Google Ads
Google oznámil, že bude s inzerenty sdílet více údajů o vyhledávacích dotazech a zároveň odstraní starší údaje o vyhledávaných termínech. Co z toho plyne pro inzerenty?

Před rokem Google oznámil své rozhodnutí začít skrývat údaje o vyhledávacích termínech s "nevýznamnými daty", což se ovšem setkalo s kritikou frustrovaných inzerentů, pro které jsou tyto údaje důležité kvůli optimalizaci jejich PPC kampaní. V reakci na tuto kritiku od svých zákazníků Google oznámil, že pracuje na řešeních, která pomohou zachovat soukromí a zároveň poskytnou inzerentům údaje o vyhledávacích dotazech. Inzerenti sice stále nebudou dostávat všechny údaje o vyhledávaných termínech, Google však pracuje na zvýšení přehlednosti těchto údajů, aby je inzerenti mohli používat efektivněji.

Kolik údajů o vyhledávaných termínech budou inzerenti dostávat?

Google odhaduje, že inzerenti by mohli vidět v průměru 6,5krát více údajů o vyhledávaných termínech, než je tomu v současnosti. Navíc budou data o vyhledávacích dotazech doplněna zpětně až do 1. února 2021, takže inzerenti dostanou možnost pracovat i s těmito historickými daty.

Má to nějaký háček?

No, tak trochu. V rámci zaměření na zlepšení ochrany osobních údajů se Google rozhodl odstranit údaje o vyhledávacích termínech před 1. zářím 2020, kdy byla zavedena původní omezení ochrany osobních údajů, jimiž se řídí vykazování vyhledávacích termínů, pokud nesplňují současné prahové hodnoty pro údaje o vyhledávacích termínech.

Údaje o vyhledávacích termínech z doby před 1. zářím 2020 budou k dispozici do 1. února 2022; všechny údaje z doby před 1. zářím 2020, které nesplňují současné prahové hodnoty, budou v té době odstraněny.

Co se změnilo?

Google si je dobře vědom, že inzerenti chtějí a potřebují více dat pro optimalizaci svých PPC kampaní, proto pracoval na způsobech, jak opět zpřístupnit data inzerentům a zároveň dodržet vysoké standardy ochrany osobních údajů, které by byly současně konzistentní ve všech oblastech PPC účtu.

Google také uvedl, že v nadcházejících měsících plánuje na stránce Insights sdílet další údaje, které inzerentům pomohou pochopit, jak je zákazníci ve vyhledávání našli. Google zatím odmítl komentovat podrobnosti chystaných změn, ale ve svém původním oznámení uvedl, že inzerenti budou mít přehled o tématech vyhledávacích dotazů, které vedly ke kliknutí a konverzím, i když tyto dotazy nebyly v přehledu vyhledávaných výrazů viditelné.

Co by měli inzerenti dělat?

Jelikož data z období před 1. zářím 2020 budou brzy nedostupná, měli byste začít tím, že si je co nejdříve stáhnete a uložíte, abyste je mohli i v budoucnu používat k optimalizaci vašich PPC reklam. Další věcí, kterou byste měli udělat, je projít si data o vyhledávaných termínech od 1. února 2021 až do současnosti. Projděte své vyhledávané výrazy a zkontrolujte všechny, ke kterým jste možná neměli přístup, a na základě zjištěných faktů upravte klíčová slova pro větší efektivitu vašich kampaní!

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp