SEO strategie
Optimalizujte své webové stránky a zlepšete tak svůj online provoz a konverzní poměr již dnes. Jak na to?

Konverzní poměry je třeba brát vážně, protože je to hlavní ukazatel toho, jestli váš online profil zaujme a přesvědčí spotřebitele, aby využívali vaše produkty nebo služby. Vysoký konverzní poměr znamená úspěšnou online prezentaci a marketingovou strategii, která je nezbytná pro všechny moderní organizace.

Co je dobrý konverzní poměr?

V průměru se míra konverze může pohybovat mezi 2–4 %, což je rozumné číslo. Přesto je vždy co zlepšovat a s důmyslnou optimalizací webu může váš konverzní poměr stoupnout nad 10 %, aby se vaše podnikání posunulo od udržitelného k úspěšnému. 

Bohužel realita je taková, že mnoho webů má konverzní poměr 0,1–0,2 %, což vyžaduje nouzovou optimalizaci a transformaci webových stránek. Vzhledem k tomu, že méně než 25 % podniků je spokojeno se svým konverzním poměrem, je nezbytné vědět, jak optimalizovat svůj web. Zde je několik způsobů, jak okamžitě zlepšit míru konverze a zajistit, aby vaše online podnikání bylo úspěšné.

Jak zlepšit optimalizaci konverzního poměru

Posílení vašich webových stránek ke zvýšení návštěvnosti a konverzí 

SEO strategie

SEO nástroje, které zlepšují vaše hodnocení ve vyhledávačích, vám umožní nalákat více lidí k návštěvnosti vašeho webu nebo e-shopu. Zlepšení kvantity, a co je důležité, kvality online provozu zaručí růst konverzního poměru. Lidé zahajují svůj online průzkum produktů a služeb ve vyhledávačích, takže pochopitelně čím větší expozice na vašem webu, tím lepší výsledky pro vaši firmu.

A/B testování

Nepřetržité testování je rozhodující pro váš konverzní poměr, abyste našli nejatraktivnější online prezentaci pro zákazníky. Při optimalizaci je hlavním cílem dosažení správného mixu, který využívá kreativitu a obsah a zároveň řídí a snižuje rizika s cílem maximalizovat příležitosti. Pomocí softwaru pro testování A/B můžete otestovat dvě verze vaší webové stránky, abyste zjistili, která přináší lepší konverzní poměr. Mohl by to být v podstatě rozdíl mezi upadající společností a prosperujícím podnikem. 

Sledujte svou online značku

Vaše obchodní značka je vaší identitou a je důležité sledovat vaši online značku a analyzovat cenná data, abyste vylepšili obchodování, návštěvnost a konverzní poměr. To může otevřít cesty k přilákání skupiny spotřebitelů, kteří nebyli vaším původním cílem, nebo to může posílit vaši tržní strategii s důkazy o vašem růstu.

marketing

Přidání funkcí na vaše webové stránky, které mají okamžitý vliv na míru konverze

Přidejte na úvodní stránku vyskakovací okno

Ukázalo se, že vyskakovací okna zvyšují míru konverze na webových stránkách, pokud jsou správně používána. S 30 sekundovým zpožděním, snadným zavíráním oken a cookies nastavenými tak, aby spouštěly vyskakovací okna pouze jednou za návštěvu webu, může vyskakovací okno pomoci zvýšit váš konverzní poměr bez obtěžování a stížností.

Přidejte recenze a důvěryhodná loga

Velmi zřídka chce být spotřebitel prvním uživatelem produktu nebo služby. Zobrazování recenzí ověřujících spokojenost klientů je proto vynikajícím způsobem, jak ve spotřebiteli vyvolat důvěru, což často vede k lepším konverzním poměrům. Přidání důvěryhodných log organizací, které byly firemními klienty, je také skvělý způsob, jak snížit nejistotu spotřebitelů.

Přidejte živý chat

Mnoho online uživatelů si není jistých, zda je služba nebo produkt tou nejlepší volbou pro jejich potřeby. Přidáním živého chatu získáte rychlou a snadnou metodu, jak získat nerozhodné spotřebitele a okamžitě odstranit jejich pochybnosti. Živé chaty lze snadno přidat na jakýkoli web a jsou známým nástrojem na podporu konverze.

Přidejte registrační služby třetích stran

Spotřebitel chce mít vše snadno a rychle. Je to zásadní pro udržení pozornosti možného klienta a dlouhé a složité přihlašovací formuláře mohou být pro prodej škodlivé. Přidání registrační služby třetí strany, jako je Google a Facebook, umožňuje uživatelům používat jejich stávající účty, aniž by museli vytvářet nový účet, což může způsobit ztrátu zákazníka a ovlivnit váš konverzní poměr.

Přidejte odpočítávací časovač a časově omezenou nabídku

Je důležité využít moment, kdy máte zájem zákazníka. Zvýšení naléhavosti a omezení příležitosti zabrání potenciálnímu odstupu od obchodu a zkrátí dobu pro srovnání s konkurenty. Přidání odpočítávacích hodin je skvělý způsob, jak zvýšit konverzi, zvláště když je spojena s časově omezenou nabídkou.

Přidejte prodejní místo nákupu

Když je zákazník u pokladny, vyplatí se mu nabídnout další produkt nebo službu, která vylepší nebo doplní jeho původní nákup. Je nutné experimentovat s tím, co mohou zákazníci přidat do svého nákupního košíku; svůj konverzní poměr však můžete jednoduše zlepšit jediným kliknutím, protože svého zákazníka již máte v místě nákupu.

Přidejte záruku vrácení peněz

Spotřebitelé se vyhýbají riziku a neradi investují peníze do produktu nebo služby, které jsou pro ně nové. Přidání záruky vrácení peněz odstraňuje riziko v mysli spotřebitele. Pokud jsou vaše produkty a služby kvalitní, neměli byste se obávat problémů s vracením, které mohou ovlivnit vaše finance nebo ukazatele obchodní výkonnosti.

Odstranění zbytečností z vašeho webu může také pomoci vašemu konverznímu poměru

Odstraňte rozptýlení

Chcete, aby se potenciální klient soustředil na to, co nabízíte, na stručné a snadno ovladatelné webové stránce. Veškeré zbytečné rušivé vlivy a nepodstatný obsah by měly být odstraněny. Zjednodušené optimalizace, jako je nadpis s podnadpisy, výhody a funkce, posudky a recenze, jsou osvědčenými vítězi pro dobrý konverzní poměr spolu se správnou kombinací vizuálního a psaného obsahu.

Odstraňte nepotřebné formuláře

Formuláře mohou být zabijákem konverze, pokud je požadavků příliš mnoho nebo jsou příliš složité. Je důležité najít rovnováhu mezi získáváním kritických informací o klientech, které jsou důležité pro analýzu trhu, a zjednodušením a zefektivněním uživatelské zkušenosti. Odstraněním všech nepotřebných formulářů nebo zjednodušením smluv získáte dlouhodobý zájem vašeho klienta, což povede k lepší konverzi.

Zahoďte neúspěšné nabídky

Velké zaměření na design úvodní stránky a způsob, jak přilákat klienty, může někdy zakrýt skutečnost, že vaši nabídku je třeba změnit a experimentovat. Pokud se konverzní poměr stále nezlepší, nebojte se nabídku zahodit a začít znovu. Pamatujte, že spokojenost zákazníků je jedním z nejvýznamnějších dopadů na míru konverze.

Optimalizujte svůj web pro vyšší konverzní poměr ještě dnes!

Pomocí kombinace výše uvedených metod můžete optimalizovat své webové stránky a zlepšit tak svůj online provoz a konverzní poměr již dnes. Experimentujte, testujte, sledujte, strategizujte, přidávejte a odebírejte, dokud váš konverzní poměr neumožní vaší firmě vzkvétat v prosperující podnik, o kterém jste vždy snili.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp