Jak zvýšit konverzní poměr webu
Optimalizace konverzního poměru je způsob, jak jednoduše zvýšit zisk webových stránek pomocí jejich úprav. Optimalizace konverzí dokáže výrazně zvýšit konverzní poměr a zajistit okamžité zvýšení zisku.

Cílem každého online projektu je dosahovat co největšího zisku. Většina majitelů internetových stránek na to jde přes zvyšování návštěvnosti pomocí SEO, PPC nebo sociálních sítí. Existuje však ještě jedna cesta, jak zvýšit zisky vašeho projektu. Optimalizace konverzního poměru, známá pod anglickou zkratkou CRO (Conversion rate optimization). Pomocí optimalizace konverzního poměru zvýšíte podíl návštěvníků, kteří na vašem webu vytvoří konverzi (něco si koupí, přihlásí se k odběru newsletteru a podobně). Optimalizace není nijak složitá a pomůže vám k mnohem vyššímu obratu, bez nutnosti navyšovat rozpočet na marketing.

Co je to optimalizace konverzního poměru

Základem CRO je pečlivé měření a důkladné vyhodnocování všeho, co návštěvníci na vašich stránkách dělají. Zjistíte, kdo jsou vaši návštěvníci a za jakým účelem vaše stránky navštěvují. Zjistíte co nejvíce o jejich zvycích a preferencích.

Získané informace vám umožní upravit vaše stránky tak, aby zákazníci měli ve váš web dostatečnou důvěru a aby jim na jejich cestě ke konverzi nestály v cestě žádné překážky.

K čemu je dobré optimalizovat konverzní poměr

Přivedením návštěvníka na váš web nic nekončí. Naopak začíná ta těžší část, přesvědčit jej, aby vykonal to, co po něm chceme. Ve většině případů to bývá nákup našeho zboží či služby. Optimalizace konverzního poměru odstraňuje překážky, které brání zákazníkům, aby si koupili váš produkt. Pokud návštěvníkům v provedení konverze něco brání nebo je něco odrazuje, zbytečně přicházíte o těžce získané zákazníky, za které jste možná zaplatili reklamnímu PPC systému.

Pokud investujete peníze do získání návštěvnosti, CRO vám pomůže proměnit více těchto návštěvníků v loajální zákazníky a zvýší tak vaše tržby.

Mnohdy stačí pouze malá úprava landing page, jiný nadpis nebo jiná barva akčního tlačítka a váš konverzní poměr se může zvýšit i několikanásobně. Důkladná znalost vašeho publika vám zase umožní oslovovat je způsobem, kterému rozumějí a který se jim líbí. E-shop, který prodává skateboardovou módu pro teenagery, vyžaduje zcela jiný přístup k zákazníkovi než obchod prodávající obleky pro manažery.

Optimalizace konverzního poměru zajistí okamžitý nárůst zisku

Jak na optimalizaci CRO

Základem pro zjištění, co brání návštěvníkům v konverzi, je vcítění se do jejich situace. Zkuste vstoupit na svůj web jako návštěvník a projděte si celou cestu až k požadované konverzi.  Najděte místa, která mohou být matoucí nebo mohou rozptylovat návštěvníkovu pozornost. Dostane se návštěvník ke konverzi rychle a jednoduše? Nedá se jeho cesta ještě více zjednodušit? Spousta konverzí nevyjde jen proto, že se zákazníkovi nechce vyplňovat příliš dlouhý formulář, navíc v několika krocích. Konverzní poměr dokážete významně zlepšit i zrychlením načítání webu.

"Nechcete po zákaznících zbytečně mnoho údajů? Nenačítají se vaše stránky příliš pomalu? To vše jsou důvody, které mohou velké procento zákazníků odradit."

Abyste zjistili, co na vašem webu zákazníkům vadí, je nejlepší se jich zeptat. Návštěvníci jsou ovšem málokdy svolní k odpovídání na všetečné otázky. Umístěte na svůj web malý dotazník spokojenosti, ve kterém se zákazníků zeptáte, co se jim na stránkách nelíbilo. Zadarmo to ovšem dělat nebudou. Nabídněte jim hodnotnou odměnu, například slevový kupón na příští nákup.

Zabijete tak dvě mouchy jednou ranou. Získáte cennou zpětnou vazbu, a navíc zákazníky, kteří díky obdržené slevě nakoupí znovu.

Řekněte zákazníkům, co si mají koupit

Ačkoli to zní paradoxně, čím více možností lidé mají, tím je pro ně těžší se pro jednu z nich rozhodnout. Pokud máte na svém webu velký výběr podobných produktů, může se stát, že se zákazník nebude moci rozhodnout a nakonec nekoupí nic. Usnadněte zákazníkům výběr a jeden z produktů jim doporučte.

"Většinou mají lidé tendenci napodobovat to, co dělají jiní, označte proto vybraný produkt jako „nejprodávanější“, „nejoblíbenější“ a podobně."

Optimalizujte CRO a vydělávejte více

Zvyšte konverzní poměr pomocí strachu ze ztráty

Pokud zákazníkovi vnutíte představu, že současná nabídka je časově nebo množstevně omezená, mnohem pravděpodobněji se rozhodne pro koupi, aby o tuto nabídku nepřišel. Na většinu lidí totiž mnohem silněji působí strach ze ztráty něčeho než motivace k získání téhož. Mnoho e-shopů u produktů zobrazuje nápisy jako „poslední 3 kusy“, „již jen 2 kusy za tuto cenu“ nebo nápadné odpočítávání času do konce slevy, který nastane již za 14 minut 59 sekund.

Pokud se vám podaří probudit v návštěvnících strach ze ztráty, budou méně ostražití a snáze je přesvědčíte, aby si něco koupili.

Kromě zvýšení počtu konverzí můžete zapracovat také na zvýšení jejich hodnoty. Pomocí jednoduchých metodmůžete působit na podvědomí zákazníků a přesvědčit je o výhodnosti větší objednávky.

  • Pokud prodáváte více typů souvisejících produktů, můžete je zákazníkovi nabídnout ve formě „balíčku“ za zvýhodněnou cenu.
  • V košíku ukažte zákazníkům další související zboží, které se hodí k tomu, co právě kupují.
  • Nabídněte zákazníkům poštovné zdarma od určité hodnoty nákupu. Zákazník si často koupí i něco, co původně nechtěl, jen aby měl poštovné zdarma.

Investice do optimalizace konverzního poměru se vyplatí

Pokud si s optimalizací konverzí nevíte rady, obraťte se na marketingovou agenturu, která vám pomůže konverzní poměr zlepšit. Na rozdíl od marketingových kampaní, zaměřených na přivádění nových návštěvníků, optimalizace konverzí nemusí být nijak finančně náročná. Přesto však i zdánlivě nenápadná úprava může znamenat nárůst počtu konverzí v desítkách procent a zvýšení obratu o statisíce korun měsíčně.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp