Google Tag Manager
Google Tag Manager je efektivní nástroj od Googlu, který slouží k organizaci a spouštění značek reklamních a měřících systémů.

Google Tag Manager je efektivní nástroj od Googlu, který slouží k organizaci a spouštění značek reklamních a měřících systémů. Poskytuje centralizovanou platformu pro správu značek a událostí mimo zdrojový kód. Google Tag Manager je skvělým pomocníkem pro obchodníky. Právě data díky němu získaná totiž do značné míry pomohou zefektivnit prodejní strategii.

Google Tag Manager je velmi užitečným nástrojem pro spouštění značek reklamních a měřících systémů. Právě díky Google Tag Manageru je možné zefektivnit vlastní prodejní strategii firmy. Pojďme se proto podívat na standardní postup migrace značek do Tag Manageru.

Google Tag Manager obsahuje robustní seznam integrovaných značek. Poskytuje také užitečné funkce jako je možnost kontroly jednotlivých verzí, ladění a testování. Google Tag Manager možná na první pohled vypadá komplikovaně. Jeho implementace je ale jednoduchá!

Vytvoření účtu a prvního kontejneru

Všechny vaše značky budou umístěny v tzv. kontejneru Google Tag Manageru. Namísto toho, aby byly jednotlivé značky vkládány jedna za druhou do HTML kódu na stránce, budou jednoduše vloženy přes daný kontejner. Tento kontejner je umístěn na každé stránce vašeho webu. Celkem jsou pro daný web vygenerovány dva kontejnery, přičemž jeden je vložen do části head a druhý do body.

Nastavení Google Tag Manageru

V případě potřeby pak můžete vytvářet další kontejnery pod stejným účtem. Podobně jako ve službě Google Analytics, i zde si můžete zachovat přehled o každé doméně pod samostatným účtem.

Změny na stránce

Pokud již máte na stránkách nasazený Google Tag Manager, dalším krokem je nasazení jednotlivých tagů. Ty nasadíme tak, že v levém horním rohu klikneme na Tags a vytvoříme nový. Tak je zároveň nutné vhodně pojmenovat a klikneme na Tag Configuration. Poté vybereme z nabídky typů tagů, například Universal Analytics. Dále klikneme na Triggers (neboli podmínky) a vybereme přednastavený Trigger All Pages. Díky tomuto kroku bude zajištěno, že se kód spustí při načtení každé stránky.

Konfigurace Google Tag Manageru

Dokončené změny je nutné dále publikovat, což provedeme kliknutím na tlačítko Publish.

Nastavení proměnných

Nastavení proměnných v GTM je jednoduché. Pokud budete některou z hodnot používat opakovaně, doporučujeme uložit ji jako proměnnou a pak na ní odkazovat. V případě změny je pak možné změnit ji na jednom místě a daná změna se automaticky propíše všude, kde je použita.

V rámci konfigurace proměnné zvolíte Konstanta, nastavíte hodnotu a kliknete na Uložit.

GTM je skutečně velmi užitečný nástroj pro správu reklamních a měřících skriptů. Díky této technologii je možné vkládat značky na web a sjednotit tak způsob nasazení kódů v rámci webu.

zdroj:  ppchero.com, google.com, lunametrics.com

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp