Jak psát propagační e-maily
Pokud jde o psaní propagačních e-mailů, je zde úzká hranice mezi tím, co je pro adresáta otravné a nepříjemné, a tím co je přesvědčivé a užitečné.

Nikdo nemá rád obtěžující a nevyžádané e-maily. E-mailový marketing vám umožňuje zvýšit prodej vašich produktů, a zvýšit povědomí o vaší značce pomocí pravidelně rozesílaných propagačních e-mailů.

Propagační e-maily rozesíláme, abychom s jejich pomocí propagovali nějakou svou nabídku. Může to být náš produkt, služba, slevový kupon, nebo jakákoli jiná nabídka. Tyto e-maily mohou být pro příjemce obtěžující, zejména pokud nejsou cíleny na správné publikum. Představte si, že dostáváte pravidelné e-maily s nabídkami prodeje krmiva a potřeb pro psy, přestože psa vůbec nevlastníte, popřípadě s nabídkami čehokoli jiného, co vás absolutně nezajímá.

Proto, když píšete propagační e-maily, musíte naprosto přesně vědět, pro koho píšete. Jsou vaše produkty pro ženy, mladé pracující profesionály, studenty, rodiče, sportovní nadšence, cestovatele, lidi žijící na konkrétním místě nebo v určité věkové skupině?

Psaní hodnotných a relevantních propagačních e-mailů je snazší, když si dokážete představit své zákazníky a hovořit s nimi způsobem, kterému rozumí a který jim nejvíce vyhovuje.

Každý propagační e-mail si důkladně promyslete

Předtím než začnete psát propagační e-mail se zamyslete nad cílovým zákazníkem a potom si položte následující tři otázky. Odpovědi na ně vás provedou procesem vytváření e-mailu.

Co nabízíte?

Ještě než začnete s propagačním e-mailem, zamyslete se nad tím, co čtenářům nabízíte. Je to slevový kupón, kód, který je třeba uplatnit, volný obsah ke stažení, pozvánka na akci, dárkový poukaz nebo informace o produktu, který by adresáta mohl zajímat? Pochopení toho, co chcete vaší obchodní nabídkou sdělit, vám pomůže zjistit, jak by měl váš e-mail vypadat.

Jak to adresátovi prospěje?

Až si ujasníte, co vlastně nabízíte, přemýšlejte o tom, jaký z vaší nabídky budou mít adresáti prospěch. Pomůže jim to ušetřit peníze, získat důležité informace, nebo prostě dostanou šanci koupit výhodně váš produkt?

Pokud například nabízíte kosmetický produkt, zamyslete se nad tím, jak tento pomůže zákazníkům získat lepší vzhled. Získají díky užívání vašeho produktu nějaké výhody? Větší sebedůvěru, nebo vyšší šance u pracovního pohovoru? Musíte zjistit, jaký přínos bude mít nabídka pro adresáta a pak mu to důkladně vysvětlit.

Co musí zákazník pro získání vaší nabídky udělat?

Přemýšlejte o tom, jak může adresát, který si přečte váš propagační e-mail, získat vaši nabídku. Potřebuje kliknout na odkaz, vyplnit formulář, jít do kamenného obchodu nebo se někde zaregistrovat? Snažte se, aby cesta zákazníka k jeho cíli byla co nejkratší a nejjednodušší.

Čím více kroků musí zákazník před získáním vaší nabídky udělat, tím horší je konverzní poměr.

Přesvědčivé propagační e-maily

Začněte psát přesvědčivé propagační e-maily

Odpověděli jste na všechny tři výše uvedené otázky? Výborně. Při psaní propagačního e-mailu tyto odpovědi mějte na paměti, protože odpovídají různým prvkům e-mailu: předmět, záhlaví neboli preheader, vlastní zpráva a výzva k akci.

Silné a přesvědčivé předměty

Předmět reklamního e-mailu je první věc, kterou vaši zákazníci uvidí ve své doručené poště. Toto je vaše první příležitost říct čtenáři, co mu chcete nabídnout. Máte pouze čtyři až sedm slov abyste je přesvědčili, že stojí za to pokračovat a otevřít e-mail. Můžete použít přímou výzvu k akci, pokusit se vyvolat strach, že zákazník o něco přijde, nebo povzbudit jeho zvědavost.

Předpokládejme, že máte internetový obchod nabízející kosmetické produkty. Nabízíte zboží s 30% časově omezenou slevou na všechny vaše produkty a chcete tuto akci propagovat pomocí e-mailingové kampaně.

V e-mailech, které chcete zaslat všem svým kontaktům, můžete použít například tyto předměty:

Předměty s výzvou k akci

• Užijte si 30% slevu na všechny produkty

• Nakupte nyní a získejte 30% slevu na všechno

Předměty vytvářející strach ze ztráty

•Pospěšte si! 30% sleva brzy skončí

• Poslední šance získat 30% slevu

Předměty, které vzbuzují čtenářovu zvědavost

• Víme, že máte rádi výhodné nabídky - tady pro vás jednu máme!

• Kdo by nemiloval slevy?

Předměty, které obsahují výzvu k akci nebo vytvářejí strach ze ztráty, fungují dobře u všech e-mailů, zatímco předměty, které mají za cíl vyvolat zvědavost, fungují nejlépe, když zákazník vaši značku již zná a chápe její komunikační styl. Můžete testovat různé styly předmětů, abyste zjistili, co se vašim zákazníkům nejvíc líbí.

Záhlaví e-mailu (perex nebo preheader)

Podnadpis je rozšířením předmětu. Pomocí 6 až 12 slov můžete adresátovi poskytnout další informace o tom, co nabízíte, a zvýšit pravděpodobnost, že otevře váš e-mail. Styl podnadpisu by měl být vždy přímý a informativní.

Pro náš příklad e-shopu s kosmetikou můžete párovat text podnadpisu s řádky předmětu například takto:

• Předmět: Užijte si 30% slevu na všechny produkty

o Záhlaví: Využijte naši omezenou časovou nabídku na maximum

• Předmět: Poslední šance získat 30% slevu

o Záhlaví: Nakupujte pouze do vyprodání zásob

• Předmět: Kdo by nemiloval slevy?

o Záhlaví: Získejte 30% slevu na všechno. Limitovaná nabídka.

Záhlaví propagačního e-mailu

Nadpis e-mailu

Nadpis je první text, který čtenáři uvidí, jakmile otevřou e-mail. U propagačního e-mailu musí nadpis jasným způsobem komunikovat, to co je předmětem propagace. Měl by také být výrazný, to znamená velkým fontem a barevně odlišený od zbytku textu v e-mailu.

"Nadpis, stejně jako text předmětu a text záhlaví, by měl odpovědět adresátovi na základní otázku - Co vlastně nabízíte?"

Nadpis může znít například takto:

• Užijte si slevu 30% na všechny produkty

• 30% sleva na všechno

• Získejte 30% slevu na všechny naše produkty

• Časově omezená nabídka: 30% sleva

Text zprávy

Text zprávy je největší část vašeho propagačního e-mailu. Zkuste ji udržet stručnou, stačí jeden odstavec o 4 až 5 větách. Přidejte odrážky, pokud existuje více informací, které potřebujete potenciálnímu zákazníkovi sdělit. Zatímco předmět a preheader jsou stěžejní pro míru otevření e-mailu, na textu zprávy závisí, zdali zákazníka vaše nabídka zaujme. Ovlivňuje tak váš konverzní poměr. Proto tato část vašeho e-mailu musí přesvědčit čtenáře, že to, co nabízíte, opravdu stojí za to.

Text zprávy by měl vždy odpovědět na otázku - Jak vaše nabídka adresátovi pomůže?

Působivým příkladem zprávy pro obchod s kosmetikou by mohlo být:

• Na všechny naše produkty nabízíme 30% slevu. Vyberte si ze široké nabídky kosmetických produktů, které vám umožní být na každém večírku středem pozornosti. Využijte naší časově omezené nabídky, a objednávejte ihned. Sleva platí jen do vyprodání zásob!

• Vyberte si z našeho sortimentu kosmetických přípravků. Nakupte nyní a získejte 30% slevu na všechny naše produkty. Tato časově omezená nabídka vám umožní koupit vysoce kvalitní produkty za neuvěřitelně nízké ceny. Čím více nakoupíte, tím více ušetříte!

•Pospěšte si! Naše časově omezená nabídka již brzy skončí. Získejte 30% slevu na všechny naše produkty. Prodáváme veškerý sortiment kosmetických přípravků. Užijte si nízké ceny, široký sortiment zboží a ušetřete!

Přesvědčivá výzva k akci

Výzva k akci neboli CTA říká čtenáři, co by měl udělat dál. Chcete, aby „nakupoval ihned“, nebo se „zaregistroval ještě dnes“? Řekněte jim přesně, co chcete, aby udělali, aby tak ihned pochopili, co váš reklamní e-mail nabízí. K výzvě k akci připojte odkaz na web nebo vstupní stránku, a výzvu k akci umístěte do tlačítka.

Text výzvy k akci musí být jednoduchý a přímý. Výzva k akci by měla vždy odpovídat na otázku - Co by měl čtenář dělat dále?

Na příkladu výše zmíněného e-shopu by možné texty s výzvou k akci mohly být:

•Kupuj teď

•Objednávejte ihned

•Získejte 30% slevu

Vše co nyní musíte udělat, je sestavit jednotlivé části do jednoho e-mailu, který rozešlete potenciálním zákazníkům.

Vytvářejte propagační e-maily, které vám přivedou nové zákazníky

Pokud se budete řídit těmito několika jednoduchými pokyny, dokážete vytvořit propagační e-maily, které budou pro vaše odběratele hodnotné a budou vám přivádět nové zákazníky. Přemýšlejte o tom, kdo tvoří vaše publikum, co je pro něj nejdůležitější, a pak si odpovězte na tři důležité otázky. Zvažte, co nabízíte, jak to zákazníkovi pomůže a co chcete, aby zákazník udělal. Pokud máte všechny tyto informace předem promyšlené, můžete snadno sestavit jednotlivé části vašeho propagačního e-mailu.

Předmět, záhlaví, a nadpis adresátům řeknou, co jim nabízíte. Text zprávy jim sdělí, jaký jim nabídka přinese užitek a výzva k akci vysvětluje, co dělat dál. Vaše propagační e-maily tak adresáty okamžitě informují, co nabízíte, proč to potřebují a jak to mohou získat.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp