Google Search Console zavedl nový design
V zájmu zlepšení uživatelského prostředí a usnadnění přístupu k různým údajům zavedl Google nový design své služby Google Search Console. Jaké má nový vzhled výhody?

Google Search Console je bezplatná služba nabízená Googlem, která umožňuje sledovat, udržovat a upravovat vaše stránky ve výsledcích vyhledávání Google.

Pro zobrazení ve výsledcích vyhledávání Google se nemusíte do služby Search Console registrovat, ale služba Search Console vám pomůže pochopit a zlepšit způsob, jakým Google vidí váš web.

Proč služba Google Search Console mění svůj design?

Google uvedl, že změna designu je součástí jeho trvalého úsilí o zlepšení přístupnosti a uživatelského komfortu. "Začínáme cestu k osvěžení vzhledu Search Console," napsal Google na Twitteru.

Většina SEO odborníků používá službu Google Search Console denně. Nově vypadající vzhled se zdá být svěží a čistý, což používání nástroje poměrně usnadňuje. Kromě designu se však funkčnost Google Search Console zatím nezměnila.

Jak integrovat své webové stránky do nástroje Google Search Console?

Chcete-li připojit své webové stránky ke službě Google Search Console, postupujte podle následujících kroků:

  • Přihlaste se ke svému účtu Google. Ujistěte se, že používáte firemní účet, pokud se jedná o firemní web.
  • Přejděte do části Nástroje pro webmastery.
  • Klikněte na možnost "Add a property".
  • V rozevírací nabídce vyberte možnost "Website" a zadejte URL adresu své webové stránky. Ujistěte se, že jste použili přesnou URL adresu, která se zobrazuje v liště prohlížeče.
  • Klikněte na tlačítko "Continue".
  • Zvolte způsob ověření, že jste skutečným vlastníkem webové stránky, například nahráním souboru HTML na váš web.

Konzola pro vyhledávání nabízí následující nástroje a přehledy:

Přehled o výkonu

Můžete si vybrat typ vyhledávání mezi weby, obrázky nebo videi a porovnat je. Je možné změnit kartu s datem, která je přizpůsobitelná, období analýzy může pokrývat až posledních 16 měsíců.

Dále máte k dispozici 4 typy filtrů:

  • Celkový počet kliknutí ve výsledcích vyhledávání.
  • Celkový počet zobrazení: Zobrazení sdělují, kolikrát uživatelé mohli vidět vaši reklamu na stránkách s výsledky vyhledávání Google.
  • Průměrná míra prokliků (CTR): Jedná se o procento kliknutí, které vaše odkazy vyvolaly, když se objevily ve výsledcích vyhledávání Google.
  • Průměrná pozice vašich stránek: Čím nižší je toto číslo, tím lepší je vaše pozice na klíčová slova, která vás zajímají.

Zpráva o pokrytí

Tato zpráva vám pomůže identifikovat problémy a chyby, se kterými se vaše stránky mohou setkat. Obsahuje 4 části:

  • Sekce chyb obsahuje seznam URL adres, které Google nemohl indexovat, protože obsahují chyby. U každé chyby si můžete zobrazit podrobnosti, abyste pochopili její důvod.
  • Sekce Validní s varováním: zde najdete URL adresy, které sice byly indexovány, ale byly zablokovány souborem robots.txt.
  • Sekce Validní: tato sekce obsahuje URL adresy, které jsou indexované a platné, to znamená, že podle Googlu nemají žádnou chybu.
  • Sekce Vyloučené: na rozdíl od sekce Chyby obsahuje sekce Vyloučené URL adresy, které nejsou indexovány schválně (tj. provedli jste akci, aby nebyly indexovány).

Google

Nástroj pro kontrolu URL adres

Tento nástroj umožňuje nechat si prozkoumat informace o stránce, například její mobilní ergonomii a chyby AMP (Accelerated Mobile Pages), stav indexace nebo údaje týkající se strukturovaných dat.

O procházení již kontrolovaných URL adres můžete Google požádat také kliknutím na tlačítko "Request an indexation" (Požádat o indexaci).

Odkazování

Pro správu zpětných odkazů Search Console máte k dispozici čtyři typy sestav:

  • Sestava, která se zabývá nejlepšími cílovými stránkami. Obsahuje všechny stránky na vašem webu, na které vedou externí odkazy.
  • Druhý report se zaměřuje na hlavní zdrojové stránky. V tomto reportu najdete zdrojové stránky, které nejvíce sdílejí vaše odkazy.
  • Třetí sestava je určena pro hlavní anchor texty. Tento report zobrazuje texty linků, které se používají k odkazům na váš web.
  • Pokud jde o čtvrtý report, ten je určen pro interní odkazy hlavních cílových stránek: Google Search Console vám ukáže počet interních stránek, které odkazují na jednotlivé stránky vašeho webu.

Základní vitální údaje webu

Tato hodnocení jsou založena na kritériích Core Web Vitals a Google Search Console poskytuje informace o každém z nich:

  • LCP (Largest Content Painful), což je rychlost načítání.
  • CLS (Cumulative Layout Shift), který představuje vizuální stabilitu stránky.
  • FID (First Input Delay), což je zpoždění interaktivity.

Dnes je pro úspěšné SEO nezbytné splnit jak doporučení vyhledávačů, tak očekávání z hlediska uživatelského zážitku. Tento mix není snadné uspokojit. Proto je použití Google Search Console velmi důležité – umožňuje zlepšit kvalitu odkazování na webu. Doplňuje nástroj Google Analytics a všechny jeho funkce vám umožní posílit SEO a optimalizovat výkon vašich webových stránek.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp