Propagace e-shopu
Jak může začínající provozovatel e-shopu dosáhnout zisku? Vynikajícím zdrojem nových zákazníků jsou PPC reklamy ve vyhledávačích, kdy za reklamu platíte až ve chvíli, kdy na ni uživatel skutečně klikne.

Pojďme se na chvíli vžít do role začínajícího internetového podnikatele. Je jen přínosem, když je oblast podnikání zároveň i koníčkem. Ostatně prodávat zboží, ke kterému majitel e-shopu nemá vztah, se obvykle příliš nevyplácí. Naopak zapálenému e-shoperovi se vždy podaří získat na svou stranu více spokojených klientů. Zároveň ale nikdo na internetu neprodává, aby prodělal peníze. Hlavní motivací je prakticky vždy alespoň nějaký finanční zisk.

A jak toho může začínající provozovatel e-shopu dosáhnout? Samozřejmě by měl vsadit na sociální sítě, kde se i prostřednictvím placených příspěvků pokusí podělit se o svůj příběh. Dalším je registrace na zbožových srovnávačích. Jde o mimořádně důležitý aspekt, bez přítomnosti na srovnávačích se v dnešní době prodává opravdu těžko. Přesto ale existují i další kanály jak se zákazníci mohou o nabídce nového e-shopu dozvědět. Skrze internetové vyhledávače.

Vsadit můžete na optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a pokusit se vybudovat stránky silné tak, že je lidé budou navštěvovat na základě organického vyhledávání. Je ale pravdou, že SEO se skutečně běh na dlouhou trať, kde se výsledky obvykle dostavují nejdříve po měsících usilovné práce, která bude doprovázena množstvím tučných faktur pro SEO specialistu.

SEO je rozhodně velmi důležité, jde ale o oblast, která při založení e-shopu není prioritní. Majitel nového e-shopu zkrátka potřebuje, aby se lidé o novém internetovém krámku dozvěděli hned. A z tohoto důvodu jsou vynikajícím zdrojem nových návštěv PPC reklamy ve vyhledávačích, kdy provizi vyhledávači platíte až ve chvíli, kdy uživatel na reklamu skutečně klikne.

Pokud jsou PPC reklamy správně nastavené, mohou se stát užitečným a výhodným zdrojem konverzí. Abyste mohli výsledky PPC reklam měřit, je nutné napojit reklamní systémy na váš e-shop. Bez tohoto kroku není možné měřit konverze, což by byla velká škoda. Bez změřených konverzí není možné výsledky PPC kampaní vyhodnocovat. Neobejdete se ale ani bez nástroje Google Analytics.

Jak propojit e-shop s Google Ads?

Když mluvíme o propojení s Google Ads, je ve skutečnosti řeč spíše o přidání kódu pro měření konverzí. Samotnou reklamu můžete založit bez jakéhokoliv propojení. Stačí jen vložit odkaz na vaše stránky, zvolit vhodnou textaci a pro některé formáty i zvolit obrázek.  Abyste ale mohli výsledky PPC reklam na Googlu vyhodnocovat správně, je nutné vložit kódy to měření konverzí.

Jak propojit e-shop s Google Ads?

Detailní postup dalších kroků pak najdete v nápovědě přímo od Google.

V případě e-shopu na míru je vložení konverzních kódu poměrně složité. Je totiž nutné je vložit do zdrojového kódu stránky. Pravděpodobně tedy jde o práci určenou pro profesionála. O poznání jednodušší to mají e-shopy, které využívají různá pronajímatelná řešení. Konverzní kód, který najdete v Google Ads, totiž na stránky vložíte jednoduše do textového pole, které se bude nacházet v sekci Propojení.

vložení konverzních kódu

 

Jak propojit e-shop s Sklik

Velmi podobný postup platí i pro seznam.cz a jeho službu Sklik. Zde stačí v sekci Sledování konverzí opět získat potřebný kód.

Jak propojit e-shop s Sklik

Ten se vloží buď do zdrojového kódu stránky, nebo u pronajímaných e-shopů jednoduše do příslušného textového pole v administraci e-shopu v sekci Propojení.

Sklik vložení do e-shopu

 

Tipy pro nastavování reklam

Vašim cílem samozřejmě proměnit návštěvníka v zákazníka. Užitečným nástrojem je v tomto ohledu takzvaný remarketing (v případě Seznamu retargeting), kdy se uživatelům ještě nějakou dobu po navštívení stránky zobrazují reklamy kamkoliv se hnou. U remarketingu je důležité vydefinovat si, na které návštěvníky by kampaň měla cílit. Můžete nastavit například, aby se zobrazovala u těch, kteří e-shop navštívili opakovaně a tím pádem kolem vytouženého zboží krouží už delší dobu nebo na e-shopu strávili delší dobu, což naznačuje, že se o dané produkty skutečně zajímají a do internetového obchodu se neproklikli nahodile.

V případě Google Ads a reklam, které se zobrazují nad výsledky vyhledávání, pak doporučujeme zadat do reklamní kampaně poměrně konkrétní klíčová slova. Prodejce počítačové techniky muže přidat například přesné názvy notebooků nebo alespoň specifikovat značku a typ. Existuje totiž velká pravděpodobnost, že pokud někdo hledá konkrétní typ notebooku, je skutečně rozhodnutý k jeho koupí. A nákup pak může provést právě skrze váš e-shop.

UpGates

Článek pro vás připravil partner UPgates specializující se tvorbu, pronájem a optimální založení e-shopu. Pokud jste v online podnikání nováček, čerpat informace můžete také v akademii pro začínající online podnikatele.

 

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp