
Chcete, aby vaše PPC reklamy byly co nejefektivnější? Máte nízké rozpočty na PPC reklamu? Pak je jistě vaším cílem optimalizovat reklamy tak, aby maximalizovaly každou utracenou korunu. Přinášíme vám několik tipů, jak toho docílit.
Stanovte si rozpočet
Jako první je zapotřebí určit si rozpočet na PPC reklamy. Nejprve začněte s denním rozpočtem. Díky němu mimo jiné určíte, kolik kampaní můžete na účtu současně provozovat.
Myslete na to, že reklamní kampaně, jak na Google Ads, Skliku, Microsoft Ads i na sociálních sítích, mohou mírně překročit denní rozpočet, pokud díky tomu maximalizují výsledky. Nemělo by se ale stát, že bude překročen celkový měsíční rozpočet, jelikož v jiné dny může být čerpaná částka nižší než denní rozpočet.
Stanovte si priority cílů
Inzerenti mají většinou spuštěno více reklamních kampaní zároveň a tyto kampaně mají rozdílné cíle. Stanovte si, jaké cíle jsou pro vás nejdůležitější, a zároveň, kolik peněz jim můžete přiřadit z celkového rozpočtu.
Cílení na lokalitu
Jestliže bojujete s menším rozpočtem, pak se zamyslete, zda pro vás nebude vhodné geografické cílení na danou lokalitu. Nemusíte totiž cílit pouze na stát, ale klidně na konkrétní kraj, město, nebo dokonce městskou čtvrť.
Myslete ale na to, že čím menší zvolíte geografickou oblast, tím menší provoz zaznamenáte. Zvažte i přidání vylučujících lokalit, které nepokrýváte, abyste zabránili zbytečnému plýtvání vašeho rozpočtu, když koncové zákazníky nebudete schopni obsloužit.
Plánování reklam
Věděli jste, že vaše reklamy mohou běžet pouze v určité dny a v určité hodiny? Pokud máte nižší rozpočet, může pro vás být tato taktika velmi výhodná, a to zejména, jestliže provozujete lokální podnikání s otevírací dobou.
Nastavení vylučujících klíčových slov
Další cestou, jak efektivně nakládat s marketingovým rozpočtem, je stanovení seznamu vylučujících klíčových slov. Vaše reklama se tak nebude zobrazovat při vyhledávání klíčových slov, která nejsou vhodná pro vaši firmu, i když s ní možná lehce souvisejí. Myslete na to, že se nejedná o jednorázovou záležitost. Seznam byste měli pravidelně aktualizovat, jelikož se trendy reklam neustále vyvíjejí.
Chytré nabídky
Google Ads pracuje s takzvanými chytrými nabídkami, které představují zásadní změnu pro efektivní reklamní kampaně. Google AI automaticky opravuje nabídky takovým způsobem, aby se reklamy zobrazovaly správnému publiku v rámci rozpočtu.
Chytrých nabídek je hned několik. Řadíme mezi ně maximalizace konverzí, kdy jsou automaticky nabídky upravovány tak, aby reklamy vygenerovaly co nejvíce konverzí. Druhou možností je cílová návratnost investic do reklamy (ROAS), která předpovídá hodnotu potenciálních konverzí a upravuje nabídky tak, aby se maximalizovala návratnost. V rámci chytrých nabídek je možné cílit i na cenu za akci (CPA). V tomto případě Google optimalizuje nabídky tak, aby v rámci rozpočtu získal co nejvíce konverzí a požadovanou cenu za akci.
Vyzkoušejte bannerovou reklamu v reklamní síti
Jestliže máte spuštěnou brandovou reklamu, jejímž cílem je získat povědomí o vaší firmě u potenciálních zákazníků, bude pro vás tím pravým tzv. bannerová (displejová) reklama. Může vám totiž pomoci rozšířit dosah na širší publikum za přijatelnou cenu.
Ideálním způsobem, jak tento typ reklamy zacílit, je skrze remarketing. Reklama se tak zobrazí lidem, kteří s vámi již v minulosti nějakým způsobem přišli do kontaktu, nejčastěji navštívili váš web. Nechte přehledy výkonu reklam podle umístění, publik a dalších, aby vedly vaše optimalizace tak, aby byly nejvhodnější pro vaši společnost.
Performance Max – maximálně výkonné kampaně
Znáte kampaně Performance Max (PMax)? Setkat se s nimi můžete v Google Ads nebo Microsoft Ads. Tyto reklamy využívají automatizaci k maximalizaci výsledků konverzí zobrazováním reklam napříč kanály a pomocí automatických reklamních formátů (za pomocí AI), což je ideální pro společnosti s omezeným rozpočtem. Jejich úspěch závisí na použití údajů o konverzích, proto musí být tyto údaje dostupné a zároveň spolehlivé.
Zaměřte se na méně konkurenční klíčová slova
Klíčová slova jsou kapitolou sama o sobě. Některá z nich mohou mít velmi vysokou cenu za proklik (CPC), jelikož mají velmi vysokou konkurenci. Udělejte si proto vždy výzkum klíčových slov, abyste mohli účinně vzdorovat konkurenci i s menším rozpočtem. Poslouží vám k tomu například Plánovač klíčových slov v Google Ads nebo další externí on-line nástroje.
Spravujte drahá klíčová slova
Z předešlého odstavce vyplývá, že ne každé klíčové slovo je stejně nákladné. Klíčová slova s velkým objemem a konkurenceschopností mohou být velmi drahá, a zatíží tak značně váš omezený rozpočet.
V průběhu spuštěné reklamní kampaně proto kontrolujte, kolik vás jednotlivá klíčová slova stojí peněz, a zvažte restrukturalizaci těchto klíčových slov v rámci vlastní kampaně, abyste mohli monitorovat a případně nastavit přísnější cílení a rozpočet.
Omezený rozpočet není překážkou, když víte, jak s ním pracovat
Jak vyplývá z textu, i s omezeným rozpočtem je možné provozovat úspěšné reklamní kampaně. Zaveďte uvedené rady a taktiky do své PPC strategie, rozhodujte se na základě dat a průběžně reklamní kampaně optimalizujte. Každé kliknutí se počítá, protože může vést k cílenému výsledku.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com