Jak předejít pozastavení služby Google Merchant Center

5.11.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

V případě porušení podmínek Google Merchant Center obdržíte jednoho dne e-mail s informací, že vaše kampaně v Nákupech byly pozastaveny. Co teď?

pozastavení služby Google Merchant CenterJednou z nejhorších nočních můr každého inzerenta, který využívá k propagaci svých produktů Nákupy Google, je e-mail od Googlu s upozorněním, že jeho služba Merchant Center byla pozastavena. Všechny kampaně okamžitě přestanou zobrazovat reklamy a zůstanou v tomto stavu, dokud nebude služba Merchant Center obnovena. Pokud k této situaci dojde, bude to mít pravděpodobně vážné důsledky pro vaše tržby. Jak se této katastrofické události vyhnout? Jako ve většině podobných případů, prevence je mnohem snazší a levnější než léčba.

Zásady služby Merchant Center a běžné důvody pozastavení

Prvním krokem při využívání Merchant Center a nákupních kampaní v Googlu je absolvování počátečního schvalovacího procesu po vytvoření kampaně. Google zkontroluje vaše položky, aby zajistil, že splňují požadavky, a pokud bude kontrola úspěšná, vaše produkty se začnou zobrazovat v reklamách v Nákupech. Schválením to ovšem v žádném případě nekončí. Google bude i nadále sledovat vaše produkty a webové stránky, aby se ujistil, že dodržujete všechny jeho podmínky. Pokud některou z nich, byť i nevědomky, porušíte, následuje pozastavení služby Merchant Center.

Měli byste si proto důkladně prostudovat a pochopit aktuální zásady inzerce v Google Nákupech a pravidelně sledovat jejich změny. K pozastavení služby Merchant center může vést například prodej padělaného zboží, produktů, které Google považuje z nějakého důvodu za nebezpečné, nebo jiný nevhodný obsah. Mezi hlavní důvody pozastavení služby Merchant Center patří:

Obsah chráněný autorskými právy a ochrannými známkami

Pokud chcete v Nákupech používat ochranné známky jiných značek, je vhodné si ke každé značce sehnat vyjádření držitele ochranné známky, že můžete danou značku nabízet.  Nejrychlejším způsobem je vyplnění Formuláře žádosti o autorizaci třetí strany, který je k dispozici ve službě Merchant Center. Po jeho vyplnění a odeslání Google rozhodne o vaší autorizaci k používání ochranné známky. Tento proces většinou trvá okolo dvou pracovních dnů. Jakmile se tak stane, budete muset své reklamy znovu odeslat, aby mohly znovu projít procesem kontroly. 

Porušení zásad pro webové stránky

Abyste mohli využívat Merchant Center a nákupní kampaně Google, musí váš web splňovat určité požadavky.

Google ve svých zásadách reklam v Nákupech uvádí následující požadavky na web:

  • Vstupní stránka musí obsahovat jasně uvedenou cenu produktu.
  • Na webu musí být viditelně uvedeny přesné kontaktní údaje, včetně telefonu a e-mailu.
  • Na webu musí být jasně uvedeny fakturační a platební podmínky.
  • Zpracování finančních plateb musí být vedeno přes zabezpečený server, chráněný protokolem HTTPS s platným certifikátem SSL.
  • Musí fungovat přidávání položek do košíku a možnost dokončení nákupu.
  • Web musí informovat zákazníky o podmínkách vrácení zboží.

Pokud jde o vracení zboží, měly by zásady uvedené na webu přesně vysvětlit, za jakých podmínek a jakým způsobem může zákazník odstoupit od smlouvy a vrátit zboží. Zásady by měly obsahovat následující informace:

  • Co je uživatel povinen udělat.
  • Za jakých okolností nabízíte odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
  • Časový rámec, do kdy může zákazník zboží vrátit.
  • Kdy může zákazník očekávat vrácení peněz.

Mezi další důvody pozastavení Google Merchant účtu patří:

  • Viditelná URL adresa, která uživatele přesměruje na jinou adresu.
  • Nahrazování písmen symboly.
  • Nefunkční stránky.
  • Stránky, které mají deaktivované tlačítko Zpět v prohlížeči.
  • Stránky, které nelze zobrazit v běžně používaných prohlížečích.
  • Stránky, které obsahují klamavé a zavádějící informace o provozovateli nebo o produktu.

Důvodů však může být mnohem více a někdy nemusí být zcela jasné, čeho jste se vlastně měli dopustit.

e-commerce

Co dělat, pokud je váš účet pozastaven

V některých situacích, zejména tehdy, když jste si vědomi, co jste na webu porušili, je odstranění závady poměrně snadné. Jindy to tak být nemusí. Zásady Google pro Nákupy jsou poměrně složité a můžete často i nevědomky porušovat několik podmínek najednou. Bez ohledu na složitost nebo důvod však existují kroky, které můžete podniknout k efektivnímu vyřešení problému.

  • Překontrolujte, zdali váš web odpovídá všem zásadám pro Nákupy Google. Zásady jsou občas upravovány, takže se může stát, že web, který zásadám dřív odpovídal, nyní některou z nich porušuje.
  • Zkontrolujte kroky a úpravy, které jste na webu provedli v poslední době. Je možné, že jste nevědomky udělali něco, co odporuje zásadám Google.
  • Zkontrolujte problémy s propojenými účty. Možná si neuvědomujete, že jste propojeni se starým účtem, který by mohl způsobovat vaše problémy. Identifikujte všechny propojené účty v Merchant Center i Google Ads a zajistěte, aby byly kompatibilní se zásadami používání Nákupů Google.
  • Obraťte se na podporu Google. Podpora Google prostřednictvím chatu je efektivní způsob, jak získat odpovědi, zatímco budete pokračovat ve své každodenní činnosti. Ne vždy vám sice dokážou pomoci vaši situaci vyřešit, ale získáte alespoň informace, od kterých se můžete odrazit.

Jakmile zjistíte, v čem by mohla být chyba, opravte ji a poté požádejte Google o nové posouzení. Pokud bude nyní váš účet odpovídat všem zásadám, měli by váš Merchant účet odblokovat. Připravte se však na to, že posouzení vaší žádosti bude několik dní trvat. Mnohem jednodušší je proto podobným problémům předcházet. Pravidelně kontrolujte zásady používání služeb Google a jakékoli změny ihned zapracujte do vašeho webu. Kdykoli se také rozhodnete na vašem webu cokoli změnit, ujistěte se nejdříve, zdali tato změna neporuší některou ze zásad. Pokud dokážete udržet váš web v souladu se všem podmínkami Google, žádné potíže vás neohrozí.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333