HTTPS je důležitý faktor hodnocení Google
Co je to HTTPS a jak může ovlivnit vaše pozice ve vyhledávání? Podívejte se, co na to říká Google a co potřebujete vědět pro svou SEO strategii.

HTTPS neboli Hypertext Transfer Protocol Secure je informační protokol umožňující zabezpečenou komunikaci v počítačové síti. HTTPS využívá protokol HTTP spolu s protokolem SSL nebo TLS. HTTPS je využíván především pro komunikaci webového prohlížeče s webovým serverem. Šifrování HTTPS však není jen zabezpečení stránek – hraje důležitou roli při hodnocení stránky ve vyhledávání, a dokáže tak vylepšit vaše technické SEO.

Díky HTTPS jsou totiž webové stránky pro uživatele mnohem bezpečnější a tuto přidanou úroveň zabezpečení Google vysoce oceňuje.

HTTPS je důležitý faktor hodnocení webu

Pokud je web šifrován pomocí protokolu HTTPS, získává oproti webům, které běží pouze na zastaralém protokolu HTTP, vyšší hodnocení ve vyhledávání. Je to proto, že Google odměňuje webové stránky, které poskytují kvalitní uživatelský zážitek, a zvýšené zabezpečení je způsob, jak stránky pro uživatele vylepšit.

Toto tvrzení vychází také ze skutečnosti, že prohlížeč Google Chrome zobrazuje varování před tím, než uživatelé navštíví webové stránky bez protokolu HTTPS. Toto varování stačí k tomu, aby i člověk, který není zběhlý v oblasti SEO, poznal, že Google přistupuje k HTTPS jinak. Navíc toto varování spoustu potenciálních návštěvníků od vstupu na vaše stránky odradí.

Důkazy o HTTPS jako faktoru hodnocení

V roce 2014 Google zveřejnil příspěvek na svém blogu, v němž oznámil, že se HTTPS stal signálem pro jeho algoritmy řazení ve vyhledávání. Když byla tato aktualizace poprvé zavedena, Google uvedl, že HTTPS bude "lehkým" hodnotícím signálem. To však neznamená, že by majitelé stránek měli považovat HTTPS za něco méně než prioritu. Tento signál ovlivňuje dostatečně měřitelně umístění na vyhledávací dotazy, takže se rozhodně vyplatí jej používat.

HTTPS je potvrzeným faktorem hodnocení Google

Vliv HTTPS protokolu na hodnocení stránky ovšem funguje na několika frontách. Nejen že přímo ovlivňuje umístění stránky ve výsledcích vyhledávání, je také součástí dalších hodnotících faktorů.

Google totiž oceňuje dobré uživatelské prostředí, a to natolik silně, že zařazuje HTTPS jako součást dalšího hodnotícího signálu – Zkušenosti se stránkou. Signál uživatelské zkušenosti se stránkou zohledňuje řadu UX faktorů, přičemž jedním z nich je HTTPS.

Webové stránky tak mohou těžit jak z výhod HTTPS, tak ze zvýšení hodnocení na základě zkušenosti se stránkou (page experience). Tím se z lehkého hodnotícího signálu stane signál mnohem silnější.

Ačkoli se jedná o potvrzený faktor hodnocení, mějte na paměti, že web s protokolem HTTPS může být stále předstižen webem, který stále běží na HTTP. Klíčovým faktorem pro umístění stránky ve výsledcích vyhledávání je totiž stále relevance. Pokud se obsah, který je pro dotaz nejrelevantnější, nachází na webu bez protokolu HTTPS, pravděpodobně se umístí před šifrovanými weby.

I když vezmeme v úvahu všechny výhody protokolu HTTPS, není to svatý grál. Pokud má web na začátku špatné pozice, HTTPS ho na první stránku Googlu sám o sobě nevystřelí. Může mu však v této snaze výrazně pomoci. Jinými slovy: HTTPS není vše, co může ovlivnit pozice ve vyhledávání, ale je to jeden z důležitých faktorů, které Google doporučuje.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp