SEO
SEO není jednou provždy hotové. Pokud přemýšlíte o tom, že svou SEO kampaň na nějakou dobu pozastavíte - nedělejte to. Zde je důvod.

Z mnoha důvodů může být lákavé přestat dělat SEO na určitou dobu - možná je to kvůli rozpočtu, možná máte špatné zkušenosti s dodavatelem SEO služeb nebo možná nevidíte výsledky, které jste si mysleli, že uvidíte. Když se něco z toho stane, měli byste si dát od SEO pauzu? A pokud ano, jaké to bude mít následky? Odpověď je jednoduchá: SEO je maraton, ne sprint.

SEO je jako maratonský běh. Pokud se zastavíte, protože jste unavení, předběhne vás konkurence. Čím déle si dáte pauzu, tím dál je konkurence před vámi - a může být těžké ji dohnat.

Samozřejmě vás nikdo nenutí dělat SEO. Než se však rozhodnete přestat na něj vynakládat čas a peníze, musíte zvážit, co vás čeká.

To, proti čemu stojíte, je v průměru 12 změn ve vyhledávání Google každý den, tisíce konkurentů na jedno klíčové slovo a údržba webu, která, pokud se neprovádí, vede k nekvalitnímu webu, což ještě více ztěžuje jeho umístění ve vyhledávání.

Proto je tajemstvím úspěchu v SEO vytrvalost. SEO se může zastavit pouze v případě, že Google přestane měnit věci a veškerá vaše konkurence zmizí.

Tři důvody, proč byste neměli přestat dělat SEO

Zde jsou tři věci, které byste měli zvážit, než si dáte od SEO pauzu:

1. Ve vyhledávání dochází v průměru k 12 změnám denně.

Není žádným tajemstvím, že Google svůj vyhledávač neustále aktualizuje. Jen v roce 2020 provedl Google více než 600 000 experimentů, které "vyústily ve více než 4 500 vylepšení vyhledávání". To je v průměru 12 změn denně.

Některé změny jsou drobné, jiné zásadní. Některé jsou oznámeny, mnohé jsou skryté pod pokličkou. Ve všech případech platí, že sledování a pochopení dopadu těchto změn na webové stránky nepatří mezi hlavní kompetence většiny firem. Potřebujete tedy odborné znalosti v oblasti SEO.

A právě proto SEO specialisté tráví nespočet hodin testováním a analýzou změn Google, aby jejich klienti nebo zaměstnavatelé mohli z těchto znalostí těžit.

Pokud se SEO náhle přestanete zabývat, vaše webové stránky se v bouřlivých vodách Google pravděpodobně dlouho na hladině neudrží.

2. Máte tisíce konkurentů - ano, tisíce! (celosvětově i miliony)

Zkuste si zadat libovolné vyhledávání v Googlu a podívejte se, kolik výsledků se vám zobrazí. Doslova každý dotaz může mít tisíce nebo miliony výsledků. To jsou vaši online konkurenti.

Z těchto milionů výsledků se váš obsah musí nějakým způsobem zobrazit na první stránce. A pokud chcete ještě více kliknutí, musí být váš obsah mezi několika prvními výsledky na stránce. První výsledek vždy získá nejvíce kliknutí a pokud jste níže než na první straně, jako byste tam nebyli vůbec.

K tomu je třeba připočítat skutečnost, že pro efektivní konkurování je třeba být odborníkem na různé vertikální vyhledávání (jako například Google Images) a všechny funkce vyhledávání, které se zobrazují na první stránce.

Každý den, kdy pozastavíte SEO, je dnem, kdy vaše konkurence může vynaložit peníze a prostředky, aby se dostala dopředu.

Vzhledem k tomu, že může trvat pět až sedm měsíců, než se začnou dostavovat požadované výsledky SEO, je to čas, který si nemůžete dovolit promarnit. Navíc u některých klíčových slov trvá ještě déle, než se umístí na prvním místě.

3. Údržba vašich webových stránek je práce na plný úvazek

Je sice pravda, že kvalitní webové stránky mohou časem vytvářet hodnotu v podobě odkazů a návštěvnosti, ale SEO nelze jen nastavit a zapomenout.

Musíte pravidelně udržovat jak technologii, která váš web pohání, tak obsah na něm. A jak často, to záleží na tom, jaký typ webu máte a jaký je na něm obsah.

Například pokud máte obsah, který Google nazývá "YMYL", kam spadají například různé doplňky stravy, budete ho muset pravidelně kontrolovat a obnovovat.

Vezměte také v úvahu, že každý web bude potřebovat pravidelné opravy technického SEO, abyste zajistili jeho maximální výkon pro vyhledávače a koncové uživatele. Myslete na: servery, sítě pro doručování obsahu, systémy pro správu obsahu, problémy s procházením stránek atd.

Nezapomeňte, že společnost Google ve svých pokynech pro hodnocení kvality vyhledávání uvedla, že "neudržované/opuštěné "staré" webové stránky nebo neudržovaný a nepřesný/zavádějící obsah je důvodem pro nízké hodnocení kvality stránek".

Protože společnosti Google záleží na tom, aby byly webové stránky aktuální a nabízely dobré prostředí, pokud přestanete provádět SEO, riskujete, že ovlivníte svou schopnost umístit se na předních místech.

Závěrečné myšlenky

Když si firmy chtějí dát pauzu od SEO, je to často proto, že nevidí výsledky, které chtějí. A to obvykle kvůli dalším faktorům, jako jsou rozpočtová omezení, najímání nesprávných SEO specialistů nebo dokonce nesoulad očekávání.

Pokud však vyčleníte 5 až 10 % svých příjmů a budete spolupracovat se správným dodavatelem SEO, měli byste být schopni dosáhnout požadovaných výsledků. A tyto výsledky obvykle končí vyššími příjmy vaší firmy.

Když SEO přináší příjmy, zastavení SEO je otázkou, nad kterou málokdy nějaký podnik uvažuje. Pokud budete k SEO přistupovat jako k zásadní marketingové aktivitě, nezbytné pro funkci vašeho podniku, často tento maraton vyhrajete. Pokud to vzdáte, prohrajete.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp