Využívejte sílu videa! 7 kreativních způsobů, jak na to

Využívejte sílu videa
Posuňte svůj marketing o level dál díky videu, základu moderního webového obsahu. Objevte 7 neotřelých postupů pro tvorbu originálních a poutavých videí.

Taky máte někdy pocit, že v digitálním marketingu už je všechno objevené a není kam pokračovat? Třeba při pohledu na YouTube nebo TikTok, když vidíte pokaždé znovu a znovu ty stejné formáty příspěvků? Naštěstí se ještě pořád najdou tvůrčí jedinci, kteří dokážou z haldy totožného videoobsahu vyčnívat a tvoří jedinečná, dosud nevídaná videa. V této příručce najdete několik tipů na nevšední způsob využití videa při vašich marketingových aktivitách i návod, jak v sobě probudit kreativitu a vymýšlet vlastní unikátní díla.

Myslete ”mimo krabici”

Out of the box” znamená, že chcete věci dělat po svém, nekonvenčně, vynalézavě a odvážně. A stejně tak musíte přistupovat i ke svému video marketingu.

Což se snadno řekne, jenomže pro nalézání neustále nových nápadů na kreativní obsah obecně platí takzvaná Teorie ironického procesu. Ta říká, že všechno, co už jste kdy viděli, pravděpodobně ovlivní vaše kreativní myšlení. Snaha o originalitu je tak hned na začátku poněkud znevážená.

Nicméně díky následujícím video taktikám můžete i vy nechat svou značku vystoupit z řady a výrazně ji odlišit od ostatních.

Staňte se Trendem

Každý trend, který dosáhl masového sdílení na sociální platformě TikTok, začal něčím báječným nápadem. Protože dnes nikdo neví, co bude virální zítra nebo pozítří, nebojte se být sami tím prvním, kdo nový trend odstartuje.

Když vás třeba pobaví nějaký zvuk nebo uvidíte obrázek, který vám vnukne myšlenku, hned toho využijte. Když natrefíte na nějakou situaci související se zájmy vašeho publika, udělejte z ní scénku nebo naučný tutoriál.

Celá řada nejlepších trendů byla nejprve skutečnou (ne)obyčejnou situací, ze které někdo vytvořil autentický obsah s vlastním jedinečným ”podpisem”.

Zamyslete se:

  • Osloví tento scénář, zvuk, obrázek atd. mé publikum a bude je zajímat?
  • Jakou nečekanou zápletku nebo prvek, co ještě nikdo nepoužil, tomu můžu dát?
  • Je můj nápad zábavný, nepředvídatelný nebo ujetý a přitom dostatečně jednoduchý?

Někdy narazíte na zlatou žílu, jindy ostrouháte a budete se muset smířit s tím, že ten nápad prostě nezabral.

Netlačte na pilu a nesnažte nuceně se za každou cenu o viralitu. Vaším cílem je tvořit zajímavý a zábavný videoobsah, který budou ostatní chtít vidět znovu a ještě jednou a zítra taky. Zakrátko zjistíte, že jste spustili nový trend.

Co by se stalo, kdyby…

Video marketing nesvazují žádná otravná pravidla. Tedy nějaká ano, ale co se týče kreativity, pro tu je limitem až konec vesmíru a možná ani ten ne.

Díky videu máte ohromnou příležitost obracet tradiční koncepty vzhůru nohama, zpochybňovat myšlenkové pochody různých ”odborníků” a pojďme si to přiznat, také trošku nadzvednou ze židle některé kapacity ve svém oboru.

U vymýšlení hypotetických scénářů se pobavíte. Ptejte se ve stylu ”co kdyby” a následný absurdní scénář přeměňte na video.

Něco pro inspiraci:

  • Co když tajemstvím štěstí není osobní spokojenost, ale černá káva?
  • Co když ve strategiích SEO není obsah králem, ale královnou?
  • Co kdyby psi a kočky žili jako samostatné oddělené společnosti?
  • Co kdyby uživatelé sociálních sítí byli z Venuše a všichni ostatní ze Země?

Zdají se vám tyto otázky nesmyslné a směšné? O to právě jde. Pokud se snažíte využít nápady na videoobsah, které se nenesou s hlavním proudem, musíte prolomit hráze.

Přitažlivost těchto pomatených scénářů je v tom, že upoutají uživatele, zvlášť když pointa není taková, jakou by očekávali.

Výzva je pak o to lepší, pokud dokážete hypotetické téma napasovat na svůj obor. Zkuste převrátit scénář tradičního konceptu nebo nechte promlouvat “profesionály” s protichůdnými radami a doporučeními.

Staňte se profesorem mixologie

Pozornost naprosté většiny diváků spolehlivě přitáhnete, když spojíte dvě zdánlivě zcela nesouvisející skutečnosti.

Marketing a vyjížďka na koni? Internetový prodej a nehtové studio? Štědrý den a návštěva lékaře? Nastal čas procvičit se v oboru video mixologie.

Možná by vás překvapilo, jak úzce spolu souvisí úspěšný marketing značky a zdánlivě bezvýznamné každodenní nápady.

Což ostatně můžete běžně vidět na LinkedIn, kde influenceři sdílejí své tipy a triky na přilákání co největšího počtu sledujících. Takový obsah zabírá, protože je nečekaný a diváci se při jeho sledování musí trošku zamyslet.

Příklady:

  • Techniky rybolovu a udržení zákazníků: Jak dostat uživatele ”na udičku”?
  • Návštěva nehtového studia mi připomněla školení produktového marketingu: Totožná péče o zákazníka.
  • Vykašlu se (rage quit) na takové kšefty!: Videohry, marketing a lekce z frustrace.

Buďte mixologem video marketingu. Slučujte neslučitelné a své mixologické nápady spojte se svou značkou.

Ochutnejte ovoce z cizích zahrad

Jednotlivá odvětví si z hlediska získávání příznivců víceméně konkurují. Vědí třeba fanynky Britney Spears, jak to chodí na burze kryptoměn? Možná ano. Určitě ale budou chtít sledovat videa z úplně jiných zdrojů, než makléři. A to můžete využít ve svůj prospěch.

Vyhledejte si na YouTube, TikToku nebo Instagramu podle různých klíčových slov videa z oborů, které s tím vaším vůbec nesouvisí. Po shlédnutí několika příspěvků budete obrázek o trendech, tématech a formátech úspěšných v jiném odvětví a přijdete na spoustu nových nápadů využitelných pro vlastní video marketing.

Což samozřejmě neznamená, že máte ”krást” kompletní scénáře cizích videí. Jde o to, abyste se inspirovali a šikovně využili nejnovější žhavé trendy ve své tvorbě.

Nechte lidi, ať si hrají

V dnešní době vzestupu umělé inteligence (AI) a technologií rozšířené reality (AR) máte nepřeberné možnosti, jak do videí začlenit interaktivní prvky a ještě víc tak vtáhnout diváky do děje.

Zatímco vaši konkurenti publikují tuctová videa s mluvícímu hlavami, vy můžete být o poznání kreativnější díky komponentům s podporou AR a ”gamifikovanými zážitky”.

Dejme tomu, že vlastníte renomovanou advokátní kancelář a uděláte si video simulující virtuální konzultaci mezi klientem a právníkem. Divák se při ”setkání” s právním zástupcem dozví, jak vypadá proces přijetí žádosti a získá podrobné instrukce k podání svého případu.

Ke spuštění takové vychytávky už jsou samozřejmě zapotřebí pokročilé technické dovednosti, ale třeba k vytvoření 3D modelu vaší kanceláře by vám mohly stačit bezplatné open source platformy, jako je Blender.

Nebo si podle zaměření svých služeb navrhnete celou sérii videí provázejících potenciální klienty různými typy ”dobrodružství” v právnickém prostředí.

Pomocí těchto zážitků se naučí, jak to chodí při koupi nemovitosti, při zahájení podnikatelské činnosti nebo při podání žaloby na souseda, jehož pes trhá nohavice. Uživatelé si vyberou problematiku, kterou chtějí řešit, mohou ovlivnit výsledek jednání a dokonce i komunikovat s virtuálním právníkem.

Pohodlně dostupné moderní technologie umožňují vytváření interaktivních videí s personalizovanými zážitky tak snadno, že jejich nevyužití je pošetilost a promarněná příležitost.

Ovládněte tok času

Tradiční videa obvykle ukazují stav ”před a po”. Jenže dnes už jsou okoukaná a mnohem větší pozornost si získávají videa časosběrná. Místo porovnávání věcí před akcí a po akci tak raději publikujte videa zachycující celou cestu od úplného počátku přes všechny potřebné kroky až do úplného konce.

Ať už jde o klientskou strategii strategii Public Relations, stavbu domu nebo třeba jarní tříměsíční fitness program, do časosběrných videí dostanete příběh a dáte divákům pocit, že do něj patří a jsou jeho součástí.

Když takové video doplníte hlasovým komentářem, odpovídajícím popisem a titulky, budete mít poutavý obsah přitahující uživatele.

Časosběrná videa s možností zrychlení i zpomalení zobrazovaných činností vytvoříte pomocí software na úpravu videí jako iMovie nebo v profesionálním videoeditoru.

Živé video žije

Streamování videa naživo dnes umožňuje celá řada různých internetových platforem. A na nich máte další příležitosti, jak překonat obvyklá, předem nahraná videa.

Některé platformy pro živý stream a jejich přednosti:

  • Facebook Live: Rozšiřování komunity, vedení rozhovorů nebo sdílení výukových lekcí. Spolupracuje s facebookovými stránkami, událostmi a skupinami.
  • YouTube Live: Publikace dlouhých videí a oslovení širokého publika. Živé přenosy umístíte na svůj web nebo sdílíte prostřednictvím odkazů. Využít můžete i funkce umožňující zpoplatnění videí.
  • Instagram Live: Ankety, otázky, živá komunikace s hosty a další interaktivní možnosti. Hodí se pro spolupráci s influencery, neformální ”pokec” i přenosy ze zákulisí.
  • LinkedIn Live: Živá vysílání pro webináře, oborová školení nebo relace založené na otázkách a odpovědích.
  • TikTok Live: Rychlé návody, akce influencerů, dotazy a odpovědi zapojeného publika.

V některých případech je možné živá videa stáhnout, uložit a později použít jako statická. Například video z Facebook Live můžete nahrát i na YouTube nebo Instagram.

Video marketing: Digitální náskok vaší značky

Firmy či společnosti využívající sílu kreativity a inovativního přístupu videa se mohou těšit na sladké plody svého marketingového úsilí.

Uvědomte si, jaký dosah a dopad dnes má autentický, zajímavý a relevantní obsah. Jestli vám v hlavě naskakuje jeden lepší nápad než druhý a máte solidní technické zázemí, neváhejte a ”buďte trendem”.

Úspěch nezávisí na tom, jestli jste odborník na video marketing. Ta nejlepší videa často vychází ze situací každodenního života.

Čerpejte inspiraci v prostředí firmy, doma, v okolí i z příběhů svých zákazníků. Přidejte vlastní originalitu a tvořte videa, která vzbudí rozruch a vaše publikum na ně bude vždy natěšeně čekat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp