklamního sdělení a použitím vhodné optimalizace, získáte velké množství kvalitní, cílené návštěvnosti."

Správné nastavení publika a nejvhodnější kombinace reklamního sdělení a umístění není nikterak jednoduché. Pokud si nevíte se správou PPC kampaní rady, zkuste se obrátit na některou z marketingových agentur, které se zabývají správou PPC kampaní na Facebooku. Za rozumnou cenu získáte perfektně nastavenou kampaň podle vašich požadavků a ušetříte tak čas i peníze.

 

Jakou PPC platformu tedy zvolit?

 

I přes všechny výhody Facebook Ads je Google Ads stále špičková PPC platforma, které se rozhodně nezříkejte. Nejlepším řešením je proto použít oba tyto systémy a získat tak to nejlepší z obou světů. Použití více reklamních systémů ve vašem marketingovém mixu je velmi důležité, protože jen tak dokážete oslovit co nejširší spektrum zákazníků.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333