Jak najít chybějící hledané výrazy v Google Ads
Pro správnou optimalizaci PPC kampaní je důležité znát, jaké výrazy návštěvníci hledají. Pojďte se podívat, jak to jednoduše zjistit.

Google Ads v updatu ze září 2020 snížil množství hledaných dotazů, které můžete vidět ve statistikách PPC kampaně. Většina PPC inzerentů díky tomu hlásí až 20% pokles počtu zobrazených hledaných výrazů. Jelikož pro správnou optimalizaci PPC kampaní se znalost hledaných výrazů hodí, pojďme se podívat, jak lze tyto chybějící výrazy zjistit. Existují dvě alternativní řešení. Pokud máte ve svém účtu Google Ads povoleno automatické značkování, můžete chybějící hledané výrazy najít v Google Analytics. Zde je postup:

Použití vLookup k porovnání dotazů v Google Ads a Google Analytics

Ve svém účtu Google Ads přejděte do části Kampaně ve vyhledávání> Hledané výrazy. Všimněte si celkového počtu vyhledávacích dotazů.

Poté v Google Analytics vyberte stejný rozsah dat a přejděte na Akvizice> Veškerá návštěvnost> Zdroj/médium. Klikněte na Google/cpc.

S vysokou pravděpodobností zde uvidíte nesoulad mezi celkovým počtem kliknutí na vyhledávací dotazy ve službě Google Ads a relacemi ve službě Google Analytics. Čísla Google Analytics budou pravděpodobně vyšší.

V Analytics klikněte na Google/cpc a přidejte sekundární dimenzi „Vyhledávací dotaz“. Tím se načtou všechny vyhledávací dotazy pro Google Ads.

Stáhněte si tento přehled a přehled vyhledávacích dotazů ze služby Google Ads. Pomocí funkce vLookup v programu Microsoft Excel můžete najít hledané výrazy, které Google Ads nezobrazuje.

Používání dat relace

V rámci Google Analytics přejděte na Akvizice> Google Ads> Vyhledávací dotazy. Pravděpodobně zjistíte, že počet relací je výrazně vyšší než počet kliknutí.

Můžete buď seřadit kliknutí ve vzestupném pořadí, nebo vytvořit pokročilý filtr, který zobrazuje pouze kliknutí, která se rovnají 0. Jakékoli dotazy s 0 kliknutími a alespoň jednou relací jsou ty, které se v Google Ads nevykazují.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp