Jak používat TikTok pro B2B marketing

TikTok
Oslovte více než polovinu dospělé populace nejrychleji rostoucí platformou sociálních médií na světě. Využijte TikTok ke zvýšení prodeje.

Jak využít TikTok k podnikání?

TikTok je prokazatelně nejrychleji rostoucí platformou sociálních sítí na světě. Díky ní lze oslovit více než 50 % dospělé populace a není divu, že existuje mnoho B2C společností, pro které odvádí dobrou práci při budování komunity a zvýšení prodeje. Proč však neexistuje více business-to-business (B2B) marketingu na TikToku?

Proč nepoužíváte TikTok jako marketingový kanál? Možná za to může předsudek lidí, kteří si myslí, že TikTok je aplikace určená pouze pro taneční teenagery. Ale protože se tato platforma neustále vyvíjí, oslovuje i dospělou populaci. A jde i tímto směrem. Během několika posledních let se na TikToku vytvořilo mnoho specializovaných komunit, jako je například BookTok či CleanTok. Na TikToku má B2B marketing za úkol nalézt komunity, které nejvíce rezonují s vaším produktem a vytvořit hodnotný obsah pro komunitu.

Jaké metody B2B marketingu mají na TikToku největší úspěch?

Platforma TikTok je známá svým organickým obsahem, který nabízí mnohem více organické expozice než tradiční platformy Instagram či Facebook. To znamená, že můžete získat velké množství sledujících na vaší B2B značce. A to velmi snadno. Jednoduše zveřejněním organického obsahu na vaší stránce TikTok.

Který organický obsah doporučujeme zveřejňovat pro rozvíjení B2B značky?

Studie – představují skvělý způsob, jak přilákat potenciální zákazníky, aniž byste se jim přímo propagovali. Jak na to? Najděte skutečné příběhy o úspěších ve vašem oboru a předveďte sledujícím věci, které jim pomohou. Pokud například podnikáte s digitálním marketingem a vytváříte videoreklamy pro své klienty, vytvořte několik příkladových studií o nejlepších video reklamách B2B a vysvětlete vašim sledujícím, proč právě tyto studie jsou tak účinné.

Současně můžete přijímat reklamy od velkých společností a říkat lidem, proč jsou tak účinné. Samozřejmě budete kromě běžných sledujících přitahovat také lidi, kteří jsou obchodníky nebo majitelé firem, kteří hledají právě takového člověka, jenž by jim dělal reklamy.

Studie vám pomohou prosadit se jako odborník. To je pro vás skvělou reklamou a vaše publikum bude dobře připraveno k nákupu.

Videa s návody – taková videa představují nejlepší způsob, jak přilákat své cílové publikum na TikToku. Poskytujte svým sledujícím plnohodnotná videa. Prostřednictvím vzdělávání si vybudujete loajální sledující, kteří se velmi rychle stanou vašimi potenciálními zákazníky.

Dříve, než se pustíte do vytvoření efektivního a stylového videa přímo pro vaši B2B značku, pochopte svého cílového zákazníka. Pokud jsou cílovými zákazníky vlastníci firem, pak by měl obsah vašeho videa oslovit přímo je. Podnikáte v oboru B2B agentury pro grafický design? Vytvořte obsah, který ostatním lidem pomůže vytvořit bezplatné logo pro svou značku. Poskytněte svým sledujícím hodnotné video. Přitáhnete tak publikum, které vám bude důvěřovat.

Behind the Scenes – krátká videa se "surovým obsahem" dá podnikům šanci být transparentnější. Na rozdíl od jiných platforem, jako je třeba Instagram, je v pořádku zveřejňovat na TikToku neupravený a surový obsah ze zákulisí. Zveřejňujte schůzky, diskuze, blogy. Všechny tyto příspěvky budou ukazovat každodenní provoz vaší B2B společnosti. Tím si krásně vybudujete důvěru mezi vaší firmou a vaším cílovým zákazníkem.

Najděte TikTok influencery

Nejste si jisti, jak začít s vytvářením obsahu pro vaši B2B značku na TikToku? Zkuste se podívat na práci influencerů, kteří mají zkušenosti s podobným zaměřením, jako má vaše společnost. Oslovte ty, kteří jsou vám nejsympatičtější a váš kanál rozběhnou. Influenceři mohou pomoci vašemu B2B podnikání nejrůznějšími způsoby. Pojďme se ponořit do několika způsobů, jak můžete využít influencery pro svůj B2B marketing na TikToku.

TikTok Ads – influenceři mohou vytvořit poutavý obsah pro vaše PPC reklamy. Jakmile najdete vhodného influencera, který bude vašemu produktu opravdu rozumět, můžete mu zaplatit za vytvoření kvalitních videoreklam pro váš produkt nebo službu B2B. Poté, co influencer vytvoří reklamy, budete moci přidat jejich obsah na seznam povolených přímo prostřednictvím TikTok, nebo z nich můžete získat původní soubory a spustit je jako reklamy i na jiných platformách.

Pokud investujete do kvalitního influencera, který vám vytvoří opravdu poutavé reklamy na TikToku, můžete zdůraznit sociální důraz a autenticitu, která u tradičního obsahu vlastněného značkou takřka neexistuje.

Sponzorovaný obsah – dalším skvělým způsobem, jak využít služby influencera pro váš B2B marketing, je najít takového, který pro vás vytvoří sponzorovaný obsah. Například pokud poskytujete cloudový hosting a snažíte se zviditelnit vlastníky firem prostřednictvím TikToku, najděte influencera, který působí v technologickém prostoru a má publikum založené z jiných technologů, kteří pro své produkty často vyžadují cloudový hosting.

Najměte si tvůrce obsahu TikTok – nechte influencera, aby tvořil váš obsah. Ovlivňovatelé TikToku jsou velmi dobře obeznámeni s platformou, jejím algoritmem a publikem. Pomocí těchto důležitých informací mohou vytvářet podmanivý a vzrušující obsah, který si zanedlouho získá skvělou sledovanost.

To může být něco, co váš tým nebude schopen udělat. To není nic hrozného. Pokud se platformě plně nevěnujete, nemůžete znát všechny její vychytávky. Ale od toho jsou tu influenceři, kteří přesně vědí, co mají dělat a znají vaše produkty nebo služby. Investice do vytvoření kvalitního obsahu se vám brzy vrátí.

Na závěr:

  • Pokud se díváte na TikTok jako na B2B marketingový kanál, je důležité otevřít svou mysl různým přístupům, které můžete jako B2B společnost na TikToku využít.
  • Ze všeho nejdříve určete svou cílovou skupinu. Pro koho bude váš produkt s největší pravděpodobností užitečný? Až své publikum identifikujete, musíte zjistit, kdo již toto publikum na TikToku zachycuje. 
  • Najděte influencera, který odvádí skvělou práci při získávání publika, nebo můžete jeho obsah použít jako inspiraci a začít vytvářet svůj vlastní obsah přizpůsobený stejnému publiku.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu