Jak optimalizovat PPC reklamy na Facebooku

Facebook PPC
Jak profesionálové optimalizují reklamy na Facebooku? Řiďte se těmito podrobnými tipy a triky, které vašim PPC reklamám na Facebooku zaručí úspěch.

Reklama na Facebooku prochází neustálými proměnami, zejména v souvislosti s nedávnými aktualizacemi ochrany osobních údajů ze strany společnosti Apple. Nicméně, přestože tyto změny vzbudily pozornost, efektivita reklam na Facebooku zdaleka neupadá. Příjmy z reklamy na této sociální síti neustále rostou a prostor pro inzerenty je stále obrovský.

Takže, i přes hojnou konkurenci, není důvod se vzdávat. Právě naopak. Je třeba se zaměřit na optimalizaci reklamních kampaní na Facebooku, abyste vynikli a dosáhli maximálního výkonu z vašeho rozpočtu. Jestliže hledáte rady od odborníků v oboru, jste na správném místě. V tomto článku vám představíme 10 klíčových optimalizací reklam na Facebooku, které vám pomohou vytěžit maximum z každé investované koruny. Pojďme se společně podívat na rady a tipy od PPC influencerů a profesionálů.

Jak efektivně optimalizovat reklamy na Facebooku

Najdete zde směsici tipů - všechny jsou navrženy tak, aby vám pomohly optimalizovat čas i rozpočet, a všechny pocházejí od profesionálů, kteří se v platformě pohybují každý den.

1. Zdokonalte strukturu svého účtu

Tohle není ani tak optimalizace jako spíš osvědčený postup, nebo spíš požadavek, pokud chcete v reklamě na Facebooku vůbec uspět.

Příliš často inzerenti rozdělují své kampaně podle toho, na koho cílí, a ne podle toho, co je jejich cílem. Řekněme tedy, že máte ebook o SEO pro malé firmy. Máte tři různé varianty e-knihy - jednu pro fyzioterapeuty, jednu pro návrháře interiérů a jednu pro právníky.

Místo vytváření tří samostatných kampaní pro každé publikum je lepší vytvořit jednu kampaň pro ebook a v rámci ní pak vytvořit tři reklamní sady pro každé publikum.

Díky této struktuře reklamního účtu na Facebooku můžete efektivněji spravovat a optimalizovat své reklamy a také lépe škálovat své úsilí.

2. Nastavení Meta Pixelu pomocí nástroje Google Tag Manager

Správce značek Google Tag Manager lze použít nejen ke sledování konverzí v reklamách Google Ads. Pokud chcete u jakékoli placené mediální strategie sledovat konverze, které se odehrávají na vašich webových stránkách, musíte nainstalovat sledovací pixel. Prostřednictvím partnerských integrací umožnil Facebook Ads Manager nastavit Meta Pixel bez použití kódu - některé z nich však mohou být nepřehledné. Existuje však jeden, který není úplně bez kódu, ale je nejjednodušší: prostřednictvím Google Tag Manager.

Pomocí nástroje Google Tag Manager můžete na každou stránku svého webu nainstalovat kód kontejneru. Pak nemusíte přidávat kód na každou stránku pokaždé, když chcete nainstalovat pixel, ale stačí jej připojit ke GTM.

Stejným způsobem pak můžete nastavit rozhraní Facebook Conversions API. Kvůli opatřením na ochranu osobních údajů budete asi používat rozhraní Facebook Conversions API i Meta Pixel dohromady, abyste získali úplnější obraz o výkonnosti svých reklam.

Díky přehledu o tom, jaké akce návštěvníci po zobrazení vašich reklam provádějí a kdo jsou tito návštěvníci, pak můžete provádět optimalizace založené na datech a znovu cílit na lidi, kteří byli na vašich stránkách.

3. Konsolidace konverzí

Jakmile je váš pixel nastaven, můžete Facebooku sdělit, které konverzní události chcete sledovat. Když se vrátíme k našemu příkladu s ebookem SEO, mohli byste pro každé stažení ebooku nastavit samostatnou konverzní událost.  

Pokud pak chcete zjistit, kolik celkových konverzí jste z kampaně získali, budete se muset podívat do dat každé reklamní sady.

Pokud však vytvoříte jednu událost konverze pro stažení ebooku, můžete pak v zobrazení kampaně rychle získat celkový počet konverzí. Je to drobný detail, který vám může ušetřit čas a pomoci vám rychleji se rozhodovat.

Navíc při souhrnném měření událostí budete chtít konverze co nejvíce konsolidovat. Můžete sice vytvořit události, které nejsou v seznamu osmi prioritních událostí, ale tyto události nebudou vykazovány, pokud je provedou uživatelé se systémem iOS 14+, kteří se odhlásili ze sledování na Facebooku.

4. Zvolte správnou strategii nabízení

V reklamách na Facebooku existuje pět různých nabídkových strategií:

  1. Nejvyšší objem (dříve nejnižší náklady)
  2. Nejvyšší hodnota
  3. Náklady na výsledek (dříve horní hranice nákladů)
  4. Cíl ROAS (dříve minimální ROAS)
  5. Horní hranice nabídky

Pokud provozujete reklamu se zaměřením na generování leadů a máte zmapovaný svůj trychtýř s náklady a konverzními poměry, pak je bidding s cenou za výsledek skvělou volbou. Pokud nemáte jasnou představu o tom, jaké budou ideální náklady na konverzi, zvolte nejvyšší objem.

Jste-li firma podnikající v oblasti elektronického obchodování a spouštíte reklamy na nákupy s pevně stanovenou hodnotou konverze, bude nejlepší nabídka nákladů na výsledek, cíl ROAS nebo nejvyšší hodnota.

Manuální bidding je stále možností, která vám dává strategickou kontrolu nad doručováním reklam, ale je méně častá a měla by se používat pouze v případě, že dobře znáte své náklady a konverzní poměry. Tyto znalosti přicházejí až časem a možná budete muset nejprve spustit kampaně s použitím automatického biddingu, abyste získali základní údaje.

5. Optimalizujte pro svůj cíl

Jakmile se dostanete do fáze nastavení reklamy při vytváření reklamní kampaně na Facebooku, najdete část "Optimalizace pro doručení reklamy". Ta je trochu matoucí, protože zde uvidíte možnosti jako Konverze, Zobrazení cílové stránky, Kliknutí na odkaz, Zobrazení a další. Nestanovili jste ale cíl kampaně už při výběru cíle kampaně? Ano.

Toto nastavení vám pouze umožňuje v rámci nastavení publika dále doladit, komu Facebook vaši reklamu doručí. Jak si dokážete představit, většinou je nejlepší držet se výchozí volby, kterou Facebook nabízí a která je obvykle stejná nebo podobná cíli kampaně. Zde je několik tipů v tomto směru:

  • Informační kampaně: Výchozí nastavení Facebooku je Dosah, což je dobré, protože se tak dostane k co největšímu počtu lidí. Na druhou stranu, v případě impresí se stejná reklama zobrazí na stejném účtu, aby se získala.
  • Kampaně zaměřené na zapojení: Facebook ve výchozím nastavení používá ThruPlay (15 sekund) oproti 2sekundovému nepřetržitému zobrazení videa. Zůstaňte u ThruPlay.
  • Kampaně na získávání kontaktů a prodejní kampaně:  Zvolte výchozí nastavení (konverze).

 6. Použijte metodu rychlého startu

Tato strategie pro Facebook je způsobem, jak urychlit období algoritmického učení v reklamách na Facebooku.

Jakmile nastavíte reklamní kampaň na Facebooku do ostrého provozu, trvá nějakou dobu, než Facebook začne skutečně optimalizovat poskytování reklamy pro vaše konkrétní cíle, protože potřebuje čas na shromáždění dostatečného množství smysluplných dat.

Pokud pracujete s malým rozpočtem, nemusí být vaše reklama zobrazována tak často, a proto bude trvat déle, než projde touto fází učení.

Při metodě rychlého startu vytvoříte reklamní kampaň na Facebooku jako obvykle a poté jí přiřadíte rozpočet vyšší, než jaký očekáváte, že utratíte. Nechte kampaň běžet s tímto rozpočtem, dokud nedosáhne 10 000 zobrazení, a poté rozpočet snižte. Tím urychlíte fázi učení a také získáte data, která můžete použít k vlastní optimalizaci.

7. Zaměřte se na paralelní zájmy

Facebook nabízí podrobné cílení na řadu různých zájmů. Ale místo cílení na zájmy totožné s produktem nebo službou, které inzerujete, přemýšlejte trochu jinak.

Pokud například inzerujete hračky, místo toho, abyste jako zájem cílili pouze "hračky", můžete cílit na dětské oblečení. Nebo pokud inzerujete vybavení na cvičení, můžete zkusit lidi, kteří se zajímají o elektronickou hudbu nebo zdravé recepty.

8. Zaměřte se na publikum influencerů

Tato strategie optimalizace reklamy na Facebooku je podobná cílení na paralelní zájmy. I když cílíte na správné zájmy, nemůžete až do výběru zájmu říct, jak velké bude toto publikum. Některá publika jsou sama o sobě příliš malá a jiná se zmenšují v důsledku změn v ochraně osobních údajů.

Co však můžete udělat, je malý průzkum trhu stránek, které vaši sledující sledují a které se jim líbí. Nikoliv stránky přímých konkurentů, ale influencerů a dalších přilehlých značek. Je to kreativní způsob, jak konkurovat v reklamách na Facebooku.

9. Optimalizace měřítka pomocí automatických pravidel

Správa jakéhokoli PPC účtu zahrnuje důsledné sledování a vylepšování. Můžete například:

  • Kontrolovat málo výkonné reklamy a po určité době je pozastavit.
  • Zvýšit nebo snížit rozpočet kampaně, pokud dosáhne určité hranice prokliků nebo konverzí.
  • Zvýšit nabídku, pokud má kampaň malý výkon.

Pomocí automatických pravidel ve Správci reklam na Facebooku můžete naprogramovat Facebook tak, aby tyto věci kontroloval za vás a provedl výslednou akci.

Ale buďte opatrní. Tato není „nastav a zapomeň“; stále budete muset provádět lehký monitoring a údržbu.

10. Přejděte na celý trychtýř

Plánování reklamní kampaně na Facebooku představuje pouze začátek vaší cesty k úspěchu. I když může být lákavé soustředit se pouze na horní část trychtýře a nalákat zájemce, skutečným klíčem k prosperitě je péče o ně v průběhu celého marketingového procesu. Je nezbytné nejen získat jejich pozornost, ale také je vést k akcím, které se skutečně projeví v příjmech vaší firmy.

Jedním ze šikovných způsobů, jak toho dosáhnout, je využít nejen klasické kampaně na podporu návštěvnosti a shromažďování e-mailových adres, ale také vytvořit remarketingový seznam uživatelů, kteří již vyjádřili zájem. Tím můžete následně cílit na tyto uživatele další reklamní kampaně, dále je angažovat a usilovat o konkrétní akce.

Facebook vám nabízí možnosti cílit na uživatele napříč celým trychtýřem, a je smysluplné tuto nabídku využít. Jak ale postupovat k vytvoření efektivní strategie reklamy na Facebooku, která bude úspěšná od prvního kontaktu s uživatelem až po konverzi? To všechno začíná optimalizací vašich reklamních kampaní na Facebooku.

V našem seznamu optimalizací reklamy na Facebooku naleznete rady a tipy, které vám pomohou posunout se od klasického přístupu ke komplexní strategii. Avšak, buďte opatrní, když provádíte změny v kampaních. Je nezbytné poskytnout Facebooku alespoň 24 hodin na provedení úprav a poté mu dát dostatek času na rekalibraci optimalizace doručování, než vyvodíte závěry. Věříme, že naše rady vám pomohou vytěžit maximum z každé reklamní investice na Facebooku.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp