Google ruší strategie nabídek tCPA a tROAS
V Google Ads se chystají změny - strategie nabídek tCPA a tROAS budou zrušeny a integrovány do nabídek Maximalizace počtu konverzí a Maximalizace hodnoty konverzí.

23. února byl na blogu vývojářů Google zveřejněn nenápadný, ale pro mnoho PPC obchodníků důležitý příspěvek. V případě, že jste si jej nevšimli, Google vyřazuje strategie nabídek Cílová CPA a Cílová ROAS, místo toho by mělo dojít k propojení prahové hodnoty tCPA a tROAS s Maximalizací počtu konverzí a Maximalizací hodnoty konverzí.

Co to ve skutečnosti znamená?

Podle Googlu to neznamená konec nabídek Cílová CPA a Cílová ROAS. Tento nový přístup by měl totiž být navržen tak, aby pomohl inzerentům omezit riziko snižování výnosů, protože maximální počet konverzí a maximální hodnota konverzí jsou agresivnější při zvyšování výnosů a snižování CPA. Změny by měly vypadat následovně:

Zatímco předtím jste měli k dispozici nabídku Cílová ROAS, nyní budete mít namísto toho nabídku Maximalizace hodnoty konverzí, s volitelnou možností Cílová hranice ROAS. Namísto Cílové CPA bude nově k dispozici Maximalizace počtu konverzí s volitelnou nabídkou Prahová hodnota cílové CPA.

Maximalizace konverzí se dříve snažila dosáhnout co největšího počtu konverzí bez ohledu na CPA, což vedlo k ceně za konverzi, která mohla být mnohem vyšší, než byl inzerent ochoten akceptovat. Nové mezní limity umožní inzerentům se tomuto problému vyhnout, což povede k mnohem nižším hodnotám CPA a vyššímu ROAS.

Od kdy bude tato změna aktivní?

Od dubna 2021 se některým inzerentům začnou zobrazovat strategie nabídek Maximalizace počtu konverzí a Maximalizace hodnoty konverzí s novými poli prahových hodnot CPA a ROAS. Google neuvádí, kdy Cílová CPA a Cílová ROAS z nabídky Google Ads zmizí, ačkoli se očekává, že k tomu dojde v horizontu několika příštích měsíců.

Co tato změna znamená pro inzerenty?

Podle Googlu změna strategií nabídek nezpůsobí žádné změny v chování nabídek. Inzerenti by neměli očekávat žádné výrazné změny v dosažených CPA a ROAS.

Co mám jako inzerent dělat? Mám nějak upravovat své PPC kampaně?

I když se tato změna v nabídkových strategiích jeví jako zásadní, vzhledem k tomu, co Google doposud publikoval, nemusí inzerenti své PPC kampaně nijak měnit. Rychlý audit nastavení a metrik na úrovni vaší PPC kampaně vám však pomůže ujistit se, že je vaše kampaň na tento přechod připravena.  Jakmile budou změny zavedeny, bude opět na vás, zda se rozhodnete ihned přejít na novou nabídku Maximální počet konverzí nebo Maximální hodnota konverze, nebo jednoduše pokračovat se starou tCPA nebo tROAS a nechat Google, aby vše automaticky přepnul za vás.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp